szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Milyen kritériumok segíthetnek a döntésben, amikor vállalkozásunk franchise-hálózattá alakításán gondolkodunk? Alkalmas-e egyáltalán cégünk arra, hogy sikeres franchise-hálózatot építsünk ki belőle? Mandel Katalin, a Dakexpo Kft. franchise tanácsadója válaszolt.

Mielőtt  egy cég a franchise-hálózattá szeretne válni, számos kritériumot kell figyelembe vennie a vállalkozás típusától, tevékenységi körétől függetlenül.

Mielőtt eldöntenénk, hogy vállalkozásunkat érdemes-e franchise hálózattá alakítani, a következő kérdéseket célszerű megválaszolnunk:

Van-e igény, kereslet vállalkozásunk, termékünk, szolgáltatásunk iránt?
Bevezetett-e már avagy jól bevezethető-e az általunk forgalmazott termék vagy a márka?
Miben különbözik a koncepciónk a konkurenciáétól?
Ki a célcsoportunk?
Sikeres lehet a vállalkozás helyi adottságoktól függetlenül?
Adottak a vállalkozás legfontosabb működési, értékesítési és pénzügyi feltételei?
Könnyen átadható az üzleti know-how és a koncepció? Egyszerűen megismételhető a későbbiekben sablonként, etalonként szolgáló mintaegység? Könnyen találhatunk átvevőket hálózatunkba?
Mind a franchise-átadó, mind a franchise-átvevő számára biztosítható hosszútávon a nyereséges működés?
Elérhetők-e a számunkra megfelelő üzlethelyiségek illetve van-e megfelelő?
Tisztáztuk-e már vállalkozásunk jogi környezetét?
Képesek vagyunk átfogó és jól működő rendszert átadni a franchise-hálózatunkba lépőknek?
Készen állunk minden támogatást megadni a franchise-átvevőnek sikere érdekében?
Milyen követelmény-rendszer alkalmazható az egyes egységek ellenőrzésére?
Megvan a kellő pénzügyi alapunk a fejlődő, növekvő franchise-hálózat finanszírozására?
Tudjuk-e fedezni a működés kezdeti veszteségeit, az új átvevők felkutatását, képzését és a bővülő alkalmazotti létszámot?
Felmértük mennyit kell évente a folyamatos kutatásra, fejlesztésre, hálózatunk megújítására fordítunk?
Mennyi idő alatt tudjuk jövedelmezővé tenni hálózatunk üzemeltetését? 

Ha meggyőződtünk róla, hogy az üzlet hálózattá alakítható, minden kérdésre megtaláltuk a megfelelő választ, valamint rendelkezünk a költségekkel és minden egyéb feltétellel a hálózatépítéshez, akkor itt az idő, hogy megalapozott döntést hozzunk vállalkozásunkról.

Ha eldöntöttük, hogy neki vágunk a hálózatépítésnek, biztosítanunk kell az összes szükséges forrást ezenkívül a cég irányításában és szervezeti felépítésében eszközölnünk kell a megfelelő változtatásokat. Ezt követően el kell készítenünk a szerződéseket, az összes dokumentációt és a franchise-kézikönyvet,  amire szükségünk van a hálózat elindításához.

Ha az üzlet nem alkalmas franchise-rendszerben történő továbbfejlesztésre akkor még esetleg az ötödik-hatodik átvevő belépése után is áldoznunk kell a hálózat üzemeltetésére. A rendszergazda általában ennél a kritikus pontnál dönt a hálózat felszámolása mellett.

http://www. dakexpo.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Negyven franchise-hálózat keresi partnerét a kiállításon

2006-ban a várakozásokon felül már több mint 120 franchise-hálózat jelezte részvételét a DAKEXPO által szervezett III. Magyarországi BuyBrand Show Nemzetközi Franchise Kiállításra. Ez a tavalyi kiállítás adataihoz képest közel 50 százalékos növekedést jelent, tudta meg a hvg.hu.

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan válasszunk sikeres franchise vállalkozást?

Nem mindig egyszerű kiválasztani melyik franchise-hálózathoz csatlakozzunk, ahhoz, hogy sikeresek legyünka hálózat tagjaként. Mitől lesz egy cég sikeres franchise-partner, miként kerülheti el a kudarcot? Íme a gyakorlati tapasztalatokból leszűrhető recept.

hvg.hu Vállalkozás

Mibe kerül egy franchise hálózathoz csatlakozni?

Nemzetközi viszonylatban a független vállalkozók 70 százaléka megy tönkre az indulást követő öt éven belül, miközben a franchise átvevők mindössze 7-8 százaléka kényszerül üzlete bezárására. Dr. Mandel Katalin, a Dakexpo Kft. franchise-tanácsadója a rendszerben rejlő lehetőségekre, illetve azok költségeire hívja fel a figyelmet.