szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Következik az utolsó hét, február 21-ig lehet jelentkezni az idei InnoMax pályázatra, mellyel az Invitel azokat a kis- és középméretű vállalkozásokat keresi, amikre az innováció, a hatékonyság, a kreativitás és a maximalizmus egyaránt magas szinten jellemző. A kkv-szektorra szabott pályázat elbírálói közt ül Sugár Mihály, a BellResearch piackutató vezető tanácsadója, aki szerint a díj fontosságát a publicitáson túl az is növeli, hogy itt egymásra találnak, akik valóban egymásnak valók.

hvg.hu: Hogyan kerül egy piackutató cég vezető szakembere az Innomax zsűrijébe?

Sugár Mihály: A felkérés egy viszonylag régi, kölcsönösen jó viszonyból, a BellResearch és az Invitel kapcsolatából ered. Abból, hogy több mint egy évtizede, hogy a két cég egymásnak minőségi szolgáltatója, és hogy mind a kettő a maga területén, az általa nyújtott szolgáltatásban a minőséget jelképezi. Számos olyan kutatási anyaggal és információval szolgáltunk az elmúlt években az Invitel számára, ami miatt úgy gondolom, méltán tekinthetnek minket szakértőnek a kérdésben. A BellResearch számára pedig fontos és érdekes tapasztalatokat jelent belelátni kicsit a kkv-szektor efféle működésébe.

hvg.hu: Évek óta a zsűri tagja. Mi a véleménye: az InnoMax merre fejlődik?

S. M.: Ez egy évről-évre nívósabb esemény, egyre több pályázóval és a pályázati eredményekre egyre több ember is kíváncsi. Talán ezért is, hogy egyre komolyabb iránta az érdeklődés. Nyilván, a pályázat, a díj és az InnoMax körüli publicitás is segít a dolgok továbbfejlesztésében, de ez mindenkinek, a kiírónak is fontos.

hvg.hu: Piackutatói szemmel nézve: mi lehet egy kkv szempontjából ennek a díjnak a jelentősége? Miért adja be ma egy kis- vagy közepes cég erre a pályázatát?

Sugár Mihály: A legjobb megoldások között csemegézhetünk
©
S. M.: Nekem meggyőződésemmé vált az évek alatt, hogy ez nem egy-két tényező miatt van. Egy kis, vagy közepes méretű vállalt számára az InnoMax hasznát persze egyrészt az a forrás jelentheti, amit a díj elnyerésével kaphat, de ez talán már nem a legfontosabb motivációs tényező. A tapasztalatok inkább azt mutatják, hogy azok a kkv-k, melyek akár csak részt vettek a pályázatban - de különösen a nyertesek -, olyan ismertségre tesznek szert azáltal, hogy a szakmai nagy nyilvánosság előtt forog a nevük, amire másképp nem nagyon lehetnének képesek. A publicitásnak nem csupán a pr-konzekvenciájáról beszélek, hanem arról is, hogy az InnoMax és InnoApp pályázatokra jelentkező fiatal szakemberek számos esetben olyan kkv-ktől kapnak nagyon jó ajánlatot, és olyan cégeknél helyezkednek el, akik maguk is ide pályázó cégek. Vagyis: egymásra találhatnak a vállalatok és az egyének, akik igazán egymásnak valók.

hvg.hu: Egy zsűritársa legutóbb azt mondta, hogy a szektor egészének jó az, hogy az InnoMaxot egyre kevésbé kell bemutatni, magyarázni. De a zsűri szempontjából jó-e az, hogy több pályázatból és bonyolultabb, szerteágazóbb mezőnyből kell megtalálnia a legjobbakat?

S. M.: Ebben a munkában az igen hálás feladat, hogyha az ember a legjobb megoldások között többedmagával csemegézhet. Persze, minél több jó pályázat érkezik, annál fájóbb, hogy nem lehet minden jó ötlet mögé felsorakozni. A nehézségétől eltekintve is jó, hogy megismerünk egy sor ragyogó ötletet és újdonságot, de az talán a legfontosabb, hogy az InnoMax esetében egy folyamatról beszélhetünk. Nem ér véget a kapcsolat a díj átadásával, mert az Invitel szándéka szerint a cégekkel való találkozások a klubélet keretei között a pályázó, a pályázató és a zsűritagok bevonásával egyfajta külön közösségként is működni, formálódni kezdett. Ez miden szereplő működésében, gondolkodásában – és remélem: döntéseiben is vissza tud majd köszönni.

hvg.hu: A kkv-k Ön szerint a publicitáson túl az Invitel számára miért éri meg egy ilyen kezdeményezés mögé állni?

S. M.: Az Invitel számára fontos, hogy így megismerheti a saját jelen- és jövőbeli partnereit. Gyakran származnak olyan innovációk és ötletek az InnoMaxból, ami később együttműködést is eredményezhet az Invitelnek, és a friss szakemberek felismerése is vonzerőt jelenthet a cég számára. Én mégis leginkább azt emelném ki, hogy azáltal, hogy az Invitel az innovációt és a kkv-k felkarolását hirdeti, ezzel előresorolja magát a versenytársai között. Ez nem csak az imidzsben, hanem az ötletek, az új szolgáltatások bevonásában is jelentős eredményeket termelhet. És az is elképzelhető, hogy e kapcsolat révén egy-egy kisvállalat – ahogy egyébként maga a BellResearch is – jó beszállítóvá tud válni az Invitel számára.

*

A 2011. évi Invitel InnoMax Díjra [http://www.invitel.hu/innomax] három kategóriában lehet nevezni: I. kategória: 5-19 fős vállalatok, II. kategória: 20-69 fős vállalatok, III. kategória: 70- 250 fős vállalatok.

A pályázatok értékelésére 2012 márciusában kerül sor, a nyertesekről a zsűrielnök Zsembery György mellett a Dely Tamásból (HVG Kiadó Zrt.), Krisán Lászlóból (KA-VOSZ Zrt.), Orosz Györgyiből (Sanoma) Papp Péterből (Kancellár) és Sugár Mihályból (BellResearch) álló Invitel InnoMax zsűrije dönt.

A HVG Kiadó Zrt. a pályázat és az InnoMax verseny hivatalos médiapartnere.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Roberto Benigni életműve végre kiérdemelte az Arany Oroszlánt

Roberto Benigni életműve végre kiérdemelte az Arany Oroszlánt

Duma Aktuál: Kérdésekkel provokálnánk a minisztert, közben saját párttársai szívatják

Duma Aktuál: Kérdésekkel provokálnánk a minisztert, közben saját párttársai szívatják

Fegyveres betörők rabolták ki a Roma sztárját

Fegyveres betörők rabolták ki a Roma sztárját