szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ugyanakkor használni még nem lehet majd őket, az e-jegyrendszer bevezetése még csak távlati cél.

Engedélyt kapott a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) beléptetőkapuk telepítésére a 4-es metró több állomásán – írja a Napi.hu.

A lap arra hívja fel a figyelmet, hogy a kormány honlapján nyilvánosságra hozott dokumentumok szerint az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) tartozó vasúti közlekedési hatóság november 8-án

kiadta a beléptetőkapuk létesítési engedélyét a 4-es metró Kálvin téri és II. János Pál pápa téri állomására a BKK meghatalmazása alapján eljáró pro Montel Zrt.-nek.

Az elérhető dokumentumok szerint Újbuda-központ állomás esetében szeptember óta tart az engedélyezési eljárás, de az ügyintézés 4 hónapig tarthat.

A lap rákérdezett a minisztériumnál az ügyre, és azt a választ kapta, hogy a 2-es metróvonalon a Kossuth téri állomás esetében is vizsgálták a beléptetőkapuk telepítését, de a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szakhatóságként nem járult hozzá a létesítéshez. "Itt az utasforgalom áramlási irányában nem telepíthetők a kapuk addig, amíg nem igazolják az állomás kiüríthetőségének megfelelőségét" – írta a minisztérium.

A tárcának a lapnak küldött válaszából az is kiderült, hogy a kapukat egyelőre még nem fogják használni, ugyanis azt írták, a kapuk használatbavételének elsődleges feltétele az elektronikus jegyrendszer bevezetése, és használatbavételi engedély iránti kérelmet még egyik kapu esetében sem nyújtottak be.

A BKK szeptemberben még azt közölte a lappal, hogy jelenleg céldátuma sincs a budapesti elektronikus jegyrendszer bevezetésének, ugyanis egyelőre a rendszer működtetéséhez szükséges infrastruktúra telepítése, szoftverfejlesztések, oktatások, illetve tesztelési feladatok elvégzése zajlik. A tervezett 11 ezer jegyérvényesítő készülékből csak néhányat szereltek fel 29 buszra és trolibuszra (például a 76-os trolin), valamint a Deák téri metróállomáson és a közvágóhídi (H6-os HÉV) állomáson is lehet már találkozni az érvényesítő készülékekkel és a beléptetőkapukkal. Augusztusban arról volt szó, hogy 2020-ra csúszhat az e-jegyrendszer bevezetése.

A pro Montel Zrt. egyébként régi partnere a közlekedési társaságnak, korábban a budapesti metróvonalakon vett részt a rekonstrukciós munkálatokban, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alvállalkozójaként dolgoznak a 3-as metró északi szakaszának felújításában, de részt vesznek a Szeged és Hódmezővásárhely között milliárdokból épülő tram-train projektben is.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Orbán általános maszkviselést akar

Orbán általános maszkviselést akar

Titkolózva mozgatják a Városliget fáit, a főváros sem tudja, honnan hová ültetik át őket

Titkolózva mozgatják a Városliget fáit, a főváros sem tudja, honnan hová ültetik át őket

Washington Post: Beindult az illiberális lengyel sajtódaráló

Washington Post: Beindult az illiberális lengyel sajtódaráló