szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Összenőtt, ami összetartozik: Rogán szomszédja a Jobbik szerint Rogánnak hasznot hozó letelepedési kötvényeket reklámozta, Szijjártó barátja pedig a Szijjártó által felügyelt Eximbanknak adott stratégiai tanácsokat.

Amióta, 2015 szeptembere óta tudott, hogy a kormány kommunikációját a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül három konzorcium végzi 25 milliárdos keretösszegben, a negyedévek végén igazából csak strigulázni kell, hogy kihez mennyi pénz folyt be. A három konzorciumban (Trinity-Sprint, Egyesült Reklám, Mindshare) vastagon érintett Szijjártó Péter külügyminiszter régi barátja, Kuna Péter (a Trinity International cég vezetője), Rogán Antal pasaparki szomszédja, Csetényi Zsolt (HG 360 Reklámügynökség az Egyesült Reklám Konzorciumból).

Az Átlátszó kérte ki a 2016 harmadik negyedévi költéseket. A NKOH 6,6 milliárdot költött el, ennek 80 százaléka, 5,3 milliárd ment a Csetényi-fémjelezte Egyesült Reklám konzorciumhoz, java része (2,889 milliárd) a kormányzati "tájékoztató", illetve kvótanépszavazási kommunikációs kampányra ment el. De ment 787,4 millió aktuális kormányzati intézkedésekhez kapcsolódó feladatokra is, ami eléggé bármit jelenthet. Állami vállalatok is tejeltek szépen a konzorciumnak (MÁV Start Zrt. 305 millió, Paks 298 millió), és a Jobbik szerint Rogán Antalnak hasznot hozó letelepedési kötvényeket is magában foglaló állampapírok reklámozására is csurrant 120 millió forint.

A Kuna-féle Trinity-Sprintnek 1 milliárd jutott, köztük olyan gyöngyszemek, mint a Központi Okos Mérés Zrt. Intelligens Hálózat Mintaprojekt elindítása és társadalmasítása 118 millió forintért, illetve az Andy Vajna tévévásárlásait hitelező Eximbanknak nyújtott stratégiai tanácsadás – utóbbi bankot Kuna barátja, Szijjártó felügyeli.

A kormányhoz sehogy nem kötött Mindshare kapta a legkisebb szeletet a tortából, 298 millió forintért reklámozhatott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!