szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német sajtó már tényként kezeli, egyelőre azonban sem a magyar kormány, sem maga a kínai gyártó nem erősítette meg, hogy valóban érkezne a gyár.

Olvastam a híresztelést, de nemhogy megerősíteni, kommentálni sem tudom. Mi bármilyen Magyarországra irányuló beruházást csak akkor jelentünk be, ha arról megállapodás születik

– mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, amikor az atv.hu rákérdezett nála arra, hogy valóban érkezik-e Szeged mellé a kínai BYD elektromos autógyára.

Szijjártó a portál kérdésére azt mondta, nem akarja még csak kommentálni sem az erre vonatkozó értesüléseket. Arról, hogy a megállapodás megvan a kínai céggel, a német Frankfurter Allgemeine Zeitung írt cikkében, ezt a hvg360 szúrta ki. A FAZ értesülései szerint a BYD sencseni központjában már megvan a döntés arról, hogy Magyarországra hozzák egy újabb gyártóegységüket.

A BYD ugyanis már jelen van Magyarországon: Komáromban 2017 óta már gyártanak elektromos buszokat, Fóton pedig akku-összeszerelő üzemet hoznának létre, azonban helyben komoly ellenállás fogadta a projektet. A Reutersnek egyelőre csak annyit sikerült a cégből kihúznia, hogy még folyamatban van a pontos helyszín kiválasztása, hivatalos döntésről csak 2023 végén fognak tájékoztatást adni.

Októberben azonban már Botka László, Szeged polgármestere is posztolt a lehetséges gyárról, igaz, azt ő cáfolta, hogy kínai akkugyár, vagy más, kifejezetten vegyi anyagokkal foglalkozó beruházás érkezne a város mellé. Azt azonban megerősítette, hogy egy 300 hektáros ipari park van készülőben, a lehetséges beruházó pedig egy olyan világcég lesz, ami környezetbarát, fenntartható termékeket állít elő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!