Az izraeli-iráni háború lezárását jelentette be Donald Trump
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
A főpolgármester bejelentette, hogy elkészült 3-as metró felújításának ütemterve. Eszerint 2019. szeptember 30-ára kellene mindennel végezni, így a teljes infrastruktúra és a kocsik felújításával. Úgy tűnik, a csepeli HÉV villamossá alakítását is komolyan gondolják.
Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy a 3-as metró felújított szerelvényei 2019 nyarán forgalomba állhatnak, és nem sokkal azután kell befejezni a vonal teljes rekonstrukcióját.
Újságírói kérdésre válaszolva közölte: az Európai Unió egyelőre nem hagyta jóvá az infrastrukturális felújítási projekt támogatását. Tarlós István ugyanakkor elképzelhetetlennek nevezte a felújítás csúszását. Ez a kormány, az állam és a főváros számára "katasztrofális kudarcot jelentene", és könnyen azzal a következménnyel járna, hogy 2019-ig valamikor esetleg le kellene állítani a 3-as metrót - mondta. Kijelentette: a problémát meg kell oldani, és ha az unió esetleg nem adna támogatást, akkor meggyőződése szerint "az állam kénytelen lesz a zsebébe nyúlni".
Az elkészült ütemterv szerint a felszíni pótlások kiépítése már 2016 első félévében megkezdődne, és a metrófelújítás első ütemének is 2016. november-decemberben meg kell kezdődnie - mondta Tarlós István, hozzátéve: ha ez egy hónapnál többet csúszik, akkor a szeptember végi határidő is veszélybe kerül.
A főpolgármester közölte, az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről szóló alapmegállapodás várhatóan február 17-ig megszületik. Szerinte jó irányba halad az egyeztetés, csak egy "kicsit lassú".
„A pesti fonódó”
Az Index tudósítása szerint a főpolgármester beszélt arról is, hogy szerinte a tervezett csepeli villamos kapacitása elég lesz a mostani HÉV kiváltásához. Tarlós István úgy látja, hogy a csepeli villamost nem lesz elég összekötni a 2-es villamossal, a nagykörúti vonalba is be kell csatlakoztatni. Azt még nem döntötték el, hogy utóbbit a Boráros téren vagy a Haller utca–Mester utca irányában valósítják majd meg.
Az Origo tudósítása szerint Tarlós István azt is mondta a csepeli HÉV-ről, hogy annak több problémája van. Például nem éri el a belvárost, illetve nem csatlakozik egyetlen metróvonalhoz sem. A legfontosabb feladat a villamossá alakításakor az lesz, hogy a nagy kihasználtság miatt a csepeli vonalon a mostani 6-7 perces követési időt rövidíteni kell, és másfél-két perces közlekedést kell villamossal biztosítani.
Az elképzelés szerint a csepeli HÉV-et a Közvágóhíd térségében összekötnék az 1-es villamos vonalával is, a Boráros téren a nagykörúti villamosokkal úgy, hogy a 4-es és a 6-os villamosok közül csak az egyik menne csak át Budára, a másik az újbudai irány helyett délre fordulva Csepelre közlekedne.
Tulajdonképpen ez lenne a pesti fonódó villamos – ismerte el a főpolgármester. A csepeli villamoshoz nincsenek még pontos tervek, csak vizsgálják, hogyan lehetne megvalósítani. A HÉV felszámolása az olimpiai pályázattal kapcsolatban merült fel. Erről itt olvashatnak részletesen.
Újságírói kérdésre válaszolva közölte, hogy "végrehajtható költségvetést tudtak összeállítani", az február 17-én kerül a Fővárosi Közgyűlés elé. A költségvetési fő szám várhatóan 313 milliárd forint körül lesz.
Maradna az ingyenes utazás, ha az állam beszállna
A 65 éven felüliek díjmentessége kapcsán elmondta, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) kimutatása szerint ez 350 ezer embert érint, és "a fedezetlen mentesség" vesztesége 8 milliárd 71 millió forint a fővárosban. Tarlós István hangsúlyozta, nem az a célja, hogy a díjmentességet elvonják, hanem azt akarja: ennek a veszteségnek legalább egy részét fizesse ki az állam.
A hulladékgazdálkodásról szóló törvény módosítása kapcsán a főpolgármester kérte a nemzeti fejlesztési minisztertől, hogy a végrehajtási rendelet megalkotásába vonják be a fővárost. Sok jogi, gazdasági és szakmai aggály is felmerült a módosítással kapcsolatban, példaként említette, hogy a szabályozás alapján Budapesten 140 ezer hulladékgyűjtő edényt kellene kicserélni - jegyezte meg.
Tarlós azt mondta, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nek a város takarításából évente több milliárdos vesztesége termelődik, míg a hulladékgazdálkodásból ezt meghaladó profit keletkezett, így a cég egyensúlyba tudott kerülni. Ha a törvénymódosítás következtében a díjmegállapítás elkerül a fővárostól, akkor gyakorlatilag az említett profit eltűnik, és Budapest nagyon rosszul járna, mert a fővárosi pénzből a vidéki veszteségeket tüntetnék el - mondta a főpolgármester.
Tarlós István a sajtóban megjelent, a BKK "szétdarabolásáról" szóló hírekre reagálva azt mondta: a cég azt a szerepet tölti majd be, amit eredetileg elképzelt neki. A közlekedésszervezés és a közlekedési projektek menedzselése marad a BKK-nál. Senki nem akarta a BKK-t egy kétezer fős cégnek, lényegesen kisebbnek kell lennie - jegyezte meg.
Közölte azt is, hogy a főváros elindított egy közvetlen uniós projektet a városi és elővárosi hajózás fejlesztésének előkészítéséről. Megjegyezte, ha lesz olimpia Budapesten, akkor a játékok kiszolgálásban is komoly szerepet játszhat a dunai hajózás. Közölte, kifejezetten elektromos hajtású hajókban gondolkodnak.
Mint mondta, a dunai "kishajózás" ma csak városnéző jelleggel, idegenforgalmi látványosságként működik elavult járművekkel. A fejlesztés célja az lenne, hogy teljes értékű, integrált része legyen a dunai "kishajózás" a régió közösségi közlekedési hálózatának. A folyón való közösségi közlekedés kiterjedne Százhalombattáig, illetve Nagymarosig.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.