szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nemcsak a rendőrfőkapitány, a BKK vezérigazgatója is levélben kért bocsánatot attól a fiatal orvosnőtől, akinek a Kálvin téren volt afférja az ellenőrökkel, és utána ártatlanul a rendőrségen kötött ki. Az eset kárvallottjának egy éves bérletet is felajánlott a BKK.

Nemcsak a budapesti rendőrfőkapitány, hanem Dabóczi Kálmán BKK-vezér is személyesen követte meg azt a fiatal nőt, akit múlt vasárnap a Kálvin téri metróból egyenesen a IX. kerületi kapitányságra vittek, miután az ellenőrök hamisnak vélték a bérletét. A haldokló nagyapjához siető fiatal orvosnő bérlete utóbb valódinak bizonyult, és az eset nagy médianyilvánosságot kapott.

Mint a BKK pénteken közölte, a vezérigazgató levélben kért elnézést az ügy érintettjétől, sőt egy egész éves bérletet is felajánlottak neki. A cég azzal magyarázta Dabóczi gesztusát, hogy ezzel is szeretnék erősíteni az új, rugalmasabb jegyellenőrzési rendszer imidzsét. Az elektronikus jegyrendszer a BKK reményei szerint csökkenti a jegyekkel és bérletekkel kapcsolatos vitás esetek és hibák számát.

A BKK a közleményben össze is foglalta a november 8-i esetet. Mint írták, a bérlet külső jegyei alapján az ellenőrök hamisnak ítélték meg a bérletet, így a hatályos szabályoknak megfelelően pótdíjat szabtak ki. Az utas hozzátartozója a helyszínről a rendőrség segítségét kérte, erre a rendőrség mindenkit bevitt a IX. kerületi kapitányságra és késő estig ott is tartotta őket.

Mint arról beszámoltunk, a rendőrfőkapitány elnézést kért a nőtől, miután az okirat-hamisítási ügyben bűncselekmény hiányában megszüntették a nyomozást. A hölgy adatait törölték a nyilvántartásokból, és az eljárás megszüntetéséről szóló határozatot a IX. kerületi rendőrkapitányság vezetője személyesen kézbesítette számára – a rendőrfőkapitány bocsánatkérő levelével együtt.

Felülvizsgálják a jegyellenőrzési rendszert

A BKK további vizsgálatokat is indít az ügyben. Nemcsak azt nézik majd, hogy a konkrét esetben megfelelően viselkedtek-e a jegyellenőrök, hanem általánosságban az egész, jelenleg érvényben lévő ellenőrzési és pótdíjazási folyamatot is felülvizsgálják. Vizsgálják annak lehetőségét is, hogy ha az ellenőrök hamisnak tűnő jeggyel vagy bérlettel találkoznak, csak a kifogásolt jegy vagy bérlet központi ellenőrzése után induljon el a pótdíjazási folyamat.

A jelenlegi helyzetre azonban majd a 2017 végéig lépcsőzetesen kiépülő elektronikus jegyrendszer ad megnyugtató választ – írta a BKK. Ennek részleteiről a BKK honlapján olvashat bővebben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!