Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fcb19851-711a-4480-9747-85255a20b076","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hány embert érint ma a demencia és az Alzheimer-kór Magyarországon? Mikor és miért nő a betegség kockázata? Az életmód vagy a genetika felelős a kialakulásáért? Miért védőfaktor a magas iskolai végzettség, és miért veszélyes a halláskárosodás, a magas vérnyomás vagy az elhízás? A HVG egészségpodcastjának legújabb adásában ennek jártunk utána.","shortLead":"Hány embert érint ma a demencia és az Alzheimer-kór Magyarországon? Mikor és miért nő a betegség kockázata? Az életmód...","id":"20241204_Kosz-jol-podcast-demencia-neurologia-alzheimer-egeszseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fcb19851-711a-4480-9747-85255a20b076.jpg","index":0,"item":"7926f9c0-07ae-4464-b5f7-dcbb81ac4339","keywords":null,"link":"/elet/20241204_Kosz-jol-podcast-demencia-neurologia-alzheimer-egeszseg","timestamp":"2024. december. 04. 13:30","title":"Kösz, jól: Akinek van agya, annak van rizikója is. Mit tesz két kutató, hogy megelőzze a demenciát?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0899d61b-13c2-4c7c-acab-212fff73e4ca","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az utolsó pillanatban vette észre, hogy áll a sor előtte. ","shortLead":"Az utolsó pillanatban vette észre, hogy áll a sor előtte. ","id":"20241203_Het-auto-tort-ossze-figyelmetlen-sofor-M7-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0899d61b-13c2-4c7c-acab-212fff73e4ca.jpg","index":0,"item":"13f96c87-bae8-4d83-b4ca-b2adb702442d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_Het-auto-tort-ossze-figyelmetlen-sofor-M7-video","timestamp":"2024. december. 03. 07:57","title":"Hét autó tört össze egy figyelmetlen sofőr miatt az M7-esen – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78908131-4289-4c8c-8ee0-a7fb20ed3b3e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Túl sokat nem használták az elmúlt tíz évben, amióta elkészült. ","shortLead":"Túl sokat nem használták az elmúlt tíz évben, amióta elkészült. ","id":"20241203_Tobb-mint-43-milliard-forint-Pagani-Zonda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78908131-4289-4c8c-8ee0-a7fb20ed3b3e.jpg","index":0,"item":"c5c657b7-99f9-4297-bf47-af66a47e9771","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_Tobb-mint-43-milliard-forint-Pagani-Zonda","timestamp":"2024. december. 03. 20:20","title":"Több mint 4,3 milliárd forintot ért meg valakinek ez a Pagani Zonda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"439eb9a0-2756-499b-9d2a-dcbccc16e9d2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Baján fogják a nyáron megtalált fiút végső nyugalomra helyezni.","shortLead":"Baján fogják a nyáron megtalált fiút végső nyugalomra helyezni.","id":"20241203_till-tamas-temetes-baja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/439eb9a0-2756-499b-9d2a-dcbccc16e9d2.jpg","index":0,"item":"c326f37b-b3b4-4fa2-b8a5-47458975099a","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_till-tamas-temetes-baja","timestamp":"2024. december. 03. 16:33","title":"Csütörtökön lesz Till Tamás temetése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"550ac623-0586-4c3a-acde-1ad7e22784c8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A fiúval állítólag „semmi baj nem volt” az iskolaváltásig.","shortLead":"A fiúval állítólag „semmi baj nem volt” az iskolaváltásig.","id":"20241204_szeged-ongyilkossagi-kiserlet-wesley-iskola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550ac623-0586-4c3a-acde-1ad7e22784c8.jpg","index":0,"item":"ec43fd6e-2a67-485b-89f3-e326f49c3c0b","keywords":null,"link":"/itthon/20241204_szeged-ongyilkossagi-kiserlet-wesley-iskola","timestamp":"2024. december. 04. 18:54","title":"Telex: Korábban a bezáratott Wesley-iskolába járt a fiú, aki felakasztotta magát Szegeden","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f4a1d0a-3394-4ca4-91ce-c6dc467dc797","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nagyon sietett a Honda sofőrje, de eléfordult egy furgon. ","shortLead":"Nagyon sietett a Honda sofőrje, de eléfordult egy furgon. ","id":"20241204_Csunya-baleset-lett-a-zarovonalon-elozesbol-a-4-es-fouton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f4a1d0a-3394-4ca4-91ce-c6dc467dc797.jpg","index":0,"item":"07f26286-cd82-4f32-abd8-994920243244","keywords":null,"link":"/cegauto/20241204_Csunya-baleset-lett-a-zarovonalon-elozesbol-a-4-es-fouton-video","timestamp":"2024. december. 04. 14:49","title":"Csúnya baleset lett a záróvonalon előzésből a 4-es főúton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf688f07-1393-4641-858c-deceff5b7a0b","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Szétváltak a kormány által összekalapált óriásbank, az MBH magántőkealapok mögött rejtőzködő tulajdonosai. A magyar állam részesedése csökkent, miközben a Mészáros Lőrinchez köthető entitások részesedése 47 százalék fölé nőtt.","shortLead":"Szétváltak a kormány által összekalapált óriásbank, az MBH magántőkealapok mögött rejtőzködő tulajdonosai. A magyar...","id":"20241203_Az-allam-karara-nott-Meszaros-Lorinc-erdekeltsege-az-MBH-bankban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf688f07-1393-4641-858c-deceff5b7a0b.jpg","index":0,"item":"f579f3b0-047d-4e58-bb30-a49b2ba53f31","keywords":null,"link":"/kkv/20241203_Az-allam-karara-nott-Meszaros-Lorinc-erdekeltsege-az-MBH-bankban","timestamp":"2024. december. 