szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elvakíthatta egy szemben közlekedő autó lámpája pont a baleset pillanatában a halálos közlekedési baleset okozásával vádolt Rezesovát? Akkor is kigyulladt volna a Fiat, ha a BMW megengedett sebességgel közlekedve találja el hátulról? Előhúzza-e a védelem a műszaki hiba-kártyát az utolsó pillanatban? – ezekre a kérdésekre is válasz születhet a szlovák milliomosnő elleni per keddi tárgyalásán, amelyről élőben tudósít a hvg.hu.

Kedden folytatódik a négy halálos áldozattal járó közlekedési baleset okozásával vádolt Eva Rezesova büntetőpere, amit szeptember 25-én azért napoltak el, mert a szlovák milliomosnő ügyvédje, Novák Péter váratlanul újabb műszaki magánszakvéleményt nyújtott be. Az ezt készítő Melegh Gábor több új lehetőséget vázolt fel a baleset bekövetkezésére nézve, így a bíróság az ügyben eddig közreműködő igazságügyi szakértőktől újabb számításokat kért be.

A hvg.hu birtokába került ezeknek a kiegészítő szakvéleményeknek több részlete, amelyek alapján a mai tárgyaláson az M3 két pályatestét elválasztó sövény lehet az egyik kulcskérdés. Ezen a szakaszon ugyanis nagyjából 1 méteresre nyírt élő növényzet van középen, ez akadályozza, hogy a másik irányba haladók világítása zavaró legyen. Csakhogy a két pályatest között úgynevezett műszaki átjáró található pont azon a részen, ahol a baleset történt, így információink szerint két szakvélemény is azt hozta ki, hogy a szemből érkező autók fénye megzavarhatta Rezesovát, rontva a reakcióképességét.

Várhatóan a mai tárgyaláson előkerül az is, hogy a védelem által felkért Melegh Gábor pótlólagos szakvéleményében bedobta a Fiat műszaki hibájának lehetőségét, mert szerinte „semmiképp sem volt szükségszerű” a kocsi kigyulladása a BMW-vel való ütközéstől. Két másik szakértő viszont ezzel homlokegyenest ellentétes végeredményre jutott, ezért ezt a kérdést is valószínűleg a mai tárgyaláson boncolgatja majd a bíróság.

Hamarosan megszülethet az elsőfokú ítélet
Fülöp Máté

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, Rezesova a megengedett 130 kilométeres sebességhatárt jelentősen túllépte: két kirendelt szakértő is nagyjából 170–185 közé becsülte a BMW X5-ének sebességét, míg az éppen egy nyerges vontatót előző Fiat Punto 103-107 km/h-val mehetett. A vád szerint a szlovák milliomosnő a karambolt ittasan okozta, ő viszont a szervezetében kimutatott alkoholt az ütközés után, sokkos állapotban meghúzott vodkával, illetve a megfázásra szedett köhögéscsillapítóval magyarázza.

A hvg.hu derítette ki, milyen a figyelemreméltó mobilforgalmat bonyolított Rezesova a baleset előtti órákban – de a SIM-kártyával sem boldoguló rendőrség ennek nem tulajdonított különösebb jelentőséget –, majd azt is, hogy a barátja végig követte száguldása közben. Az utolsó tárgyalás óta eltelt hetekben futottak még egy kört a hatóságok azzal kapcsolatban is, hogy a védelem által utolsó pillanatban szaktekintélyként bedobott Melegh Gábort kizárják-e az ügyből – miután saját magát egy általunk megszerzett levélben összeférhetetlennek nevezte –, de végül a bíróság úgy találta, hogy erre nincs alapos ok. Annál a háznál is jártunk, ahová házi őrizetbe helyezése esetén Rezesova költözne, itt megtalálja a fotókat.

A baleset tavaly augusztus 21-én hajnalban történt, Rezesova BMW X5-ös terepjárójával egy karácsondi család autójának ütközött, amely a szalagkorlátnak sodródott, és kigyulladt. A Fiatban utazók közül hárman a helyszínen életüket vesztették, a negyedik áldozat két nappal később a kórházban halt bele súlyos égési sérüléseibe.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!