szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utas- és vésztájékoztatási rendszer meghibásodása miatt terelték ki az utasokat az új Alstom metrószerelvényből hétfő reggel a Stadionok állomásnál - írja az Index.

Reggel 9 óra 5 perckor ki kellett szállítani az utasokat a Stadionok állomásnál az Alstom egyik metrószerelvényéből, mert leállt az utas- és vésztájékoztatási rendszer - mondta az Indexnek Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Ahogy arról korábban beszámoltunk, vasárnap egy Alstom-vonat ragadt bent az alagútban. A hibák túlnyomó része a lap szerint szoftveres jellegű.

Bíró Endre szerint a megrendelő szerződés összeállításakor a magyar fél ragaszkodott több alkatrész hazai beszállításához, így az egyik kulcsegység, a Ganz-Skoda hajtásrendszer is ilyen lett. Ez az egység kényes helyen van, itt kapcsolódik a mikroelektronikus vezérlési rendszer az erősáramú szabályzórendszerrel. Ezek az eddigi tapasztalatok szerint még nem csiszolódtak igazán össze. Ezt az egységet eddig nem alkalmazták más Alstom-kocsikban, ezért a mi szerelvényeink a szoftveres irányításban különböznek a varsói vagy barcelonai Alstomoktól.

A BKK vizsgálja a vasárnapi esetet; azt feltételezik, hogy szoftveres hiba történhetett. Mint megjegyezték, egy új járműnél előfordulhatnak kisebb meghibásodások, ezeknek az elhárítása a gyártó feladata. Ezek a hibák azonban csak valós terhelés mellett mutatkoznak meg, a forgalomba állítás után.

Az Alstom-kocsik korábbi meghibásodásai a BKK szerint könnyen kezelhető rendellenességnek tekinthetők, az utasok biztonságát veszélyeztető hibát nem észleltek. A közlekedési társaság úgy látja, egy új típus rendszeresítésekor a mostanihoz hasonló hibák természetesek, sőt, az előfordulásuk fontos üzemeltetési tapasztalatot is jelent. A BKK a meghibásodásokról minden esetben tájékoztatja az Alstomot, akik gyártóként kötelesek garanciálisan javítani a hibákat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!