szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy hónapos különbséggel, ugyanarra a feladatra és teljesítési időszakra kötött egy 1,9 és egy 7,8 milliárdos szerződést Balásy Gyula két cégével a Miniszterelnöki Kabinetiroda. Egyre jobban fut a szekér a tavalyi kék gyűlöletplakátok és a Brüsszelt megállító hirdetések megálmodójának.

Három, összesen majdnem tízmilliárdos szerződéssel gyarapította kormányzati megbízásai sorát január óta a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. – derült ki a Miniszterelnöki kabinetiroda csütörtökön közzétett vállalkozási szerződéseiből

A két cég január első napjaiban Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 2 címszó alatt kapott az év végéig szóló, 1,9 milliárdos megbízást Rogán Antal minisztériumától, de ugyanazon a napon egy másik „csak” 58 milliósat is kötöttek komplex stratégiai kommunikációs feladatok ellátására. Bár az előbbi, 1,9 milliárdos szerződés 2017. december végéig szólt, egy hónap múlva, február elején 7,8 milliárdos keretösszeggel majdnem azonos: Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 3. címen újabb megbízást adott a Kabinetiroda Balásy két cégének ugyanarra az időszakra.

A New Land Kft.-ről és a Lounge Designról épp a héten derült ki, hogy egy a Schmidt Mária vezette Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítvány kötött szerződés alapján 500 milliós megbízást kaptak az Első Világháború centenáriumi ünnepségsorozatának keretében megvalósuló programok koordinálására, korábban pedig az 56-os emlékévhez kapcsolódó hirdetések megjelenítésére bruttó 600 millió forintot.

A Lounge Design készítette korábban a  kormány tavalyi migránsellenes gyűlöletkampányának nagy vihart kavart kék, és a mostani Állítsuk meg Brüsszelt-kampány plakátjait is, de a 2013-as Magyarország jobban teljesít” és a tavaly év végi „Magyarország erősödik” – kampány arculatát is a cég tervezte az Átlátszó szerint.

A Miniszterelnöki kabinetiroda idei támogatási szerződései között két figyelemre méltó tétel akadt: 47 millió forint kapott például a Belügyminisztérium a Magyarország erősödik 20 oldalas tájékoztató kiadvány lakossághoz történő eljuttatására, de rejtély, hogy miért nem a Magyar Posta, vagy legalább a postát felügyelő fejlesztési tárca kapta a megbízást és vele járó összeget.

Figyelemre méltó a Mindennapok Női Szemmel Egyesület 20 milliós, szoftverfejlesztésre kapott támogatása is. Ez az exfidelitasos Király Nóra, jelenlegi újbudai alpolgármester és önkormányzati képviselő egyesülete.

Tavaly több pályázat is indult család- és nőszervezetek támogatására, ebben nincs is semmi különös, csakhogy azokat az emberi erőforrás minisztérium írta ki, nem a Kabinetiroda, ráadásul egyetlen más nő- vagy családszervezet sem szerepel a támogatási listában.

Az ötgyermekes – három éve a Fidesz országos listáján is jó helyet kapó – Király Nóra férje amúgy Vámos Attila, a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. korábbi ügyvezetője. Az Orbán Viktor és Simicska szakítása előtti időkben milliárdos állami és önkormányzati megbízásokat besöprő cégtől Vámos a G-nap után pár hónappal távozott. Azóta saját Smart Media Kft. nevű cégét vezeti, nem is sikertelenül: 2016-ban egy konzorcium tagjaként nyert el egy nettó 1,894 milliárd forint értékű megbízást az MTVA internetes megjelenítésére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!