Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a budapesti parkolás átalakítását

Egységesebb, átláthatóbb lesz a rendszer – ígéri a főváros vezetése.

Elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a budapesti parkolás átalakítását

Szeptember ötödikétől 27 helyett csupán négy fizetős parkolási zóna lesz Budapesten – döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. Kiss Ambrus múlt héten ismertette az előterjesztés tartalmát, akkor kiderült, hogy a négy zóna négy külön fizetési kategóriát rejt:

  • A zóna: 600 forint/óra, reggel 8 és este 22 óra között,
  • B zóna: 450 forint/óra, reggel 8 és este 20 óra között,
  • C zóna: 300 forint/óra, reggel 8 és délután 18 óra között,
  • D zóna: 200 forint/ óra, reggel 8 és délután 18 óra között.

A fővárosi Fidesz frakcióvezetője, Wintermantel Zsolt módosító javaslatát viszont nem támogatta a Közgyűlés többsége. Wintermantel javaslata a fizetős parkolás kezdetének időpontján módosított volna: a volt újpesti polgármester reggel 8 órás kezdés helyett 8:30-at szeretett volna. A budapesti Fidesz a módosítót azzal indokolta, hogy így a szülők be tudják kísérni gyerekeiket az iskolákba, óvodákba.

Hassay Zsófia, a Fidesz terézvárosi képviselője és később Wintermantel Zsolt is azt kérte számon a városvezetésen, hogy 2019-ben – megválasztásuk előtt – a parkolási rendszer teljes egységesítését ígérték, ez azonban nem valósult meg. Karácsony Gergely főpolgármester viszont úgy fogalmazott: nagy lépés a parkolás ilyen szintű összehangolása, azonban nem ez az utolsó lépésük a fővárosi parkolás ügyében.

Az új parkolási zónákról itt írtunk bővebben:

Itt a zónatérkép, megmutatjuk, miként változhat a budapesti parkolás szeptember ötödikétől

Az új rendszertől a főváros átláthatóságot, rendezettebb utcaképet vár. Budapesten jelenleg összesen huszonhét fajta parkolási zóna van, ezekből mindössze négy marad, térképen mutatjuk a pontos árazást, illetve a zónák határait.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.