Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Legalábbis egyelőre nem tervezik bővíteni, derül ki Palkovics miniszter interjújából. Az M1-es azonban tényleg háromsávos lehet egy szakaszon, és fel is újítják.
Korábban mi is írtunk róla, hogy háromsávosítanák az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát Budapest és az észak-balatoni lehajtó között, illetve a főváros felé innentől Székesfehérvárig - onnantól az autrópálya most is háromsávos.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szombati, az MTI által idézett origónak adott interjújában azonban azt mondja:
Egyelőre a Balaton felé vezető autópályaszakaszon nem tervezi a kormány harmadik sáv építését, ugyanis a Balaton lefelé menő forgalom időben sokkal jobban eloszlik a tapasztalatok szerint. Általában csütörtök estétől szombat délutánig utaznak arrafelé a legtöbben, a főváros irányába azonban szinte egy időben, vasárnap délután kelnek útra az emberek. Budapest felé pedig már megvan a harmadik sáv Székesfehérvártól.
Folyamatban van továbbá egy új csomópont építése az autópályán, melyről közvetlenül el lehet érni az északi partra haladó 710-es főutat, ez jelentősen csökkenteni fogja a torlódások mértékét. Ha azt átadják, a forgalom a 710-es főútra közvetlenül fel tudj majd hajtani, és várhatóan sokkal kisebbek lesznek a dugók, teszi hozzá a miniszter.
Azonban aki rendszeresen autózik a nyári szezonban az M7-esen, tapasztalhatja, hogy a Balaton felé rendszeresen alakul ki torlódás az említett szakaszon, sok a baleset is, illetve a főváros felé is gyakoriak a dugók, az északi-parti lehajtó, és a Székesfehérvárnál kezdődő háromsávos szakasz között. Az autópálya kapacitásnövelésének elmaradása tehát a főváros felé haladó torlódásokat biztosan nem oldja meg, és a Balaton felé vezető irányban is csak részleges javulás lesz.
Jelenleg egyébként felújítás is nehezíti a haladást Siófok környékén.
Jó hír azonban, hogy az M1-es legterheltebb, Budapesttől Tatabányáig tartó 43 kilométeres szakaszát teljeskörűen felújítják, majd háromsávossá bővítik. A munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek, és 2019 végére fejeződhetnek be. A háromsávosítás 2021-ben kezdődhet meg.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.