Szétszedik a HUN-REN kutatóhálózatot: négy központ az ELTE-hez kerül
Még kérdés, hogy az intézetek által használt akadémiai ingatlanegyüttes is átkerül-e.
Magyar szerint még Észak-Koreában sincs olyan hazugságkampány, mint amit Lázár csinál a MÁV-nak.
Miközben Lázár János több mint ezer milliárd forint értékben állított le fejlesztéseket, és kevesebb mint felére vágta a MÁV felújítási és karbantartási költségvetését, százmilliós öndicsérő plakátkampányt indított a napokban – mondta Magyar Péter keddi, Magyar Infó című értékelő bejelentkezésében. A Tisza Párt elnöke felidézte Vitézy Dávid reggeli posztját, amelyen a MÁV új plakátkampányáról írt.
„Az utazás ne csak olcsóbb legyen, de jobb is” – áll a vasúttársaságot népszerűsítő plakátokon, melyeken kiemelik a Lázár János által meghirdetett 10 pontot. „Ilyen Észak-Koreában sincs, hogy odaírják a szar mellé, hogy ez szép és jó” – értékelte Magyar Péter a plakátkampányt.
A Tisza Párt elnöke beszélt arról is, hogy a hétvégén utasok tömegei rekedtek a vonatokon, sínpályákon és pályaudvarokon megfelelő tájékoztatás és ivóvíz nélkül a hőségben. Lázár és Orbán közösen harcol az „öngólkirály” címért Magyar szerint, hiszen egy nappal a teljes összeomlás előtt még bemondták a vonatokon, hogy a MÁV – a BKK-val ellentétben – folyamatosan szállítja az utasokat, nem áll le.
Magyar szerint a történtek után Lázár nem maradhat a helyén, mert se a vasútnak, se a magyar embereknek nem jó, ha egy „kivagyi kókler” marad a MÁV-ot felügyelő miniszter. Míg a Tisza elnöke a hétvégi káosz okai közé sorolja, hogy a közlekedési miniszer több mint ezer milliárd forint értékben állított le fejlesztéseket, és kevesebb mint felére vágta a MÁV felújítási és karbantartási költségvetését, Vitézy a túlzott kézi vezérlésben látja Lázár felelősségét.
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője közzétett egy 2023-as levelet, amelyet Lázár miniszteri kinevezése után küldött a tárca minden alá tartozó cégnek, így a teljes MÁV-csoportnak is. Ebben előírják, hogy „értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” minden beszerzéshez és közbeszerzéshez a Lázár-minisztérium „előzetes engedélye szükséges”, ezeket havonta kell formanyomtatványon előre bejelenteni.
Vitézy vasutasoktól úgy értesült, a káoszt kirobbantó meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész, ami szerinte Lázár felelőssége.
„Lázár János minden korábbinál szorosabb beszerzési kézi vezérlése vastagon benne van a MÁV működési zavaraiban” – írja Vitézy, aki úgy tudja, a legalapvetőbb alkatrészek beszerzése is sokszor hónapokig tartó viták árán indulhat csak meg.
Ráadásul, a MÁV összes beszerzését központosítva intézik, az SZK nevű beszerzési központot Bada János, Lázár János volt gimnáziumi osztálytársa vezeti – írja Vitézy. Bada a hódmezővásárhelyi oldal, a Promenád24 tulajdonosa is, ahol a napokban Navracsics Tiborról közöltek lejáratócikkeket, mert kritizálta Lázárt.
„Minden egyes alkatrészt csak a Lázár bizalmasa által vezetett cég szerezhet be a buszos vagy vasutas szakemberek helyett. Itt tartunk, és ezért mondom: igenis miniszteri felelősség ma már a szombati összeomlás is” – jegyzi meg Vitézy.
Még kérdés, hogy az intézetek által használt akadémiai ingatlanegyüttes is átkerül-e.
Budapest megkapta az azonnali jogvédelmet is.
Ellenzéki össztűz zúdult a Parlamentben a miniszterelnökre.
Ahogy ígérték, az Európai Bizottság bemutatta az orosz gáz és olaj importjának megszüntetésére vonatkozó javaslatát.
Bói Loránd 2022 óta dolgozott a tárcánál.
A hatóságok vizsgálják, hol kaphatta el a súlyos betegséget.