Változások az adózás rendjében – mire kell figyelniük a cégvezetőknek?
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Komolyan kérdésessé vált, hogy egyáltalán ki tud-e adni elég midibuszt az érintett budapesti vonalakra a BKV, miután a csődbe menekülő gyártó felhagyott a kétéves, de rendszeresen elromló buszok karbantartásával.
Csődvédelmet kért, és kapott is júliusban az Ikarus Egyedi Kft., az a cég, amely 180 autóbuszt szállított volna a BKV és a Volánbusz számára áprilisban, ám ezekből határidőre csupán öt jármű érkezett meg. Ugyanez a cég gyártotta viszont a Modulo C68e típusú elektromos buszokat is, amelyek megérkeztek, azonban híresen rossz az üzemképes járművek aránya.
A kétéves, darabonként kétszázmillió forintos buszoknak télen csupán az ötöde, a húszból napi 4-5 jármű tudott forgalomba állni a nagy hideg miatt:
Itt a hideg, a kétéves elektromos buszok ötöde jár csak a fővárosban
Rosszul bírják a hideget a BKV alig két éves elektromos buszai, csütörtökön kora délután csak 4 jármű közlekedett a 20-ból.
A járművek csapnivaló üzemképessége miatt a gyártó eddig külön szerelőapparátust is fenntartott a BKV kelenföldi garázsában, mondta el kérdésünkre Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, eddig tehát – így vagy úgy – biztosították a kellő számú jármű napi forgalomba adását.
Azonban a hvg.hu birtokába jutott információk szerint a csődvédelmet kérő gyártó nemrégiben megszüntette a telephelyen folytatott karbantartó tevékenységét. A szakszervezeti vezető kérdésünkre ezt az értesülést is megerősítette.
Egyre több elektromos Modulót vesznek ki a forgalomból, és most, hogy már a szerelőgárda sincsen jelen, a BKV-nak saját eszközeivel kell a rendszeresen lerobbanó buszok folyamatos szervizelését megoldania, ami a cégnek egyre nehezebben megy
– mondta el kérdésünkre Naszályi. A birtokunkba jutott információk szerint például hétfőn a 20-ból már 12 elektromos Modulo busz volt üzemképtelen.
A BKV ezeket a járműveket négy vonalon járatja: a 39-es és 191-es viszonylaton, itt nagyobb buszokat is be lehet vetni helyettük, tehát elvileg nincsen gond. De a budavári 16-os és a Gellérthegyre közlekedő 27-es vonalakon csak kisebb, azaz midi buszok forgalomba adása engedélyezett. Az elektromos midibuszok nagyszámú kiesését követően viszont a cégnek nem lesz elegendő ilyen járműve. A BKV-nak csak a török gyártású Karsan buszai, illetve a szintén híresen rossz állapotú Ikarus 405-ösök felelnek meg ennek a kritériumnak. De utóbbiakat éppen a sok probléma miatt kitiltották ezekről az amúgy turisták körében igencsak kedvelt vonalakról.
A kétéves elektromos buszok közül az elsőt már korábban ki is vonták a forgalomból.
A matuzsálemek maradnak, kétéves elektromos buszt viszont leselejtez a BKV
A gyártó egy rendeletmódosításra hivatkozva árat emelt, de a megrendelő városvezetés szerint azt nem indokolta meg pontosan, mi okozza a több mint kétmillió forintos buszonkénti költségnövekedést. A buszok eredeti ára rendelkezésre áll, és el is van különítve egy bankszámlán.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Az űrgazdaság egyre szélesebb lehetőségeket kínál már a kisebb cégek számára is. Pályázati források is rendszeresen elérhetők a vállalkozások számára.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Az egészséges csapatműködés és az eredményesség szempontjából kulcskérdés, hogyan kezeli a cégvezető a konfliktusokat.
A hatalomnak az a legnagyobb csábítása, hogy azt gondolod, mindent megtehetsz. A kontroll meg azt jelenti, hogy nem tehetsz meg mindent – mondja Szikora János, aki megrendezte Térey János verses drámáját, A Nibelung-lakóparkot a székesfehérvári Vörösmarty Színházban.
Három gyereket pedig életveszélyes állapotban vittek kórházba, miután kamionnal ütközött egy személyautó.
A pusztító időjárásnak az autópályán is voltak elszenvedői.
Hollywood új generációjának legnevesebb színészeivel készült, de csak csöppnyi porfelhőt kavart a Vágtázó lovakról. Pedig ha nem is leszünk tőle vidámabbak, érdemes tenni vele egy próbát. Kritika.
Megdöbbentő részletek derülnek ki a kép történetét felkutató tanulmányából.
A vizsgálatot nehezítette, hogy a Lamborghini csaknem teljesen elégett.