„A TomTom navigációs rendszerek műszeres mérései szerint 2022-ben Budapesten 9%-kal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók” – olvasható Karácsony Gergely csütörtöki Facebook-bejegyzésében.
Az adatok szerint Tarlós István főpolgármestersége ideje alatt jelentősen nőtt a dugóban töltött idő aránya. 2014-től egészen 2019-ig tartott a növekedés, 2019-től vagyis Karácsony Gergely főpolgármesteri ciklusától kezdve csökkenő tendencia figyelhető meg.
„A lakájmédia apokaliptikus képet kíván festeni Budapest közlekedéséről. Nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak" – írta Karácsony Gergely. A kormányoldalon rendszeresen támadják Karácsonyt a budapesti dugók miatt, ezen belül újabban az Üllői úti, oszlopos kerékpársávval kapcsolatban, amely a kormánypropaganda szerint „elviselhetetlen" dugót okoz a fővárosban.
Mentők munkája, buszok menetrendje, dugók - egyre több fronton támadják az Üllői úti védett kerékpársávokat. Az új sávok körüli polémiába beszálltak a mentők, a volt közlekedési államtitkár, a Magyar Kerékpárosklub, és immár a főpolgármester is.
Karácsony szerint a jelenlegi városvezetés elsősorban fenntartható alternatívát kíván biztosítani az autózás mellé: megfizethető és versenyképes közösségi közlekedést, biztonságos és komfortos biciklizést, és egyre több helyen, megfelelő környezetben történő gyaloglást.
Természetesen a dugók számát ezer más körülmény is befolyásolja, de egy modern nagyvárosban egyszerűen hazugság az autózást propagálni a városlakók számára. Ahogy az is hazugság, hogy egyre több dugó lenne Budapesten.
– zárja bejegyzését a főpolgármester.