szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Győr-Sopron-Ebenfurt Vasút Zrt. kezébe kerülne a 16-os és a 23-as regionális vasútvonal értesülések szerint, az Építési és Közlekedési Minisztérium nyilatkozata alapján azonban az információk tévesek.

A Magyar Vasút úgy értesült, hogy a Pápa-Csorna, valamint Zalaegerszeg-Rédics vasútvonalakon decembertől a MÁV-START helyett a GySEV Zrt. szállíthatja az utasokat – írja a magyarvasut.hu.

Mindkét vonal a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút jelenlegi szolgáltatási területének közelében helyezkedik el. A Magyar Vasút úgy tudja, decemberben menetrendváltás lesz a vonalakon, ekkor kerülhet sor a szolgáltatóváltásra is.

Lapunk megkereste a MÁV sajtóosztályát és az Építési és Közlekedési Minisztériumot is, igaz-e a hír a szolgáltatóváltásról, és ha igen, mi az oka.

Frissítés: Az Építési és Közlekedési Minisztérium válaszolt. A levelet változtatás nélkül közöljük.

"A kérdésben idézett hír egy technikai változás félreértésén alapul. Nincs szó szolgáltatóváltásról.

Az ún. járatalapú modellben egyes nyugat-dunántúli járatokat a MÁV-START és a GySEV közösen, de megosztva üzemeltet. Az új menetrendben csupán a belső munkamegosztás változik. Lesz olyan vonalszakasz, amit korábban a MÁV-START, ezentúl viszont a GySEV szolgál ki, de lesz ilyen fordítva is, ahol egy-egy vonalszakasz kiszolgálását épp a MÁV-START veszi át a GySEV-től.

Csak a munkamegosztás belső arányai változnak tehát, a szolgáltatás MÁV-START-ra jutó nagyságrendje nem."

A válaszban ugyan az szerepel, hogy nincs szó szolgáltatóváltásról, a belső arányok változása nem zárja ki, hogy az említett két vonal a GySEV üzemeltetésébe kerülhet, míg persze máshol a MÁV által nyújtott szolgáltatásmennyiség nőhet. Biztos információnk a decemberi menetrend megjelenésekor lesz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!