Külön csapatot küldtek végre az oroszok a felújított metrók ellenőrzéséhez

A Metrovagonmas szakemberei az ígéretek szerint folyamatosan felügyelik majd a felújított metrókat, és az éjszakai teszteken is részt vesznek.

  • MTI / hvg.hu MTI / hvg.hu
Külön csapatot küldtek végre az oroszok a felújított metrók ellenőrzéséhez

A Metrovagonmas megerősítette a 3-as metróvonalon futó felújított szerelvények üzemeltetés alatti ellenőrzését – ezt közölte a társaság hétfőn.

Az orosz metrógyártó 25 szakembert küldött Budapestre, akiknek folyamatosan felügyelik majd a szerelvények ellenőrzését, illetve a különböző rendszerek működését, ide értve a fékeket, a meghajtó rendszert és az új ajtónyitó rendszert – ígérik.

A Metrovagonmas munkatársai a BKV-val közösen éjszakai teszteket is végeznek majd, amikor a vonatokat különböző üzemmódokban tesztelik.

Budapesten most 11 felújított szerelvény van, ebből hat rendelkezik üzembehelyezési engedéllyel.

Korábban a felújított metrószerelvényekkel sok baj volt, már az üzembe állítás utáni első napokon ki kellett vonni ideiglenesen az addig forgalomba állított vonatokat, majd júniusban a BKV több százmillió eurós kötbérigényt jelentett be az orosz gyártó felé, és közlekedéshatósági vizsgálatok idejére az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból.

A BKV Figyelő korábban BKV-s forrásokra hivatkozva azt írta: állítólag túl sok mindent spóroltak ki a szerelvényekből, és túl gyorsan akartak eredményeket felmutatni, és ez vezethetett a felújított orosz metrók sorozatos meghibásodásához. Ráadásul a felmerülő hibák elhárításához az orosz gyártótól eleinte nem sok segítséget kaptak az itthoni szakemberek – tették hozzá a cikkben.

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.