Folyamatos viták kísérik a fővárosi kerékpáros fejlesztéseket, legutóbb az Üllői úti védett kerékpársávok kialakítását.
A főváros – mint azt már évekkel ezelőtt beígérte –, a metrópótló buszok M3-as metró felújítását követően felszabaduló sávjait nyitotta meg a kerékpárral közlekedőknek, amit a Magyar Kerékpárosklub múlt héten egy Happy Mass örömtekeréssel fel is avatott.
Örömbringázással ünnepelték a sok vitát kiváltó új kerékpársávokat
Amikor az első kerékpáros felvonulásokat szervezték, még annak is örültek, ha bárhová sikerült bepasszírozni egy biciklis utat, ma már Kispesttől Angyalföldig védett útvonalon lehet tekerni a fővárosban.
A lépés miatt előbb a mentők méltatlankodtak, azt állítva, hogy nem fér el a mentőautó az autók sávjaitól rugalmas pollerekkel elválasztott sávon – holott, mint azt Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke utóbb jelezte, elfér, de ezzel nem tudott pontot tenni a kormányfüggő lapokban is hevesen kritizált fejlesztés körüli felhajtás végére.
Bosszankodnak a mentők az új biciklisávokon, a főváros viszont nem érti, miért
Az "oszlopos kerékpársávok" nem aratnak osztatlan sikert.
A héten a közlekedési államtitkári posztjáról Lázár János ismételt kormányzati térfoglalása idején lemondott Vitézy Dávid pár napja a dugóban álló reptéri 100E expressz buszról készült fényképpel szállt bele a védett kerékpársávba, a busz lassabb haladását nehezményezve, felvetve a közös busz-kerékpársáv ötletét.
Erre előbb Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke reagált, aki a reptérről érkező turisták drágán mért kényelmét és a Dél-Pesten élő, kerékpárt használó, de a városközpont felé kerékpáros kapcsolattal nem rendelkező emberek életminőségét állította szembe.
A kormánnyal példálózva szállt bele a vitába most Karácsony Gergely főpolgármester, aki egy csütörtöki Facebook-posztban emlékeztet arra, hogy Budapesten az első ilyen rugalmas pollerekkel elválasztott védett kerékpársávot maga a kormány létesítette pont az Üllői úton, amikor az MVM Dome-ot építették (a korábbi Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Bolyai János Katonai Műszaki Karának egykori telephelyén) a Népligettel szemben. A főpolgármester azzal kommentálta a kerékpársávok körüli felhajtást, hogy
borzasztó károkat okoz hazánknak az a politika, amely nem azt nézi, hogy mik a helyes és a helytelen dolgok, mi a jó és mi a rossz, hanem folyton azt akarja az emberek fejébe verni, hogy kik a „jók” és kik a „rosszak”. És persze mindig a kormány a jó és az ellenzék a rossz, bármit is csinálnak.
Szerinte a védett kerékpársáv jó, mivel „védi a védtelen közlekedőket” és „segíti az autósokat, a szabályok egyértelműsítésével”.