Egy órát késett a Szegedről Budapestre tartó IC, mert egy lerobbant tehervonatért ment a mozdonya
Cegléden aztán mindenkinek le kellett szállnia.
HVG
Mintegy húsz kilométert tudott megtenni a Szegedről Budapestre 11 óra 44 perckor elindult InterCity-vonat, Balástyán az utasokat arról tájékoztatták, hogy az ő mozdonyuknak kell elvontatni egy lerobbant tehervonatot – írja a Magyar Hang. A vonaton utazó olvasójuk szerint a legnagyobb melegben áram, és így klíma nélkül maradtak az utasok, bár le is lehetett szállni a járműről várakozás közben.
Többen a ferihegyi reptérre tartottak, és attól féltek, hogy lekésik a járatukat, ezért taxit hívtak. A többiek ötven perc után folytathatták útjukat a vonattal, de Ceglédnél le kellett szállniuk, és a beszámoló szerint „találomra választaniuk egy vonatot, amivel tovább mehetnek Budapest felé”. A kalauz állítólag azt kérte: „mindenki türelemmel viselkedjen, a MÁV-nál lehet reklamálni”.
A MÁVINFORM közlése szerint Balástya és Kistelek között meghibásodott egy tehervonat, akadályozva a közlekedést. Emiatt a Szegedről a Nyugati pályaudvarra 11 óra 44 perckor indult Napfény InterCity mintegy 60 perces késéssel csak Ceglédig közlekedett. „Utasai a következő Budapestre tartó vonattal folytathatják útjukat” – írták. Az eset szintén 50-55 perces késést okozott a Nyugati pályaudvarról Szegedre tartó, Kecskemétről 11 óra 16 perckor továbbindult Alföld expresszvonat számára, és a Nyugatiból 14 óra 50 perckor Szegedre indult Napfény InterCity utasainak is másik szerelvénybe kellett átszállniuk Cegléden.
A jegyárbevételek 1,15 százalékát költötték június eleje óta kártalanításra a miniszter szerint, aki úgy véli, mindegy, hogy nyilvános-e a késő vonatok adatbázisa. Utóbbi miatt Lázár Jánossal megint összekülönbözött Vitézy Dávid.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.