szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pécsnek nincs pénze fejleszteni, még fenntartani is nehezen tudják a repteret. A kormány ősszel dönthet.

2006-ban adták át a repülőteret Pécs-Pogányban, és egyből menetrend szerinti járat indult innen Bécsbe. A drága járat azonban néhány hónap múlva érdeklődés hiányában leállt, 2007 nyarán hetente háromszor indult gép a görög és a bolgár tengerpartra, de a következő nyáron ez a járat sem indult be újra. A repteret üzemeltető cég gazdája, a pécsi önkormányzat azóta is hiába próbál forgalmat generálni a légibázison – írja Népszava.

Arra, hogy a nagy légitársaságok célba vegyék Pécset, egyelőre nincs esély, ahhoz pedig, hogy a fapadosok járatai leszállhassanak Pécs-Pogányban, a pályát meg kell erősíteni, hosszabbítani és szélesíteni. Ezek a munkák a reptér technikájának a korszerűsítésével együtt 10-11 milliárd forintba kerülnek. A tervek készek, ám finanszírozásukra a baranyai megyeszékhelynek nincs pénze. Még a fenntartása is nehezen megy, hisz

a bázist működtető cég bevétele 70-75 millió forint, miközben a vesztesége is ugyanennyi, és ezt a mínuszt a városnak kell állnia.

Ruzsa Csaba, Pécs gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere a Népszavának azt mondta: a városnak továbbra is az a célja, hogy a pogányi repülőtér bekapcsolódjon a nemzetközi légi közlekedésbe. A pálya fejlesztésével alkalmassá tehető a reptér a fapados járatok fogadására, de mivel erre a beruházásra uniós támogatás nem igényelhető, tőkeerős befektető pedig nem érdeklődik, a város csakis az államtól remélhet segítséget.

Az alpolgármester szerint esély van rá, hogy a kormány és az ellenzéki vezetésű város a reptérfejlesztésben együttműködik.

Az innovációs tárca felmérte a hazai repülőterek állapotát és perspektíváját, és ez alapján a kormány a pécsi reptér állami kézbe vételét fontolgatja. A kabinet várhatóan ősszel tárgyal erről a tervről.

Az állam azonban csak akkor költ a pécsi repülőtérre, ha előbb megszerzi a létesítményt üzemeltető cégben a tulajdonrész többségét, tudta meg a lap Ruzsa Csabától, aki hozzátette: a város hajlik arra, hogy eladja tulajdonrészét az államnak.

A pécsi városvezetés és Baranya fideszes irányítói egyaránt bíznak a megállapodásban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Balla Györgyi - Kovács Gábor Vállalkozás

A ferihegyi reptér főtulajdonosa „reméli, lehetőséget kap”, hogy maradjon

A kormány vételi ajánlatot tett a Budapest Airportra. A német főtulajdonos AviAlliance továbbra sem akar kiszállni a reptércégből, persze nyilván van az a pénz, amiért az állam többségi tulajdonrészt vehet, a cég piaci értéke 2,5-3,5 milliárd euró lehet. Az AviAlliance nyilatkozata alapján nagyon erős nyomásgyakorlás mehet a háttérben.