szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy használt Bombardier Global 5000-ért 6-8 milliárd forintot is elkérnek a piacon.

Egy Bombardier Global 5000-es luxusrepülőgéppel bővült a NER kedvenc repülős cége, a budaörsi székhelyű Fly-Coop Kft. flottája – szúrta ki a 24.hu. A lap szerint ez lesz az első, Magyarországon regisztrált gép a kanadai repülőgyártó Global sorozatából. A magyar hatóságoktól az új, HA-EAR lajstromjelet kapta.

Mint írták, a 2009-es gyártású, ultra nagy hatótávolságú sugárhajtású repülőgép először március 6-án állt szolgálatba magyar felségjelzés alatt. Egy ehhez hasonló használt Global 5000-ért egyébként 15–20 millió eurót (6–8 milliárd forintot) is elkérnek a piacon.

A NER-elit kedvenc gépe sokáig egy osztrák bejegyzésű Bombardier Global 6000-es volt, azt rendszeresen használta Mészáros Lőrinc és családja, de Orbán Viktor és Szíjj László, a Duna Aszfalt tulajdonosa is repült a fedélzetén. Mészáros egy másik, Bombardier Global 6500-as gépet is előszeretettel használ, a szombati BL-döntőre is azzal utazott. Erről a 444-nek azt mondta, nem érzi túlzásnak.

A lap megkereste a Fly-Coopot, mely azt állította, hogy nincs szó vásárlásról. Azt írták, nincs és nem is volt a tulajdonukban soha ilyen repülőgép, de arról, hogy milyen konstrukcióban került hozzájuk, nem adott információt. Az Építési és Közlekedési Minisztérium oldalán található aktuális lajstromlistában a Fly-Coop üzemeltetőként szerepel. A hivatalos regisztráció szerint a tulajdonos egy ciprusi offshore cég. Az Aeroblue Engineering Ltd.-t néhány éve alapították Nicosiában, és egy magyar férfi, Baljer Lajos Csaba tölti be az igazgatói posztot.

Címlapkép: Mészáros Lőrinc és barátai hazatérnek Londonból az OE-LEM lajstromjelű magánrepülőgéppel.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!