42 milliót költött március utolsó hetében a Megafon Magyar Péter lejáratására

A közmédia ezúttal nem csak lejáratóanyaggal, de hirdetéssel is beszállt a kampányba.

  • hvg.hu hvg.hu
42 milliót költött március utolsó hetében a Megafon Magyar Péter lejáratására

42 millió forintot költött egy hét alatt a Megafon Központ arra, hogy a Magyar Péterről szóló lejárató anyagokat terítse – írja a Lakmusz. Urbán Ágnes médiaszakértő ezzel kapcsolatban az RTL Híradójának azt mondta, szokatlan, hogy a hirado.hu is aktivizálta magát a témában. A közmédia oldala ugyanis március 28. és április 2. között 615 ezer forintot költött ilyen jellegű hirdetésekre. Ebből félmillió szinte kizárólag arra ment el, hogy Varga Judit Hajdú Péternek adott interjúját promózták.

„Többször láttunk már ilyet az elmúlt 14 évben, hogy a Fidesz valamilyen aktuális botrányt megpróbálja a figyelmet teljesen eltéríteni. Vagy valamilyen teljesen új narratívát hoz be, és valamilyen más ügyre tereli a figyelmet, vagy pedig az adott ügynek ad egy gellert, és megpróbálja áthelyezni a hangsúlyokat. Azt hiszem, hogy most itt az utóbbit látjuk” – mondta Urbán Ágnes a lejáratókampányról.

A hirado.hu szerepéről azt mondta, „gondoljunk bele, itt van egy 140 milliárd forintból működő intézmény, a közmédia, és többek között arra költenek, hogy bulvár Youtube-csatornák tartalmait hirdetik. Ez önmagában is elképesztő”.

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.