Ismét nekifut a kormány az új KRESZ kidolgozásának
Lázáréknak egy év múlva kell előállniuk a módosító javaslatokkal.
hvg.hu
„A Kormány egyetért a közlekedési szabályrendszer felülvizsgálatával és a Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (KRESZ) újraszabályozásával az érintett szakmai szervezetek bevonása mellett, és ennek végrehajtása érdekében felkéri az építési és közlekedési minisztert, hogy a belügyminiszter és a Miniszterelnökséget vezető miniszter bevonásával vizsgálja felül a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendeletet” – olvasható a Magyar Közlönyben.
Minderre Lázár János és tárcája egy évet kapott. Ez idő alatt többek között felülvizsgálják
a közlekedési szabályrendszeren belül a szankciórendszer és a közúti ellenőrzési tevékenység hatékonysága növelésének lehetőségeit,
a közútkezelési szabályrendszert,
és a járművel szemben támasztott műszaki elvárásokat, valamint az önvezetéssel kapcsolatos új technológiák alkalmazhatóságának lehetőségeit.
A KRESZ módosítása már évek óta téma, Lázár János korábban még arról beszélt, hogy a jelentősebb módosítások csak 2026-ra várhatók. Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója a hvg.hu-nak ezzel kapcsolatban adott interjújában elmondta, hogy a KRESZ módosítására vonatkozó egyeztetések már 2021-ben lezárultak, ezért nem érti, hogy miért nem történt még jogszabály-módosítás. „A KRESZ módosításával kapcsolatban az elmúlt években a szakmai és civil szervezetek, valamint a kormányzati szereplők, azaz a belügyi és a közlekedési tárca, illetve a rendőrség konszenzusra jutottak, a vitafolyamat 2021-ben lezárult. A BKK is részt vett ezeken az egyeztetéseken, a javaslataink pedig tárcaközi egyeztetéseken is átestek” – fogalmazott lapunknak Bodor.
A BKK mobilitásfejlesztési igazgatója értetlenül áll Lázár János nemrégiben tett kijelentése előtt, miszerint jelentősebb KRESZ-módosítás csak 2026-ban várható. Bodor Ádám álltja, a szakmai javaslatok már évek óta elkészültek, nincsenek vitás kérdések. A szakember továbbá nem látja indokoltnak, hogy a Fidesz tovább támadja Budapestet a védett kerékpársávok miatt, mivel Orbán Viktor november elején elfogadott egy olyan stratégiát, ami pontosan ilyen sávok telepítését szorgalmazza.
Az Irán elleni példátlan amerikai katonai támadás és Teherán visszafogott válasza után Donald Trump elérkezettnek látta az időt a tűzszünetre, és akaratát érvényesíteni is tudta az iszlám köztársasággal és Izraellel szemben. De hogy elfajul-e a konfliktus, attól is függ, mekkora kár érte a nukleáris programot.