Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kampánykörútra készül a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, hogy az októberi választáson a Magyar Önkormányzatok Szövetségével közösen három jelöltet juttathasson be a megye közgyűlésébe - közölte a kamara elnöke.
A 60 települést érintő programsorozat szeptember elején indul - tette hozzá Vereczkey Zoltán. Mint mondta, a jelenlegi közgyűlésben a gazdaság lényegében nem képviselteti magát, holott Pest megyében 78 ezer vállalkozás
tevékenykedik, amelyek az ország GDP-jének a 12-14 százalékát termelik meg.
A politikai szerepvállalást egy közelmúltban, a kamara által készített felmérés eredménye is indokolja - hangsúlyozta. A felmérést 1.200 kis- és középvállalkozó körében végezték, s az derült ki belőle, hogy a gazdaság fejlődésében érdekelt cégek mindinkább igénylik a politikamentes civil szervezetek aktivizálódását érdekeik hatékonyabb képviselésére.
Azért is fontos a megyei közgyűlésben a mandátumok megszerzése, mert az elmúlt négy évben a kormány gazdaságpolitikája a kis- és középvállalkozások ellen hatott - emelte ki. Mint fogalmazott, különösen így van ez a "Gyurcsány-csomag" esetében, amely az elvonások 70 százalékát ettől a vállalkozói rétegtől kívánja beszedni.
Vereczkey Zoltán álláspontja szerint ez rossz út, mert az adók növelése az adózók számának csökkenését vonja maga után. "Ehelyett a hiteleket legfeljebb az adók ellensúlyozására lenne célszerű igénybe venni, ami meglódíthatná a gazdaságot" - vázolta az általa vezetett testület koncepcióját.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.