Az e-jegyrendszer miatt esett egymásnak Karácsony és Vitézy a Facebookon
Karácsony Vitézyt és Tarlóst, Vitézy Tarlóst és a Dabóczi vezette BKK-t okolja a milliárdos buktáért.
Karácsony Vitézyt és Tarlóst, Vitézy Tarlóst és a Dabóczi vezette BKK-t okolja a milliárdos buktáért.
Ítéletet hozott a választottbíróság az e-jegyrendszer ügyében: a kiépítésével 2015-ben megbízott német cégnek csak az előlegeket kell visszafizetnie, a BKK kárigényét nem tartották jogosnak.
A BKK német beszállítójának magyar cégvezetője tagadja a korrupciós vádakat, miután a BKK korábbi vezérigazgatója befolyásolási kísérletről beszélt az e-jegy projekttel összefüggésben. A befuccsolt e-jegyrendszer más részleteire is eltérően emlékeznek a szereplők. A témában heves vita folyt a fővárosi vizsgálóbizottság legutóbbi ülésén Tarlós István volt főpolgármester meghallgatásakor.
A járvány miatt sokkal többen váltottak mobilbérletet, ezért építi le jelentősen jegyautomata parkját a BKK, 2023 után pedig új szoftvert akar, mivel a mostani azé a cégé, amelyikkel az e-jegyrendszer miatt összerúgta a port. A régi partner T-Systems nagyon szeretne nyeregben maradni.
Összesen 302 millió forint számlát fogadott be a Budapesti Közlekedési Központ úgy, hogy a projekt, amire szerződtették a Zöld Terasz Kft.-t, megszűnt.
Másfél év telt el azóta, hogy felmondta az elektronikus jegyrendszer szállítói szerződését, ám a Budapesti Közlekedési Központ még a perindításig se jutott el a hálózat kiépítését vállaló Scheidt & Bachmann ellen.
De van, aki szerint egyelőre köhög a rendszer.
A 4iG által vezetett konzorcium építheti ki a MÁV és a Volán-társaságok e-jegy-rendszerét.
Jóval több kimaradás és baleset volt a BKV-nál 2018-ban, mint a megelőző évben, ebben a munkaerőhiány és a járművek elöregedése is szerepet játszott. A villamosok átlagéletkora például majdnem 35 év. A cég emiatt jóval kevesebb szolgáltatási díjat kapott a kelleténél. 2019-re 15 milliárd forintos veszteséget várnak.
A budapesti tömegközlekedésben kezdik el a rendszer kísérleti programját, mielőtt az egész országban bevezetnék.
A vezetőfülkére kitett QR-kóddal kell majd érvényesíteni a mobilos jegyet.
A főpolgármester elismerte: az e-jegyrendszer projektet ők rontották el, de szeretnék helyrehozni.
Tarlós 16 dolgot kért Orbán Viktortól, de csak 15-öt teljesítenek ebből, a tizenhatodik lett volna parkolás egységesítése. A főpolgármester azt is elmondta, Puzsér szerinte végül nem fog elindulni a főpolgármester-választáson.
A Liberálisok főpolgármester-jelöltje közleményében felsorolja annak a négy szép fizetéssel rendelkező főtanácsadónak a nevét, akiknek feladata volt az elektronikus jegyrendszer ügyének menedzselése is.
Talán a filmek hatására a nagyközönség sokszor egyfajta modern Robin Hoodként tekint a hackerekre, holott viszonylag ritkán fordul elő, hogy az illető az ellopott adatokért kapott pénzt szétosztja a világ éhezői között – figyelmeztet Solymos Ákos kibervédelmi szakember. Szerinte az elmúlt időszakban a magyar sajtóban is többször előfordultak olyan tudósítások, amelyek etikus hackereknek titulált személyek áldásos tevékenységéről szóltak, de sokan tévednek azzal kapcsolatban, ki is számít etikusnak ezen a területen.
Tarlós István az e-jegy-botrány miatt menesztette az eddigi vezetőt, Dabóczi Kálmánt.
Miközben Budapest közlekedésügyi vezetői hosszú évek óta szerencsétlenkednek az e-jegyrendszer megtervezésével, vannak városok, ahol ugyanilyen régóta jól működik a dolog. Hab a tortán, hogy az utasok számára lényegében fillérekért.
Pedig jóval kevesebből és jóval hamarabb meglehetett volna.
Rendkívüli közgyűlést tartott Budapest önkormányzata, amelynek legfőbb napirendi pontja az e-jegyrendszer volt. Tarlós István nagy bejelentéseket ígért, és be is tartotta: feljelentést tesz az e-jegyrendszer miatt, mert szerinte az az ügy a rendőrségen jó helyen lesz. A DK bizottsággal akarta kivizsgáltatni a történteket, de ezt leszavazták. A főpolgármester arra hivatkozik, hogy az e-jegyrendszer a BKK önálló projektje volt.
Forró témák várhatók a Fővárosi Közgyűlés mai rendkívüli ülésén.