Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az ablakból szép a táj, de nem könnyű annak, aki kimerészkedik.
Heves küzdelmet folytatnak az útkezelők és a MÁV szakemberei az időjárással, amely bár megfelel az évszaknak, úgy tűnik, sokakat váratlanul ért.
A második napja tartó havazás miatt sok helyen már jelentős vastagságú hótakaró alakult ki. A legtöbb, 20-30 centiméternyi az ország középső részén hullott, méghozzá a Dunántúli-dombság, a Bakony, a Dunakanyar, a Börzsöny és a Pilis területén. A Nagy-Hideg-hegy csúcsát pedig már 40-50 centi borítja.
A hóban Tatabánya térségében elakadt több olyan busz, amely a felújítás alatt álló győri vasúti fővonal vonatait helyettesíti, de több más fennakadásról is beszámol a Mávinform.
Az Útinform számos balesetről és torlódásról adott hírt, ezek érintik az M1-es, az M4-es és az M70-es autópályát, az M0-s autóutat, valamint több főutat: az 53-ast, az 56-ost és a 11-est.
A kedvezőtlen időjárás miatt néhány utat le is kellett zárni. Nem járható
Közlekedni sem könnyű, de sokaknak azok közül sem irigylésre méltó a helyzetük, akik otthon maradtak: órákig tartó áramszünet volt a fél budapesti agglomerációban a havazás miatt. A legnagyobb gondokat a Pilis-környéki települések lakói tapasztalták.
Arrafelé több iskolában is rendkívüli tanítási szünetet tartanak. Akad, ahol áram és fűtés sincs, de ebéd azért van.
Piliscsabán további problémát okozott, hogy a település hókotrójának lapátja egyszerűen eltörött.
Közben a Magyar Gumiabroncs Szövetség – bár kissé későn, de – közzétette tanácsait a biztonságos téli közlekedéshez.
Ezeket a tanácsokat fogadja meg, hogy télen is biztonságosan autózhasson
Az, hogy téli gumival autózzunk és ne előzzük meg a hókotrót, csak a legalapvetőbb javaslat.
Azt pedig továbbra is várjuk, hogy a miniszterelnök vajon gúnyolódik-e úgy majd a vasút és az autópályák leállásán, mint a legutóbbi havazáskor a fővárosi közlekedésen.
Izguljunk együtt: vajon Orbán Viktor a BKK után az autópályák és a vasút leállásán is gúnyolódni fog?
Megnéztük, érkezik-e miniszterelnöki reakció arra, hogy nem csak Budapesten, hanem az ország más részein is baj van a közlekedéssel a hó miatt. Egyelőre azt megtudtuk, hogy „Soha többet Gyurcsány-korszak"!
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.