Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az üzleti honlapok „titka” nagyon egyszerű. A látogató tudomására kell hoznunk, hogy mivel foglalkozik a cég és meg kell győznünk arról, hogy a kínált termékeket, szolgáltatásokat nálunk érdemes megvásárolni. Ezek után már csak azt kell megnéznünk, hogy a honlapodon mi segíti és mi a akadályozza ezt a folyamatot.
Mindenképpen érdemes lenne átalakítani a nyitóoldalt úgy, hogy a fő (középső) tartalmi mezőbe a kiemelt termékek kerüljenek. A cég bemutatására egy újonnan létrehozott About /Rólunk menüponton belül kerülhetne sor. A főbb termékcsoportokra egy vízszintes menüsort lehetne kialakítani úgy, hogy ebből a kurzor „érintésére” (vagyis további kattintás nélkül) láthatóvá váljanak az adott csoporthoz tartozó termékek. Valószínű, hogy a látogatók többsége örülne egy egyben letölthető, kinyomtatható (pdf) termékismertetőnek is.
Semmit sem érnek a termékinformációk, ha nincs mellettük a megrendeléshez szükséges telefonszám és e-mail cím. Mindenképpen érdemes tehát ezeket az adatokat „kihozni” a „Contact” menü alól a nyitóoldalra és az egyes termékeket bemutató oldalakra. Minden felesleges kattintással potenciális vevőket veszíthetsz el.
A weben (is) nagyon fontos az első benyomás. Ha valaki kifejezetten a NetAccess termékeit keresve, célirányosan lép be oldalaikra, akkor könnyebb a helyzet. A keresők, vagy más oldalon talált linkek felől érkezőket azonban befolyásolhatja, milyen környezetbe kerülnek. A NetAccess nem olyasmit árul, ami megkövetelné a látványos környezetet. Ebben a kategóriában sokkal többet ér az áttekinthetőség, az információk világos strukturálása. Ennek megfelelően teljesen felesleges a weboldalakon megjelenő forgó logó is – a cég nem 3D animációt árul - viszont feleslegesen lassítja az oldalak betöltődését.
Miközben a kitartó látogató tájékozódni próbál, feltűnik neki, hogy túlságosan sokféleképpen jelenik meg egyetlen oldalon belül is a cég logója: NetAccess, netaccess, NA. Sürgősen el kellene dönteni, melyik is az „igazi”! Apró, de fontos dolog, hogy a logóra kattintva vissza lehessen tudni jutni a nyitóoldalra. Általánosan elterjedt gyakorlat, érdemes követni.
Úgy gondolom, hogy a NetAccess olyan cég, aminek kiemelt marketing- és értékesítési csatornája az internet, ezért felétlenül javaslom, hogy ne próbálkozzanak a honlap „háziipari” kivitelezésére, hanem bízzák ezt a munkát szakemberekre!
Pécsi Ferenc
www.dotkomentar.hu
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.