03. 12:49","title":"Az állam kárára nőtt Mészáros Lőrinc érdekeltsége az MBH Bankban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4dbaf6f-bfb5-451a-834a-12dd65b88126","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"A Paks II. létesítésiengedély-kérelmét eredetileg 2019 végén nyújtották be. Az Országos Atomenergia Hivatal 2022-ben feltételes módban megadta az engedélyt, de egy fontos dokumentáció átdolgozását kérte, anélkül a Paks II. csak alapozhatott, azt is saját felelősségére. Még két évbe telt, mire a dokumentációt elfogadható formára kalapálták. A beruházás végül tényleg zöld lámpát kapott, de már az is biztos, hogy drágább lesz 12,5 milliárd eurónál.","shortLead":"A Paks II. létesítésiengedély-kérelmét eredetileg 2019 végén nyújtották be. Az Országos Atomenergia Hivatal 2022-ben...","id":"20241203_A-Paks-II-ot-ev-utan-megkapta-a-legfontosabb-engedelyet-forditasi-problemak-is-akadtak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4dbaf6f-bfb5-451a-834a-12dd65b88126.jpg","index":0,"item":"c2fe0dd9-c540-4b22-a295-e128142ccb5e","keywords":null,"link":"/kkv/20241203_A-Paks-II-ot-ev-utan-megkapta-a-legfontosabb-engedelyet-forditasi-problemak-is-akadtak","timestamp":"2024. december. 03. 14:56","title":"A Paks II. öt év után megkapta a legfontosabb engedélyét, „fordítási problémák” is akadtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A főpolgármester álláspontja szerint a Népszabadság "folyamatosan csúsztat" a fővárosi fejlesztésekkel kapcsolatban, és a károkozást próbálja összekeverni a kármentéssel.
Tarlós István nyílt levelében - amelyet szombaton tettek közzé a Budapest portálon - arról ír, hogy a napilap "már-már szabályos kampányírást tett közzé a kormány, de mindenekelőtt a jelenlegi városvezetés ellen". A főpolgármester a szerzőt bírálva felvetette: a lap olyan "megörökölt problémákat" emleget fel sértődötten cikkeiben, amely beruházások szerződéseit hónapokkal, évekkel a 2010-es választás előtt kötötték.
A Népszabadságban július elején jelent meg a fővárosi fejlesztésekkel összefüggésben egy írás, amely a városvezetés által bejelentett beruházások szépséghibájának nevezte, hogy a főpolgármester sajátjaként felsorolt tételek legalább feléről még az előző városvezetők döntöttek.
Tarlós István erre reagálva jelezte: 2010 októberére a 4-es metró, a CET, a szennyvíztisztító telep és a Rác fürdő volt előkészítve, a többit legfeljebb egy papírra írhatták le, nem értelmezhető műszaki, jogi, pénzügyi előkészítés nélkül. Megjegyezte ugyanakkor, hogy ebben a ciklusban viszont - a súlyos pénzügyi nehézségek ellenére - ténylegesen megkezdődött több fejlesztés.
Részletezte, hogy a lap által "PPP-beruházásnak titulált", 8,5 milliárdos CET-projektet az előző városvezetés "egy máltai fürdőhelyen bejegyzett, összesen hárommillió forint tőkével rendelkező offshore cégnek adta", a város pedig bő húsz év alatt 30 milliárd forintot fizetett volna érte. Kifejtette azt is, hogy az MSZP-SZDSZ-városvezetés háromoldalú megállapodásban vállalt kezességet az offshore cég óriási kölcsönéért. A cég a szabályos átadás-átvételi eljárás előtt szerződést bontott, a főváros pedig első fokon pert vesztett a hitel ügyében - tette hozzá, jelezve: az építményt mindenesetre idén átadják, és egy-két tízmilliárdot vissza tudtak szerezni a városnak, továbbá közreműködtek az alvállalkozók kivitelezési számláinak kifizetésében.
A Népszabadság egy másik, szintén július eleji írásában az 5-ös metróról számolt be, jelezve, hogy noha Tarlós István a 4-es vonal "minden egyes mozzanatát kritizálta már, mégis metrót épít".
Tarlós István erre válaszul a 4-es metró 2005-2006-ban kötött szerződéseire utalva azt veti fel egyebek mellett, hogy miért kellett "a világban szinte egyedülálló módon" más-más nemzet más-más cégével szerződni a szerelvényekre, illetve a biztonsági berendezésekre és automatikára. Véleménye szerint a lap "elbagatellizálja" a szerződésmódosítást, holott az eredeti szerződésben vis maiornak, azaz a szállítónak fel nem róható eseménynek fogadták el például azt, ha a szállított szerelvények nem kapnak Magyarországon típusengedélyt.
Hangsúlyozta azt is, hogy a 4-es metró költségei a lapban említettekkel szemben nem 2010 után nőttek 195 milliárd forintról 400 fölé, hanem sokkal korábban.
A 4-es metróhoz kötődő Siemens- és a Swietelsky-szerződésekkel összefüggésben pedig azt rögzítette: az MSZP-SZDSZ-irányítás idején kötött megállapodásokból következően e cégeknek 70 millió euró, illetve 16 milliárd forint többletkövetelésük származott. Ezeket "kemény viták és egyeztetések után" 30 millió euróra, illetve 9,5 milliárd forintra alkudta le a főváros.