szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?

Fejlesztési szándék áll a decembertől Veszprémbe, Egerbe és Békéscsabára közlekedő Flirt motorvonatok beindítása mögött – közölte a hvg.hu-val a MÁV. A vonatok a budapestin kívül Eger, Veszprém, Székesfehérvár és Gödöllő agglomerációját is kiszolgálják, a békéscsabai motorvonatok pedig akkor mennek majd, amikor a fővárosi agglomerációban úgyis kevesebb kell belőlük.

A Magyar Idők kedden megjelent cikkében azt írta, a MÁV feltehetően kényszerűségből közlekedtet az elővárosi forgalomba szánt, korszerű Flirt motorvonatokat Egerbe, Veszprémbe és Békéscsabára a vasárnaptól életbe lépő 2017-es menetrendben. Az említett vonalak ugyanis túlnyúlnak a budapesti agglomeráción, a motorvonatok pedig elővárosi forgalom számára lettek kialakítva.

A lap a változást azzal hozta összefüggésbe, hogy a vasútnak nincsen elég hadra fogható, korszerű intercity kocsija a távolsági forgalom számára. A feltételezésnek egyébként van alapja, volt már rá példa, hogy kocsihiány okozott kellemetlen menetrendi változtatásokat, pl. a nyárra tervezett balatoni ritkítást is, ami végül nem valósult meg.

Hiány helyett fejlesztés

Az Egerbe és Veszprémbe indított Flirt-ök esetében azonban egyértelműen fejlesztésről beszélhetünk. A MÁV szerint ugyanis ezek a vonalak elsősorban elővárosi forgalmat szolgálnak ki, a távolsági szerepük másodlagos. Sőt, ez esetben nem csak a budapesti ingázók találkozhatnak a korszerű járművekkel, hanem előbbi az egri, hatvani és gödöllői, utóbbi a veszprémi és székesfehérvári agglomerációs zónát is kiszolgálja.

©

A vasúttársaság a hvg.hu-nak azt írta, az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával megvalósuló fejlesztésben kifejezetten ezekre a szakaszokra szerezték be a Flirt motorvonatok azon részét, melyek vasárnaptól arra közlekednek majd.

Örülnek a csabaiak

A Békéscsabára közlekedő napi egy vonatpár pedig a MÁV tájékoztatása szerint nem fog hiányozni a budapesti elővárosi közlekedésből, hiszen ott délelőtt és kora délután kevesebb vonatra van szükség. A vasúttársaság beszámolója szerint a Flirt-ök a hagyományos mozdonyvontatású vonatokhoz képest jóval energiatakarékosak, és a békéscsabai térségben utazók kifejezetten örömmel fogadták az új vonatok hírét, ahogy Eger felé is pozitív az új szerelvényeknek megítélése – arra ugyanis már korábban is találkozhattak velük az utasok – írja a MÁV.

©

Ráadásul Egerbe és Veszprémbe is hagyományosan erős a buszforgalom a fővárosból, a korszerű motorvonatokkal könnyebb versenybe szállni az utasokért, így idővel felmerülhet a párhuzamosságok csökkentése vagy megszüntetése. Ami pedig az intercity forgalmat illeti, döntöttek 50+50 darab belföldi forgalomba szánt IC+ kocsi sorozatgyártásának elindításáról, tette hozzá a vasúttársaság.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A külügyminisztérium és az NNK már az orosz vakcina vásárlásáról szóló szerződést vizsgálja

A külügyminisztérium és az NNK már az orosz vakcina vásárlásáról szóló szerződést vizsgálja

Orbán Viktor: Nem tudjuk addig a korlátozásokat feloldani, amíg nincs tömeges oltás

Orbán Viktor: Nem tudjuk addig a korlátozásokat feloldani, amíg nincs tömeges oltás

Labrisz: Jelentsék az összes megtévesztő mesét a fogyasztóvédelemnek

Labrisz: Jelentsék az összes megtévesztő mesét a fogyasztóvédelemnek