szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utasok szerint nem kaptak érdemi tájékoztatást, csak egy négyeurós utalványt, amit nem lehetett beváltani sehol.

Töb, mint egy teljes napot, 28 órát vártak egy Budapestre tartó Ryanair-gép utasai Milánóban, így vasárnap este helyett kedd hajnalban értek haza – derült ki az RTL Híradóból, ahol egyikük elmondta:  

nem kaptak érdemi tájékoztatást, csak egy négyeurós utalványt, amit nem lehetett beváltani sehol.  

Az RTL Híradóban az is elhangzott, hogy a Fővárosi Kormányhivatal közlése szerint az elmúlt időszakban 15 esetben indítottak fogyasztóvédelmi eljárást légitársaságok járatkésései miatt. 

28 órát vártak Milánóban a Budapestre tartó repülő utasai

28 órát vártak egy Budapestre tartó Ryanair-gép utasai Milánóban. Vasárnap este helyett kedd hajnalban értek haza. Egyikük azt mesélte az RTL Híradónak, hogy érdemi tájékoztatást nem kaptak, csak egy négyeurós utalványt, amit nem lehetett beváltani sehol. A Fővárosi Kormányhivatal közleménye szerint az elmúlt időszakban 15 esetben indítottak fogyasztóvédelmi eljárást járatkésések miatt.

A HVG nemrég írt arról, hogy az Európai Unió külön légiutasjogokat biztosít a légiforgalmi késések és járattörlések okozta kényelmetlenségek kompenzálására. Kevesebben tudják azonban, hogy pontosan mikor alkalmazandók az uniós szabályozás által biztosított jogaink, a tudnivalókat itt részleteztük:

Több mint 27 ezer késéssel ma végképp megadta magát a globális légiforgalom. Milyen kártérítésre számíthatnak a magyar érintettek?

Késés esetén az uniós szabályok szerint 250, 400 és 600 euró közötti kártérítést kaphatunk, a késés mértékétől és a repülőút hosszától függően, kérdés, hogy be tudjuk-e hajtani a légitársaságoktól. Ezen felül jó, ha van utasbiztosításunk, amely az ilyen esetekre is kiterjed.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!