Vitézy Dávid: A szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés
A közlekedési szakértő szerint a budapesti olimpiának is előfeltétele a vasúti közlekedési hálózat felújítása, amelyre stratégia és forrás is lett volna, ha Lázár János nem állítja le a beruházásokat.
HVG
“Gyakorlatilag a szemünk előtt omlik össze a magyar vasúti közlekedés”
– írta Vitézy Dávid közlekedési szakértő Facebook-oldalán arra reagálva, hogy a Keleti pályaudvar közelében történt baleset után ma már a Nyugati vonalán is akadozik a közlekedés egy síntörés miatt.
Vitézy szerint 2020 és 2022 között azon dolgoztak az általa vezetett Budapesti Fejlesztési Központban, hogy a nyilvánosság és a politikai döntéshozók figyelmét ráirányítsák a budapesti vasúti infrastruktúra rémes állapotára. “A fejpályaudvarok és az oda vezető szakaszok tarthatatlan állapotban vannak a legtöbb vidéki fővonalhoz képest is” – véli Vitézy, aki szerint volt a kormány elfogadott budapesti agglomerációs vasúti stratégia számos beruházással, és lett volna hozzá közvetlen EU-s forrás is. “Aztán jött Lázár János, és a vidékre hivatkozással az összes budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti és a Nyugati környezetének megújítását egyaránt, persze a hévekkel együtt” – sérelmezi az építési és közlekedési miniszter tevékenységét a főpolgármesterségről párszáz szavazattal lemaradó szakértő.
Vitézy Dávid már a hétvégén is Lázár János felelősségét firtatta a vasúti közlekedésben kialakult káoszért, miközben Lázár a tihanyi Tranziton többek között Vitézyt is kritizálta, amiért nem tudta megnyerni a főpolgármester-választást.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.