szerző:
Zelki Benjámin
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Alig 24 órával azután, hogy forgalomba állt, már ki is kellett vonni a 3-as metró első felújított szerelvényét – adta hírül a Metróért Egyesület. Állítólag az ajtók helyzetét a sofőrnek jelző szoftver romlott el. Ez aligha terhelési hiba.

A tegnap forgalomba állt új fehér metrószerelvény a 3-as vonalon kedd kora délután kiszállította az utasokat, és kocsiszínbe ment. Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke lapunknak azt mondta, ajtójelzés problémája volt a szerelvénynek, ami szerinte azt jelenti, hogy a szoftver, ami ellenőrzi, hogy a kocsin minden ajtaja zárva van-e, meghibásodott, nem adott megbízható jelzést a sofőrnek.

A hiba miatt a szerelvényből az utasokat kiszállították, és jöhetett a garázsmenet. Ma már nem valószínű, hogy látják az utasok. A problémára a Közlekedő tömeg című Facebook-oldal hoz lehetséges magyarázatot. Az általuk kirakott videó szerint a metró már csukja az ajtaját, amikor figyelmezteti az utasokat a beszállás befejezésére. Állítólag emiatt sokakra zárták rá az ajtókat. (A felújított szerelvény már nem csapja össze hidralikusan az ajtaját, az elektromos motor által mozgatott ajtók elvileg automatikusan leállnak akadály esetén - a szerk)

Bíró Endre egyébként hozzátette, hogy az M2-es vonalon ma sokkal nagyobb probléma volt az újonnan vett Alstom szerelvényekkel, ami miatt több, mint fél órán át buszokkal kellett pótolni a Deák Ferenc tér és Déli pályaudvar között a piros vonalat.
Az Alstom a 4-es vonalon
MTI / Máthé Zoltán

Bíró szerint jellemző a forgalomba állított járművekre, hogy az első rövid időszakban több probléma van velük, viszont ezt követően már kevesebb a meghibásodás. Éppen ezért legalább ennyi aggodalomra adhat okot, hogy mennyi a gond az Alstomokkal, amelyeket újonnan vettünk és most körülbelül négyévesek.

A BKV-tól úgy reagáltak: nem szokatlan, ha egy új vagy felújított jármű a kezdeti időszakban meghibásodik. Vizsgálják, mi a gond a 3-as vonalon forgalomba állított metrószerelvénnyel. Szerintük a szerelvény ajtói megfelelően működtek, a járművezető az ajtók nyitott-zárt állapotának visszajelzésénél tapasztalt bizonytalanságot – fogalmaztak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!