Kampány 2014: több százezret költenek Facebookra a magyar politikusok

A 2014-es kampányban már kiemelt szerep jut a Facebooknak. A magyar politikusok némelyike havi több százezer forintot is rászán a közösségi portálon való jelenlétére.

  • hvg.hu hvg.hu
Kampány 2014: több százezret költenek Facebookra a magyar politikusok

Havonta több tízezertől több százezer forintig terjedő összeget költenek a magyar politikusok facebookos jelenlétükre. A 2014-es kampányban már a közösségi oldal is kiemelt szerepet kap – írja a keddi Blikk.

Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője és az V. kerület polgármestere saját zsebből költ a facebookos hirdetéseire napi 10-15 dollárt, azaz havi 70-100 ezer forintot. Először ódzkodott a facebookos jelenléttől, de most már kedveli, mert ezen az úton rövidebb idő alatt el tudja juttatni üzeneteit az emberekhez.

Bajnai Gordon facebookos jelenlétére havi több százezer forintot költ az Együtt-PM. Ugyanekkora összegből hirdetik a pártszövetség Facebook-oldalát is. Bajnaiék szerint ez valóban független médium, nincs rá hatással a fideszes politikusok kénye-kedve.

Facebook

Mesterházy Attila azért van jelen a Facebookon, mert az MSZP-nek nincs akkora médiafelülete, amellyel elérhetnék a választókat. Saját és kampányforrásból is költenek a szocialisták a közösségi portálon való kommunikációra, de Mesterházy nem árulta el nagyságrendileg sem, hogy mekkora összeget.

Papcsák Ferenc, Zugló fideszes polgármestere alkalmanként pár tízezer forintot költ facebookos hirdetéseire.

Az eddigieknél is több oka van tüntetni az LMBTQ-közösségnek

Az eddigieknél is több oka van tüntetni az LMBTQ-közösségnek

A melegellenes törvény elfogadása óta nőtt a közösség tagja elleni erőszakos bűncselekmények száma, és ma is magas az LMBTQ-emberek egyenjogúságát elutasítók aránya, vagyis nem maradt hatástalan a kormány homofób retorikája. A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.