szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyartanárok Egyesületének elnöke szerint a legtöbb vizsgázó valószínűleg a második feladatot választotta, és a Márai Sándor-elbeszélést elemezte a magyarérettségin hétfőn. Arató László a középszintű érettségi leggyengébb pontjának az összehasonlító elemzést tartja, amely "már-már a kínosság határán áll".

"A Gósy Mária-tanulmány jó választás volt, a téma érdekes, a szöveg sűrű, de világos, áttekinthető, és a feladatok is változatosak" – mondta a középszintű magyarérettségi szövegértési feladatsoráról Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke az Eduline-nak, aki két kisebb hibát talált a 4. és a 7. feladatban.

"A végső szót akkor mondhatjuk ki a feladatsorról, amikor megnézzük a javítási útmutatót, tavaly ugyanis hiába jelezték több százan az Oktatási Hivatalnak és az egyesületünknek, hogy az egyik kérdésre kétféle választ is lehetett adni, nem változtattak a hivatalos megoldáson" – tette hozzá.

Túry Gergely

"Az érveléses feladat izgalmas, minőségi, de nem érvelés" – mondta az első szövegalkotási feladatról. A diákoknak az utazást mint irodalmi motívumot kellett bemutatniuk szabadon választott művek segítségével, "az iskolai anyagot jól ismerő diák jó dolgozatot írhat a téma alapján, de itt semmi ellen, semmi mellett nem kell érvelni".

Arató László szerint a legtöbb vizsgázó valószínűleg a második feladatot választotta, és a Márai Sándor-elbeszélést elemezte. "A szempontok nem különösebben izgalmasak, de korrektek" – tette hozzá. A középszintű érettségi leggyengébb pontjának az összehasonlító elemzést tartja, amely "már-már a kínosság határán áll".

A Magyartanárok Egyesületének elnöke szerint a feladat "anyagszegény", a diákok  ugyanis nem tudnak három-öt oldalt írni két epigrammáról. "Vannak olyan rövid művek, amelyekről sokat lehet írni, de ez a Vörösmarty- és a Berzsenyi-mű nem tartozik ezek közé" – mondta.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!