szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Éppen egy buszon izzad, miközben ezt olvassa? Jó, ha tudja, hogy az év elején költségkímélés céljából pihenni küldték a BKK alvállalkozójának több tucat légkondicionált buszát, és helyettük régi BKV-buszokat állítottak forgalomba. De már kezdeményezték a tárgyalást a modern buszok használatáról.

60-70 klímás busz áll garázsban a legnagyobb kánikula idején. Az év elején ugyanis költségtakarékossági okokból pihenni küldték a modern járműveket, helyettük pedig régi BKV-buszokat állítottak forgalomba, amelyeknek jóval olcsóbb az üzemeltetése – írta az Index. A BKK vezetése tudta, hogy ezzel romlik a szolgáltatás minősége, de döntésével éves szinten több tízmillió forintot spórol meg.

MTI / Kallos Bea

Friss közleménye szerint a BKK, a főpolgármester megbízásából, most soron kívül intézkedett, hogy szerdától 29 öreg busz helyett klímás újak járnanak a fővárosi utcákon. A közlekedésszervező ugyanakkor, mint írja, "folyamatosan egyeztet a buszvonalakat üzemeltető szolgáltatókkal, hogy minél több klimatizált, komfortos jármű állhasson forgalomba. A forgalomba adható légkondicionált buszok száma az év végéig folyamatosan nőni fog, a teljes buszállomány jelenlegi 55 százalékáról várhatóan 60 százalékra."

A Budapesten közlekedő mintegy 1300 buszból 780-800 alacsony padlós, légkondicionált jármű. A klímás buszok felét a BKV üzemelteti, másik felét alvállalkozók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!