szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába szerepel minden információ egy internetes oldalon, ha nincsenek megfelelően csoportosítva, s az olvasónak keresgélnie kell még a kapcsolattartó elérhetőségét is. Ritka az olyan türelmes ügyfél, aki hosszú ideig tartó böngészés után megrendeli a szolgáltatást, különösen, ha egy utazásról van szó. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa ezen a héten a Naphajnal vendégház weboldalát elemezte.

Tulajdonképpen minden szükséges információ szerepel a Naphajnal Vendégház  oldalán, csak időre van szükség mire megtalálja valaki. Az információk csoportosítása sokat javíthat a honlap hatékonyságán.

A nyitóoldalra nem ártana egy-egy meggyőző fotó a házról és a kertről. A kép alatt, felett vagy mellett  érdemes lenne néhány mondatban összefoglalni  a szolgáltatás legfontosabb jellemzőit. Röviden, tömören, figyelemfelkeltően.

Feltűnő helyen célszerű elhelyezni a rendeléshez szükséges e-mail címet és a telefonszámot. Elrejtésükkel sok érdeklődőt el lehet veszíteni.

Szükség lenne még néhány menüpontra:

• A vendégház (itt lehet részletezni, mi is „tud” a ház)
• Felszereltség (mi van – mi nincs)
• Galéria (ide kerülhet  a többi kép)
• Programajánló
• Az Őrség (alapvető információk teljesen tudatlanoknak
• Linkek

A fenti vázlat csupán iránymutató lehet, a menüpontok számát és azok tartalmát részletesen ki kell dolgozni. Nem árt figyelembe venni azt sem, hogy nehezebben olvasható a folyó szöveg, ezért  érdemes felsorolást alkalmazni.

Az itt felsorol alapvető információk mellett érdemes néhány egyszerű szolgáltatást is nyújtani.:

• Információkérő „űrlap”. Előfordulhat, hogy az érdeklődő nem a saját gépéről ír, nem áll rendelkezésére levelező program. Egyébként is vannak, akik szívesen használnak ilyen online „formanyomtatványt”.

• A szabad / foglalt napok jelzése. Az érdeklődők és a szállásadó is felesleges munkától kímélheti meg magát, ha az interneten látható a vendégház foglaltsága. (Ehhez persze kell egy egyszerű program, illetve az, hogy a szállásadó rendszereses frissítse az interneten elérhető információkat.)

• Vendégkönyv. Az új látogatókat mindig érdekli az „elődök” véleménye, tapasztalata. Az egyik leghatékonyabb marketingeszköz, érdemes élni vele!

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vállalkozás

Buli a neten - szolgáltatás helyett cégreklám

Meglepetés-buli szervezésénél sokan örülnének olyan online szolgáltatásnak, amely keresünk segítséget nyújt az apró részletek kidolgozásákor. A Buliszervező portál azonban csak magát fényezi, miközben plusz információt jóformán nem nyújt az olvasónak. Pécsi Ferenc kritikája az alábbiakban olvasható.

hvg.hu Vállalkozás

Mikor elég az online információból?

Azok, akik egyetlen levegővétellel, egy végtelen mondatban próbálják rázúdítani a másikra egész életüket azt mondják sokat beszélnek, de keveset mondanak. Ezt az érzést keltheti az olvasóban az Upline.hu, amely weboldalán túl sok elhelyezett infomációt próbál lenyomni az olvasó torkán. A hvg.hu honlapkritikusa ezen a héten az Upline.hu-t elemezte.

Válaszol a szakértő

Honlapkritika a Kékhalálról

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan szerkesszünk jó honlapot?

Miért helytelen a cég bemutatásával indítani a menüsort? Milyen eszközökkel tehetjük felhasználóbaráttá a honlapot? Pécsi Ferenc a sherpa.ro túravezető honlapot vette most górcső alá.