szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Tarlós szerint nincs olyan komoly állami cég, amely a metrófelújításhoz hasonló közhasznú beruházások kivitelezési munkáit mérnökáron elvégezné, ezért nem biztos, hogy marad pénzt az állomások felújítására is.

A 3-as metróvonal felújításával és az árvízvédelemmel "nem szabadna szórakozni, vacakolni" – hangsúlyozta Tarlós István főpolgármester az M1 szerda reggeli műsorában. A főpolgármester a 3-as metróvonal infrastrukturális felújításáról azt mondta, hogy a főváros minden szükséges lépést idejében megtett, de folyik "egy borzasztó időhúzás", aminek nem egészen érti, mi a lényege. Ezért is fordult Orbán Viktor miniszterelnökhöz – mondta Tarlós, hozzátéve, úgy tűnik, hogy a kormányközeli munkafolyamatok másképp nem képesek felgyorsulni.

Tarlós István kifejtette azt is, hogy a felújítást addig nem lehet megkezdeni, amíg nem áll rendelkezésre a metrószerelvények pótlására 150 csuklós busz. 

Arról, hogy a magas ajánlattételi árak miatt lehet, nem újítják fel teljesen a 3-as metró állomásait, a főpolgármester kifejtette: a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levele szerint 137,5 milliárd forintnál nem lesz több metrófelújításra. "Ami ebbe nem fér bele, arra nem vállalhatunk kötelezettséget" – mondta Tarlós István.

A főpolgármester kitért arra, sokan azt hiszik, hogy a közbeszerzési eljárások a végtelen biztonságot adják, és a tisztességes verseny letéteményesei, miközben nincs olyan komoly állami cég, amely ilyen közhasznú beruházások kivitelezési munkáit mérnökáron elvégezné. Emellett iszonyú károkat lehet okozni azzal az időhúzással, amit a jelenlegi közbeszerzési szabályok lehetővé tesznek – tette hozzá a főpolgármester. Közölte azt is, hogy a túlzó mértékű árak akkor sem érvényesíthetők, ha "az állomások kiglancolása elmarad". Ha az állomásokon kívül a többi megmaradó feladat árai nem alátámaszthatóan magasak, akkor a dolog éppúgy nincs rendben – jegyezte meg.

Tarlós István a Kossuth rádió 180 perc című műsorában a metrófelújításról azt mondta, "most már egyenesen kissé kétségbeejtőnek" látja a helyzetet, hiszen 2012 óta vesződik a főváros azzal, hogy előkészítse 3-as metró felújítását. Ha jövő márciusban elkezdődnek a munkálatok, akkor még az sem kizárt, hogy 2019 végére befejeződik a 3-as metró felújítása – közölte.

Tarlósék kihagynák a megállókat a 3-as metró felújításából

A kocsikat és a síneket igen, az alagútat, a biztonsági és a gyengeáramú berendezéseket ugyancsak, de a megállókat már nem újítanák fel az új tervezet szerint - mondta a hvg.hu-nak Tarlós István.

A római-parti mobilgáttal kapcsolatban Tarlós István elmondta, hogy még egy tanulmánytervet készíttetett a Nánási úti – Királyok útjai nyomvonalon történő védekezés lehetőségeiről, arról, hogy ez "mi minden miatt nem egy kezelhető változat". Januárban a végleges tervet engedélyeztetik – közölte. Hangsúlyozta: "az árvízvédelem a másik olyan projekt Budapesten, amivel nem szabadna időt húzni, gáncsoskodni és aktuálpolitikai kérdéseket gyártani".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!