szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Észrevétlenül kihátrált a Fidesz a csodafegyvernek szánt kommunikációs paneljük mögül: már nem emlegetik a keményen dolgozó kisembereket, bár továbbra is a középosztály alsó rétegeit akarják megszólítani – írja a VS.hu.

A portál szerint a miniszterelnök kommunikációs stábja sokáig kereste azt a kérdéskört, illetve a hozzá tartozó kifejezést, amivel a tavaly nyárra kifújt rezsicsökkentés helyett a kormánypárt ismét magához vonzhatja az elpártolt vagy elbizonytalanodott szavazókat.

Több tipp után végül úgy döntöttek, hogy a brit konzervatív párt szlogenját, a hardworking people-t, vagyis a „keményen dolgozó emberek”-et honosítják meg.

A miniszterelnök februári évértékelőjében még ebben a formában dobta be az új panelt, pár nappal később azonban keményen dolgozó kisemberré fejlesztették tovább.

A kifejezést Rogán Antal használta sokszor, de a képviselőknek kiadott ukáz alapján más politikusok is puffogtatták – a tapolcai időközi választás kampányában például volt olyan sajtótájékoztató, amelyen a kormánypárti jelölt húsz perc alatt tizenhétszer ismételte meg.

Azóta viszont kikopott a szlogen a fideszes megszólalásokból: kormánypárti nyilatkozatokban már egyáltalán nem kerül elő, a párt május 1-i közleményében is keményen dolgozó emberek napjaként emlegették az ünnepet.

A kisemberezés a VS.hu tapasztalata szerint már az elején visszatetszést keltett a párt több vezetőjében és a képviselők körében is: sokan túl mesterkéltnek, mások túl lekezelőnek találták a kifejezést.

A kiválasztott célcsoport, vagyis az alsó középosztálybeliek megszólítása azonban a hírportál forrásai szerint nem került le a napirendről.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!