Betolatott egy személyvonat egy nemzetközi vonat elé a váci vasútállomáson
A MÁV szerint nem állt elő veszélyhelyzet, de vizsgálják a történteket.
hvg.hu
Egy Varsóba tartó vonat elé tolatott egy diósjenői személyvonat csütörtökön a váci állomáson – írta a MÁV a Telex kérdésére.
A lap azután kereste meg a vasúttársaságot, hogy csütörtök délelőtt a Mávinform közölte, hogy a Nyugati pályaudvarról Varsóba induló Báthory EuroCity csak Vácig jutott, és a diósjenői járatok is kimaradnak.
A helyzet úgy alakult ki, hogy a Diósjenő és Vác között járó motorvonat az EuroCity megállása után valószínűleg engedély nélkül állt be ugyanarra a vágányra, mindössze 100 méterre a nemzetközi vonattól. A MÁV azt írta, nem állt elő veszélyhelyzet, de vizsgálják az esetet. A varsói járat mintegy 30 utasát a Metropolitan EC-re szállították át, a Vác–Diósjenő szakaszon pedig délutánig négy vonat helyett pótlóbusz járt.
Idén rengeteg baj van a MÁV-nál, meghibásodott biztosítóberendezések, tűzesetek, síntörések és váratlan leállások hátráltatják a közlekedést. Nemrég pont az ilyen esetek miatt jelentették be, hogy haváriaközpontot hoz létre a vasúttársaság, amelynek az lesz a feladata, hogy koordinálja a zavar elhárításában felelős végrehajtó szolgálatok munkáját.
A mozdonyok egyre nagyobb része van túl az ötven éven, a vasúti fővonalakon a mostani menetidő tartásához is egymilliárd eurós hitel kellene, a mellékvonalakat pedig gyakorlatilag feladta az állam.
A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.