szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába volt többször is pályazár és átépítés az elmúlt időszakban a fővárosi Fehérvári úton, a villamospályának még mindig vannak problémás részei.

Úgynevezett vízzsák keletkezett a sínek mentén a Fehérvári út külső szakaszán, emiatt itt csak 20 km/órás sebességgel mehetnek a villamosok. A pályának ehhez a részéhez nem nyúltak hozzá korábban – írja a Közlekedő Tömeg blog.

Facebook / Közlekedő Tömeg
Facebook / Közlekedő Tömeg

Tavaly kétszer, összesen 3 és fél hónapon keresztül volt pályazár a Fehérvári út külső részén felújítás, illetve átépítés miatt. Egy ilyen pályahiba nem egyik napról a másikra keletkezik, a blog szerzője szerint a nyári, illetve a februári lezárások alatt azt a részt is fel lehetett volna újítani, ahol a vízzsák keletkezett – veti fel a blog szerzője.

A kommentelők között volt, aki azt jegyezte meg, hogy vannak ennél rosszabb budapesti pályaszakaszok is, ahol 5 vagy 10 kilométeres sebességkorlátozás van. Egy másik hozzászóló szerint a gödöllői HÉV pályája például ennél is rosszabb állapotban van. Szintén a Közlekedő Tömeg blog írt arról, hogy az Orczy téren és környékén szintén nagyon rossz állapotban van a villamospálya, ott alig tudnak már közlekedni a szerelvények.

A hvg.hu elküldte kérdéseit az ügyben a BKK-nak. Pénteken küldött válaszuk szerint a Fehérvári út külső részén március 10-én vezettek be 20 kilométer/órás sebességkorlátozást. A problémáról tudták már korábban a szakemberek, és azután tudták jobban megvizsgálni, miután az altalaj a téli fagy után teljesen felolvadt.

„Prioritás szerint tavaly azokat a szakaszokat újították fel, melyeknél a közlekedés fenntartása csak jelentős kockázatokkal volt felvállalható. A jelenlegi hiba ilyen kockázatot nem hordoz” – indokolták a válaszban azt, hogy ezt a problémás részt miért nem rakták rendbe a tavalyi pályazár idején. A szükséges szabályozási munkát várhatóan a második félévben végzik el a hibás szakaszon, de „az ideiglenesen bevezetett lassújel mértékét kisebb beavatkozások után, néhány napon belül felülvizsgálják”. Vagyis elképzelhető, hogy kisebb lesz majd a sebességkorlátozás mértéke.

A BKK közölte azt is, hogy a tervek szerint július 31-ig adják át az új budafoki kocsiszínt. Kifejezetten az új remíz üzembe helyezése miatt már nem lesz már szükség vágányzárra, villamospótlásra a Fehérvári úton – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Itthon

Torlódó villamos: milliárdokért áll a dugóban, pedig lenne filléres megoldás

Hol a Kolosy téren, hol a Lukács fürdő előtt, hol a Vörösvári úti végállomásnál torlódnak fel a villamosok, és ez a többi vonallal hangoltság miatt még a város másik végén is nap mint nap felborítja a menetrendet. A BKK tud a problémáról, de nem kaptunk rá választ, mit kíván tenni ellene. Pedig több pofonegyszerű beavatkozással is orvosolni lehetne a helyzetet.