szerző:
hvg.hu

Az üzleti honlapok „titka” nagyon egyszerű. A látogató tudomására kell hoznunk, hogy mivel foglalkozik a cég és meg kell győznünk arról, hogy a kínált termékeket, szolgáltatásokat nálunk érdemes megvásárolni. Ezek után már csak azt kell megnéznünk, hogy a honlapodon mi segíti és mi a akadályozza ezt a folyamatot.

NetAccess az itt vázolt stratégia helyett egy különösebb információt nem hordozó bevezető ( úgynevezett „splash”) oldallal nehezíti meg a belépést, majd a kínált termékeket szerényen, minden különösebb kiemelés nélkül a bal oldali hasábba gyömöszöli be. Mindez ráadásul egy olyan, túlbonyolított menüstruktúrával történik, aminek következtében a termékkínálatát egyszerre sehogy sem áttekinthető.

Mindenképpen érdemes lenne átalakítani a nyitóoldalt úgy, hogy a fő (középső) tartalmi mezőbe a kiemelt termékek kerüljenek. A cég bemutatására egy újonnan létrehozott About /Rólunk menüponton belül kerülhetne sor. A főbb termékcsoportokra egy vízszintes menüsort lehetne kialakítani úgy, hogy ebből a kurzor „érintésére” (vagyis további kattintás nélkül) láthatóvá váljanak az adott csoporthoz tartozó termékek. Valószínű, hogy a látogatók többsége örülne egy egyben letölthető, kinyomtatható (pdf) termékismertetőnek is.

Semmit sem érnek a termékinformációk, ha nincs mellettük a megrendeléshez szükséges telefonszám és e-mail cím. Mindenképpen érdemes tehát ezeket az adatokat „kihozni” a „Contact” menü alól a nyitóoldalra és az egyes termékeket bemutató oldalakra. Minden felesleges kattintással potenciális vevőket veszíthetsz el.

Az első benyomás (Oldaltörés)

A weben (is) nagyon fontos az első benyomás. Ha valaki kifejezetten a NetAccess termékeit keresve, célirányosan lép be oldalaikra, akkor könnyebb a helyzet. A keresők, vagy más oldalon talált linkek felől érkezőket azonban  befolyásolhatja, milyen környezetbe kerülnek. A NetAccess nem olyasmit árul, ami megkövetelné a látványos környezetet. Ebben a kategóriában sokkal többet ér az áttekinthetőség, az információk világos strukturálása. Ennek megfelelően teljesen felesleges a weboldalakon megjelenő forgó logó is – a cég nem 3D animációt árul - viszont feleslegesen lassítja az oldalak betöltődését.

Miközben a kitartó látogató tájékozódni próbál, feltűnik neki, hogy túlságosan sokféleképpen jelenik meg egyetlen oldalon belül is a cég logója: NetAccess, netaccess, NA. Sürgősen el kellene dönteni, melyik is az „igazi”!  Apró, de fontos dolog, hogy a logóra kattintva vissza lehessen tudni jutni a nyitóoldalra. Általánosan elterjedt gyakorlat, érdemes követni.

Úgy gondolom, hogy a NetAccess olyan cég, aminek kiemelt marketing- és értékesítési csatornája az internet, ezért felétlenül javaslom, hogy ne próbálkozzanak a honlap „háziipari” kivitelezésére, hanem bízzák ezt a munkát szakemberekre!

Pécsi Ferenc
www.dotkomentar.hu

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Vállalkozás

Hogyan szerkesszünk jó honlapot?

Miért helytelen a cég bemutatásával indítani a menüsort? Milyen eszközökkel tehetjük felhasználóbaráttá a honlapot? Pécsi Ferenc a sherpa.ro túravezető honlapot vette most górcső alá.

Válaszol a szakértő

Honlapkritika a Kékhalálról

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.

Rekord szinten bekecsketejeztek Kecskeméten

Rekord szinten bekecsketejeztek Kecskeméten

Lezuhant egy siklóernyős Iszkaszentgyörgynél

Lezuhant egy siklóernyős Iszkaszentgyörgynél

Huszadjára is benyújtja az LMP az ügynökakták nyilvánosságra hozataláról szóló törvényjavaslatát

Huszadjára is benyújtja az LMP az ügynökakták nyilvánosságra hozataláról szóló törvényjavaslatát

MNB-szakértők: 30 év alatt sem sikerült utolérni Ausztriát

MNB-szakértők: 30 év alatt sem sikerült utolérni Ausztriát

Stallone keményebb, mint valaha: Új előzetes jött a Rambo 5-höz

Stallone keményebb, mint valaha: Új előzetes jött a Rambo 5-höz

Kozák: Most sem tudjuk, hogy mi okozhatta a problémát

Kozák: Most sem tudjuk, hogy mi okozhatta a problémát