szerző:
hvg.hu

A magyar dolgozók több mint fele tömegközlekedik, a legtöbben fél-1 óra alatt érnek be a munkahelyükre, és havi 5-10 ezret költenek közlekedésre, egyebek mellett ezek derültek ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös kutatásából.

A novemberben készült országos szintű kutatás a magyarok közlekedési szokásait vizsgálta. Először az ingázás távolságára kérdeztek rá, az eredmények azt mutatják, a legtöbben (28%) 5-10 km távolságra, 27% pedig 11-25 kilométerre dolgoznak a lakóhelyüktől. A legszerencsésebbeknek a válaszadók 7 százaléka bizonyult: ők gyalogos távolságra dolgoznak/tanulnak otthonuktól, ugyanennyien vannak, akik naponta több mint 50 kilométert ingáznak. A községben élők esetében ez az arány közel 20%. A kitöltők 1 százaléka otthonról dolgozik.

A következő kérdés az utazással töltött időre vonatkozott: a legtöbben fél – egy óra alatt érnek be iskolájukba vagy munkahelyükre (36%), de alig marad el ettől a maximum fél óra alatt beérők (34%) aránya. A községekben és kisebb városokban élők utaznak a legtöbbet: nekik 24, illetve 23 százalékuk minden nap legalább 1 órát utazik a munkahelyére, és munka után ugyanennyit vissza az otthonába.

Ami a közlekedési kiadásokat illeti: minden harmadik válaszadó 5 és 10 ezer forint között költ közlekedésre havonta, a Budapesten élők közel felének kerül ennyibe a napi utazás. 30 százaléknak sikerül 5000 forint alatt megúsznia az utazást, 9 százalék viszont több mint havi 25 ezret költ a munkába járásra.

Tömegközlekedés, autó, kerékpár

Ami a munkába járás módját illeti, magasan (53%) a tömegközlekedést használók voltak a legtöbben a válaszadók közül, a fővárosban 70 százalék választja a közösségi közlekedést minden nap.

Saját autóba a kérdezettek 35 százaléka ül nap mint nap (ehhez jönnek még a céges autók, mellyel a kérdezettek 5 százaléka jár), még ennél is magasabb az autóhasználók aránya a megyei jogú városokban, a válaszadók közel fele így jut el nap mint nap munkahelyére, iskolájába. A kerékpározást 20, a gyaloglást 16 százalék választja országosan.

(A közlekedési módra vonatkozó kérdésre több válaszlehetőséget is meg lehetett adni, ezért több 100-nál a százalékok összege.)

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Sárgállik az ország, erős szél miatt adtak ki figyelmeztetést

Sárgállik az ország, erős szél miatt adtak ki figyelmeztetést

Üres volt a szökött rab pisztolya

Üres volt a szökött rab pisztolya

Eltűnt egy 9 éves kisfiú Budapesten

Eltűnt egy 9 éves kisfiú Budapesten

Szigorították a képviselők bejárását a Sándor-palotába, mobilt sem vihetnek be

Szigorították a képviselők bejárását a Sándor-palotába, mobilt sem vihetnek be

Hadházy szerint kamu sportnapokra vertek el több száz millió uniós pénzt

Hadházy szerint kamu sportnapokra vertek el több száz millió uniós pénzt

Indul a falusi csok: 2000 településnek 25 milliárd, mire lesz ez elég?

Indul a falusi csok: 2000 településnek 25 milliárd, mire lesz ez elég?