Folyamatos viták kísérik a fővárosi kerékpáros fejlesztéseket, legutóbb az Üllői úti védett kerékpársávok kialakítását.
A főváros – mint azt már évekkel ezelőtt beígérte –, a metrópótló buszok M3-as metró felújítását követően felszabaduló sávjait nyitotta meg a kerékpárral közlekedőknek, amit a Magyar Kerékpárosklub múlt héten egy Happy Mass örömtekeréssel fel is avatott.
Amikor az első kerékpáros felvonulásokat szervezték, még annak is örültek, ha bárhová sikerült bepasszírozni egy biciklis utat, ma már Kispesttől Angyalföldig védett útvonalon lehet tekerni a fővárosban.
A lépés miatt előbb a mentők méltatlankodtak, azt állítva, hogy nem fér el a mentőautó az autók sávjaitól rugalmas pollerekkel elválasztott sávon – holott, mint azt Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke utóbb jelezte, elfér, de ezzel nem tudott pontot tenni a kormányfüggő lapokban is hevesen kritizált fejlesztés körüli felhajtás végére.
Az "oszlopos kerékpársávok" nem aratnak osztatlan sikert.
A héten a közlekedési államtitkári posztjáról Lázár János ismételt kormányzati térfoglalása idején lemondott Vitézy Dávid pár napja a dugóban álló reptéri 100E expressz buszról készült fényképpel szállt bele a védett kerékpársávba, a busz lassabb haladását nehezményezve, felvetve a közös busz-kerékpársáv ötletét.
Erre előbb Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke reagált, aki a reptérről érkező turisták drágán mért kényelmét és a Dél-Pesten élő, kerékpárt használó, de a városközpont felé kerékpáros kapcsolattal nem rendelkező emberek életminőségét állította szembe.
A kormánnyal példálózva szállt bele a vitába most Karácsony Gergely főpolgármester, aki egy csütörtöki Facebook-posztban emlékeztet arra, hogy Budapesten az első ilyen rugalmas pollerekkel elválasztott védett kerékpársávot maga a kormány létesítette pont az Üllői úton, amikor az MVM Dome-ot építették (a korábbi Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Bolyai János Katonai Műszaki Karának egykori telephelyén) a Népligettel szemben. A főpolgármester azzal kommentálta a kerékpársávok körüli felhajtást, hogy
borzasztó károkat okoz hazánknak az a politika, amely nem azt nézi, hogy mik a helyes és a helytelen dolgok, mi a jó és mi a rossz, hanem folyton azt akarja az emberek fejébe verni, hogy kik a „jók” és kik a „rosszak”. És persze mindig a kormány a jó és az ellenzék a rossz, bármit is csinálnak.
Szerinte a védett kerékpársáv jó, mivel „védi a védtelen közlekedőket” és „segíti az autósokat, a szabályok egyértelműsítésével”.