szerző:
Z. B.
Tetszett a cikk?

Legalábbis egyelőre nem tervezik bővíteni, derül ki Palkovics miniszter interjújából. Az M1-es azonban tényleg háromsávos lehet egy szakaszon, és fel is újítják.

Korábban mi is írtunk róla, hogy háromsávosítanák az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát Budapest és az észak-balatoni lehajtó között, illetve a főváros felé innentől Székesfehérvárig - onnantól az autrópálya most is háromsávos.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter szombati, az MTI által idézett origónak adott interjújában azonban azt mondja:

Egyelőre a Balaton felé vezető autópályaszakaszon nem tervezi a kormány harmadik sáv építését, ugyanis a Balaton lefelé menő forgalom időben sokkal jobban eloszlik a tapasztalatok szerint. Általában csütörtök estétől szombat délutánig utaznak arrafelé a legtöbben, a főváros irányába azonban szinte egy időben, vasárnap délután kelnek útra az emberek. Budapest felé pedig már megvan a harmadik sáv Székesfehérvártól.

Folyamatban van továbbá egy új csomópont építése az autópályán, melyről közvetlenül el lehet érni az északi partra haladó 710-es főutat, ez jelentősen csökkenteni fogja a torlódások mértékét. Ha azt átadják, a forgalom a 710-es főútra közvetlenül fel tudj majd hajtani, és várhatóan sokkal kisebbek lesznek a dugók, teszi hozzá a miniszter.

Azonban aki rendszeresen autózik a nyári szezonban az M7-esen, tapasztalhatja, hogy a Balaton felé rendszeresen alakul ki torlódás az említett szakaszon, sok a baleset is, illetve a főváros felé is gyakoriak a dugók, az északi-parti lehajtó, és a Székesfehérvárnál kezdődő háromsávos szakasz között. Az autópálya kapacitásnövelésének elmaradása tehát a főváros felé haladó torlódásokat biztosan nem oldja meg, és a Balaton felé vezető irányban is csak részleges javulás lesz.

Jelenleg egyébként felújítás is nehezíti a haladást Siófok környékén.

Jó hír azonban, hogy az M1-es legterheltebb, Budapesttől Tatabányáig tartó 43 kilométeres szakaszát teljeskörűen felújítják, majd háromsávossá bővítik. A munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek, és 2019 végére fejeződhetnek be. A háromsávosítás 2021-ben kezdődhet meg.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Kidobta a Facebook? Nincs egyedül

Kidobta a Facebook? Nincs egyedül

Itt az idő, amikor egy zongoraművésznek kockázatitőke-befektetőre van szüksége

Itt az idő, amikor egy zongoraművésznek kockázatitőke-befektetőre van szüksége

Százmilliós hóegyengető borzolja a kedélyeket a Normafán, és a kormány is készül valamire

Százmilliós hóegyengető borzolja a kedélyeket a Normafán, és a kormány is készül valamire