szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nem végleges dátum szerint március 31-én állítják forgalomba az első hosszú CAF-villamosokat a budapesti 1-es vonalon – írja az Indóház.hu. A próbajáraton lévő járműveket most is lehet már látni a városban, de utasok még nem szállhatnak fel.

A budapesti CAF-flotta rövid és hosszú szerelvényekből áll, összesen negyvenhét spanyol villamost vásárolt a főváros. A rövid szerelvények már járnak a 3-as vonalon, valamint a budai fonódó hálózaton a 17-es és a 19-es vonalon.

A hosszú járművekből eddig tíz érkezett meg. Egy ideje már tesztelik ezeket, bár a próbajáratok tavaly ősszel egy időre megakadtak, amikor a Fehérvári úti végállomáson egy ott álló Tatra villamosba rohant az érkező CAF. A Nemzeti Közlekedési Hatóság november végétől engedélyezte a hosszú CAF villamosok próbafutásának folytatását Budapesten.

Az első hosszú kocsi február 22-én sikeresen megszerezte a típusengedélyt, a többi 56 méter hosszú villamos várja a hivatalos tanúsítványt, de ezeket is tesztelik már.

Stiller Ákos

A BKK információi szerint előreláthatólag március 31-én állhatnak forgalomba az óriás csuklósok az 1-esen, ezek lesznek a világ leghosszabb villamosai. Ha május végéig mind a tizenkettő hosszú CAF-ot bevetik, akkor átrendeződhet a villamosállomány. Az 1-esről kivonhatnak ugyanis harminchat Tatra típusú kocsit, vagyis összesen tizenkét, három egységből álló szerelvényt – olvasható a cikkben.

Az 1-esről lekerülő Tatrák kiöregedett Ganz csuklós villamosokat válthatnak fel, méghozzá tizennyolcat. Ez azt jelenti, hogy a budai oldalon több Tatra villamos jár majd, és a 19-es vonalról lassan kikopnak a régi Ganzok.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!