„Megmutattuk, hogy van véleményünk. 2 millió nem Ukrajna EU-tagságára” – hirdeti új óriásplakátjain a kormány.

Az emberek sokasága megihlette a kormányt is
Cabrera Martin
A plakátkampányt azután indították, hogy a hivatalosan is közölték az Ukrajna uniós csatlakozásával kapcsolatban indított véleménynyilvánító szavazás eredményeit: a Voks2025-ben szavazók 95 százaléka Ukrajna uniós tagsága ellen szavazott.
Megkerestük a Kormányzati Tájékoztatási Központot, hogy megtudjuk, mekkora összeget szánnak az új kampányra.
Mint korábban megírtuk, a szavazás több szempontból is kitűnt az elmúlt 15 év hasonló akciói közül:
- A Voks 2025-nél nem is a kormányzati álláspont melletti, 95 százalékos kiállás volt kiemelkedő, hanem a közel 2,3 millió szavazat, ami minden idők második legjobbja
- Az akció összköltségét még titkolják, de a 11, vagy akár 12 milliárd forintot elérő összeggel ez lehet akár az eddigi legdrágább, de mindenképpen dobogós
- Most fordult elő először, hogy a feltett kérdés teljesen semleges volt, nem pedig csúsztató, manipulatív vagy egyenesen hazug
- A korrekten feltett kérdéséhez kapcsolódó kommunikációs kampány viszont legalább olyan megbélyegző és hazug volt, mint a Soros- vagy a migránsgyűlölő korábbiak
- A mostani lehetett volna az eddigi nemzeti konzultációk közül az első, ami „csalásbiztos”, de végül ez az ígéret betarthatatlanná vált
- A Voks 2025 újítása volt, hogy nem nemzeti konzultációnak nevezték, hanem egy amúgy nem létező kategóriába sorolták, és „véleménynyilvánító szavazásnak” címkézték át
- Az elmúlt 15 évben először fordult elő, hogy a kormányzati akcióval szinte egyszerre zajlott egy látható méretű ellenzéki szavazás is, ráadásul ugyanebben a témában.
Frissítés: A Kormányzati Tájékoztatási Központ cikkünk megjelenése után azt közölte, hogy a kampány célja, hogy a Voks2025 véleménynyilvánító szavazás eredményét eljuttassa minden magyar emberhez. (…) A kormány, ahogyan azt egyéb ügyekben eddig is tette, most is tájékoztatja a lakosságot az eredményekről. A kampány nyomatékosítja azt is, hogy sorsdöntő kérdésekben nem lehet figyelmen kívül hagyni a magyar emberek akaratát – írták.
Arra nem válaszoltak, hogy hány plakáton hirdetnek, valamint hogy mindez mennyibe kerül. Az viszont biztos, hogy a költségvetés legutóbbi módosításakor 20 milliárd forint pluszt adtak a kormányzati kommunikációra és konzultációra.