Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A közlekedési szakértő szerint a budapesti olimpiának is előfeltétele a vasúti közlekedési hálózat felújítása, amelyre stratégia és forrás is lett volna, ha Lázár János nem állítja le a beruházásokat.
“Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés”
– írta Vitézy Dávid közlekedési szakértő Facebook-oldalán arra reagálva, hogy a Keleti pályaudvar közelében történt baleset után ma már a Nyugati vonalán is akadozik a közlekedés egy síntörés miatt.
Vitézy szerint 2020 és 2022 között azon dolgoztak az általa vezetett Budapesti Fejlesztési Központban, hogy a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét ráirányítsák a budapesti vasúti infrastruktúra rémes állapotára. “A fejpályaudvarok és az oda vezető szakaszok tarthatatlan állapotban vannak a legtöbb vidéki fővonalhoz képest is” – véli Vitézy, aki szerint volt a kormány elfogadott budapesti agglomerációs vasúti stratégia számos beruházással, és lett volna hozzá közvetlen EU-s forrás is. “Aztán jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a hévekkel együtt” – sérelmezi az építési és közlekedési miniszter tevékenységét a főpolgármesterségről párszáz szavazattal lemaradó szakértő.
Vitézy szerint a kötöttpályás közlekedés megújítása nélkül az Orbán Viktor szombati interjújában ismét felvetett budapesti olimpia – amelyet bizonyos feltételekkel Karácsony Gergely is támogatna – elképzelhetetlen, szerinte Párizsban is jelentős felújításokat végeztek az eleve jobb állapotú vasúti hálózaton.
Vitézy Dávid már a hétvégén is Lázár János felelősségét firtatta a vasúti közlekedésben kialakult káoszért, miközben Lázár a tihanyi Tranziton többek között Vitézyt is kritizálta, amiért nem tudta megnyerni a főpolgármester-választást.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.