szerző:
Z. B.
Tetszett a cikk?

Tizenkét használt Van Hool csuklós buszt vesz a társaság Lausanne-ból. A busztípus már ismerős lehet Budapesten, kevéssé elégedett vele a szakma.

Új szóló és csuklós buszok beszerzését is ígéri a BKV a közeljövőben, de első körben Svájcból szerez be használt járműveket a fővárosi közlekedési cég, írja a szerdai Világgazdaságra hivatkozva az MTI.

A lap azt írja, a BKV buszparkjának átlagéletkora több mint 13 év, így ezen a 14 éves buszok beszerzése nem javít. A 12 Van Hool típusú csuklós busz ősztől jelenik meg a főváros utcáin.

A BKV eddig kétféle Van Hool csuklós busszal rendelkezik: a Van Hool AG300-as, régebbi fajtát szakmai berkekben sok kritika éri, egyszer a Közlekedő Tömeg is posztolt a Facebookján arról, milyen rossz állapotban vannak a 2009-ben nyolcévesen vásárolt járművek. 

Van Hool AG300-as a BKV-nál, még honosítás előtt, ilyenek lesznek a most érkezők is
bkv.hu

A másik a Van Hool NewAG300-as busztípus, ezeket 2015-ben tízévesen vásároltuk, a szakma azonban ezekkel sokkal elégedettebb. Erre a busztípusra azért emlékezhetünk, mert egy ilyennel próbált megfordulni egyszer a sofőr a Margit hídon, amikor a 4-es, 6-os villamost pótolták.

A BKV nemrég 17 éves Mercedes buszokat is vett.

A BKV buszait számon tartó HBweb szerint sajnos az új buszok az előbbi fajtából kerülnek ki, és a dél-pesti régióba kerülnek.

A BKV-nak egyébként szüksége van új buszokra, nemrég az derült ki, hogy a kétéves elektromos buszok közül is egyre több válik üzemképtelenné.

Jól cserben hagyta a BKV-t a csődbe ment magyar buszgyár

Az Ikarus Egyedi Kft. 150 buszt kellett volna, hogy leszállítson áprilisig a Volánbusznak, 30-at a BKV-nak, azonban a határidőig összesen öt járművet adott át. Az anyagi gondokkal küzdő cég nemrég leépítésekbe kezdett, de a kormány ismét kedvezett nekik és stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a gyárat, hogy elkerülhessék a csődöt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Itthon

Annyira jól halad a kormány buszgyártási stratégiája, hogy a BKV 17 éves buszokkal „fiatalít”

Használt, 15-17 éves Mercedes buszokat állít forgalomba a BKV, hogy javítson vészesen elöregedő buszállományán. A kormány ugyan sokat emlegeti, hogy elkötelezett a hazai buszgyártás fellendítésében, a szavakat egyelőre nem igazán követik tettek. A fővárosnak a metrópótlást is magának kell megoldania, pedig 150 új buszra volt érvényes tenderük – amit azonban rejtélyes körülmények között megakasztottak.