Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A különböző tevékenységek és eltérő beruházási költségeket igénylő franchise-koncepciók más-más sikerrel tudnak meghonosodni hazánkban. Kereslet van például innovatív, új szolgáltatást kínáló hálózatokra, az okokról dr. Mandel Katalin a Dakexpo tanácsadója beszélt.
A tapasztalatok alapján nehezen találnak magyar franchise partnereket a ruházati profilú hálózatok, főként az erős konkurenciát jelentő olcsó távol-keleti import miatt. Persze nem lehet előre megjósolni egy új franchise-rendszer sikerességét, de általában nagy érdeklődés van a különleges, a piacon még nem létező termékek, szolgáltatások iránt. A tavalyi franchise-kiállításon résztvevő gyepfelújítással foglalkozó amerikai franchise-hálózat magyar partnerének bemutatkozását például olyan érdeklődés övezte, hogy ma már 8 franchise-átvevővel végzi tevékenységét.
Jó példa még a rendkivül gyors hálózat-építésre a mindössze 2001-ben, öt éve alapított, argentin Prontowash amely ma már 16 országban több mint 230 franchise-átvevővel van jelen. A hálózathoz csatlakozók egy olyan autómosó-szisztémát vesznek át, amely parkolóházakban, valamint nagyobb bevásárlóközpontok parkolóiban működtethető, a berendezés a mosás során keletkezett szennyvíz összegyűjtéséről is gondoskodik.
A Prontowash egy éve indult el elsőként Kelet-Európában, Romániában, ahol mára a nagyobb bevásárlóközpontok parkolóiban jól ismertek. A régióban, valamint Magyarországon is gyors terjedésre számítanak, itt az elkövetkezendő 4-5 évben kívánják teljes hálózatukat kiépíteni. A hálózat magyarországi terjeszkedésében nehézséget okozhat az, hogy a magyar kizárólagos partnernek közel 40 millió forintba kerül a teljes befektetés.
Innovatív hálózatok egyik előnye, hogy nem kell konkurrencia-kutatást végezni a hazai piacon. Mindenképpen érdemes azonban a nemzetközi tapasztalatokat alapul véve felmérni, hogy milyen igényre számíthatunk a belföldi piacon.
Számos magyar franchise is létezik, amely egyedi szolgáltatást kínál a piacon közülük az egyik a SafeDrive, egy hazai közlekedésbiztonsági program. A rendszer multinacionális cégeknek kínálja szolgáltatásait. Hátránya, hogy a képzést és a franchise-partnereket folyamatos, szigorú ellenőrzés alá kell vonni, hogy a már fentebb említett Európai Uniós követelményrendszert betartsák, betartassák, valamint az oktátás minősége ne hagyjon kívánni valót maga után. A külföldi mester-partnerek képzése rendkívül időigényes és nemcsak a partner előképzettségét, hanem megfelelő képességeit is próbára teszi. A hálózatnak azonban már Lengyelországban is van kizárólagos partnere, és az elkövetkezendő két évben Romániában, Horvátországban és Szlovéniában is terjeszkedni kíván.
Sokan keresik azokat a szolgáltatásokat, amelyeknek nincs versenytársa a hazai piacon, de egyre nagyobb kereslet van még az alacsony befektetésű, illetve az otthon végezhető hálózatok iránt, amelyekről részletesen sorozatunk következő részében írunk.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Ingatlanos cégeket kérdeztünk, a saját ügyfeleik között mit látnak, milyen kompromisszumokat kötnek azok, akiknek muszáj lakást venniük vagy bérelniük, de alig van miből?
A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég ígért.
A folyamat akár komoly következményekkel is járhat.