szerző:
Z. B.
Tetszett a cikk?

Tizenkét használt Van Hool csuklós buszt vesz a társaság Lausanne-ból. A busztípus már ismerős lehet Budapesten, kevéssé elégedett vele a szakma.

Új szóló és csuklós buszok beszerzését is ígéri a BKV a közeljövőben, de első körben Svájcból szerez be használt járműveket a fővárosi közlekedési cég, írja a szerdai Világgazdaságra hivatkozva az MTI.

A lap azt írja, a BKV buszparkjának átlagéletkora több mint 13 év, így ezen a 14 éves buszok beszerzése nem javít. A 12 Van Hool típusú csuklós busz ősztől jelenik meg a főváros utcáin.

A BKV eddig kétféle Van Hool csuklós busszal rendelkezik: a Van Hool AG300-as, régebbi fajtát szakmai berkekben sok kritika éri, egyszer a Közlekedő Tömeg is posztolt a Facebookján arról, milyen rossz állapotban vannak a 2009-ben nyolcévesen vásárolt járművek. 

Van Hool AG300-as a BKV-nál, még honosítás előtt, ilyenek lesznek a most érkezők is
©

A másik a Van Hool NewAG300-as busztípus, ezeket 2015-ben tízévesen vásároltuk, a szakma azonban ezekkel sokkal elégedettebb. Erre a busztípusra azért emlékezhetünk, mert egy ilyennel próbált megfordulni egyszer a sofőr a Margit hídon, amikor a 4-es, 6-os villamost pótolták.

A BKV nemrég 17 éves Mercedes buszokat is vett.

A BKV buszait számon tartó HBweb szerint sajnos az új buszok az előbbi fajtából kerülnek ki, és a dél-pesti régióba kerülnek.

A BKV-nak egyébként szüksége van új buszokra, nemrég az derült ki, hogy a kétéves elektromos buszok közül is egyre több válik üzemképtelenné.

Jól cserben hagyta a BKV-t a csődbe ment magyar buszgyár

Az Ikarus Egyedi Kft. 150 buszt kellett volna, hogy leszállítson áprilisig a Volánbusznak, 30-at a BKV-nak, azonban a határidőig összesen öt járművet adott át. Az anyagi gondokkal küzdő cég nemrég leépítésekbe kezdett, de a kormány ismét kedvezett nekik és stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítette a gyárat, hogy elkerülhessék a csődöt.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Zelki Benjámin Itthon

Annyira jól halad a kormány buszgyártási stratégiája, hogy a BKV 17 éves buszokkal „fiatalít”

Használt, 15-17 éves Mercedes buszokat állít forgalomba a BKV, hogy javítson vészesen elöregedő buszállományán. A kormány ugyan sokat emlegeti, hogy elkötelezett a hazai buszgyártás fellendítésében, a szavakat egyelőre nem igazán követik tettek. A fővárosnak a metrópótlást is magának kell megoldania, pedig 150 új buszra volt érvényes tenderük – amit azonban rejtélyes körülmények között megakasztottak.

Hamarosan eldől, melyik fajta akkumulátoré a jövő az e-autókban

Hamarosan eldől, melyik fajta akkumulátoré a jövő az e-autókban

Fotópárbaj rengeteg képpel: a Huawei legjobb telefonját küldtük a legütősebb iPhone ellen

Fotópárbaj rengeteg képpel: a Huawei legjobb telefonját küldtük a legütősebb iPhone ellen

Az ezredfordulós generációból sokan a koronavírus miatt lesznek autóvásárlók

Az ezredfordulós generációból sokan a koronavírus miatt lesznek autóvásárlók