szerző:
hvg.hu

Az internetet böngészve jó néhány olyan honlapra bukkanhatunk, amely számolja a látogatóit, a látogatottságot viszont kevesen mérik közülük. Hiába ingyenes és könnyen beszerezhető egy látogató-számláló eszköz, igazán hatékonynak eddig még csak a látogatottságmérő szoftverek bizonyultak - állítják a marketing szakemberek. Milyen érvek szólnak a szoftverek mellett és a számlálók ellen? A hvg.hu most elárulja.

© sxc.hu
A legtöbb weboldal tulajdonos nemcsak  azért  tesz ki honlapjára látogató-számlálót, hogy körülbelüli elképzelése legyen arról hányan nézik oldalát. Sokkal inkább lenyűgözni szeretné  látogatóit, hogy milyen nagy népszerűségnek is örvend a honlapja.

Tévhit, hogy egy egyszerű látogató-számláló képes  helyettesíteni egy látogatottság-mérő szoftvert. Több okból is: az ingyenes szolgáltatást nyújtó cégek a látogató-számlálóért cserébe elvárják, hogy népszerűsítsék őket az oldalon. Másrészt ezek az alkalmazások általában lassúak és ezzel csökkentik az adott honlap letöltési sebességét is. 

Ennek ellenére  a legtöbb esetben a félrevezetett honlap tulajdonos elhelyez egy számlálót a főoldalán, majd mesterségesen feltornássza a látogatószámot. Vagyis többször egymásután rákattint a főoldalra annak reményben, hogy a magas „látogatószám”  hatására több lesz a látogató. Ez azonban nem hoz semmilyen eredményt. Ha ugyanis egy weboldalnak kicsi a látogatottsága, akkor az oldalra látogatók, a számláló láttán levonhatják azt a következtetést is, hogy egy nem túl népszerű helyen időznek. Ahhoz, hogy  weboldal jól  működjön elengedhetetlen egy megfelelő látogatottságmérő szoftver.

A látogatók nyomában (Oldaltörés)

© sxc.hu
A legtöbb marketinges mégsem veszi komolyan a weboldal monitorozás nyújtotta előnyöket. A fenti probléma legfőbb oka, hogy az internet marketingesek többsége idejük legnagyobb részében úgy próbál látogatót, azaz potenciális vevőt  csalogatni az oldalra, hogy megfeledkezik a visszacsatolás méréséről. Ahhoz, hogy a látogató vásároljon nem árt ha a honlap megfelelően végigvezeti őt az értékesítési folyamaton.

Ha a honlaptulajdonos nyomonköveti látogatói mozgását weboldalán, akkor könnyedén kiderítheti, látogatói miért nem vásárolnak.

A profittermelés szempontjából különösen fontos, hogy az alábbi kérdésekre pontosan tudja a választ:

- Hogy találtak rá a látogatók a weboldalunkra?
- Hányan jártak már előzőleg is a honlapon?
- Melyik oldalunk a legnépszerűbb?
- Mennyi ideig tartózkodik az átlag látogató a honlapon?
- Átlagban hány oldalt néznek meg a látogatók?
- Milyen útvonalon közlekednek a honlapon?
- Mely pontokon hagyják el a látogatók weboldalunkat?
- A látogatók igénye szerint…

A weboldal monitorozás végső célja, az összegyűjtött információvfelhasználása. A honlapunk hatékonyságának növelésének titka a monitorozásban rejlik. Ha az látható az adatok alapján, hogy a látogatóink 80 százaléka nem járt még a főoldalon vagy az átlag látogató 2 percen belül elhagyja honlapot, akkor  egyértelműen látszik, a weboldal mely részét érdemes módosítani. 

Forrás:

http://www.internet-marketing.hu/

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Tech

Új internetes látogatottságmérő módszert fejlesztettek ki

A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary, Gemius/Ipsos Audience néven új módszert dolgozott ki, amelynek célja, hogy megbízható, gyakori frissítésű adatokat nyújtson a weboldalak látogatottságáról és közönségük összetételéről.

Vállalkozás

Hogyan növelheti honlapja látogatottságát hírlevéllel?

A honlap tulajdonosok többsége szétküldi ugyan gondosan összeállított hírlevelét, azonban csak kevesen szánnak elég időt kampányuk eredményeinek kiértékelésére. Ha Ön nem a félmegoldások híve, s szeretne eredményessé tenni e-mail marketingjét, akkor olvassa el, hogy melyek a legfontosabb mérőszámok, s mi a szerepük?

Vállalkozás

Hogyan mérjük a látogatottságot?

A látogatottság-mérésről, egyesek egyből a hatékonyság-növekedésre gondolnak, míg másoknak csak unalmas adathalmazok és értelmezhetetlen statisztikák jutnak eszükbe. Tisztázzuk, mikor melyikre kell gondolni, az eredményesség növeléséhez milyen eszközhöz célszerű nyúlni.

Neonáci csoportot tiltottak be Németországban

Neonáci csoportot tiltottak be Németországban

Árulkodó a különbség a topligák, illetve a magyar és a kazah focibajnokság bevételei között

Árulkodó a különbség a topligák, illetve a magyar és a kazah focibajnokság bevételei között

Első fokon pert vesztett a Klubrádió

Első fokon pert vesztett a Klubrádió

Radar360: tovább csúsztunk a korrupciós listán, mélyponton a forint

Radar360: tovább csúsztunk a korrupciós listán, mélyponton a forint

Európa legnagyobb biciklitárolóját építik fel Belgiumban

Európa legnagyobb biciklitárolóját építik fel Belgiumban

Lemondott az Öt Csillag Mozgalom éléről Luigi Di Maio

Lemondott az Öt Csillag Mozgalom éléről Luigi Di Maio