Buszsávot alakítottak ki az M3-as fővárosba bevezető szakaszán

A Volánbuszok által használható buszsávokban a közösségi közlekedéssel ingázók gyorsabban juthatnak be a munkahelyükre.

  • MTI MTI
Buszsávot alakítottak ki az M3-as fővárosba bevezető szakaszán

A Magyar Közút buszsávot alakított ki az M3-as autópálya legleterheltebb fővárosi bevezető szakaszán, hogy könnyebben tarthassák a menetrendet a Volánbusz agglomerációban közlekedő járatai, és hamarabb célba érkezhessenek – közölte a Volánbusz Zrt.

A buszsávot a Szilas pihenőnél alakították ki, ami lehetővé teszi, hogy forgalomtorlódás esetén a Volánbusz járatai meg tudják előzni az álló vagy lépésben araszoló kocsisort.

A Volánbusz 400 buszjáratot közlekedtet naponta a budapesti agglomeráció csaknem 400 ezres északkeleti térségből. Az M3-as érintett szakaszán egy átlagos munkanapon több ezren veszik igénybe a közlekedési vállalat szolgáltatásait. A csúcsidőszakokban tapasztalható torlódások, dugók eddig a buszjáratok közel negyedét érintették.

A közlemény szerint a buszsávok már bizonyították létjogosultságukat az M1-es és az M7-es sztráda bevezető szakaszán, ahol az autóbuszos közösségi közlekedés járművei a sávok kialakítását megelőzően, csak jelentős késéssel tudtak közlekedni. A buszsávokban az ingázók sokkal gyorsabban juthatnak be például a munkahelyükre, így talán még többen teszik majd le az autót, és váltanak buszra vagy vonatra – tették hozzá.

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.