szerző:
hvg.hu

Néhány éve már az is trendinek számított, ha egy cégnek volt honlapja. Ma már azért folyik a harc, hogy kinek látogatottabb a weboldala. Egyre nagyobb szerepet kap a kreatív webdizájn és a profi online marketing. Pécsi Ferenc, a hvg.hu honlapkritikusa a Webkreatívot elemezte.

A honlapépítő és online marketinges cégekből jelentős a felhozatal. Számukra általában saját honlapjuk jelenti a legkomolyabb referenciát – és gyakran a legnagyobb kihívást is.  

A Webkreativ rosszul indít. „Ugye Önnek is számítanak az előnyök” – kérdezi a fejlécben. Ez kevés, egy ilyen mondattal ma már nehéz lázba hozni az érdeklődőket. „Ha másképp nem megy…vegye célba” – olvasom tovább. A célzott marketing tehát csak valami pótszer, amit akkor kell bevetni, ha a „tömegmarketing” nem működik? Figyelem! Az illusztrációul szolgáló  íjász (közhelyveszély!) lábánál újabb üzenet: „Nemsokára olvashatja az online marketinggel foglalkozó honlapunkat”. Hát, ez a mondat sem igazán meggyőző. Célravezetőbb lenne a következő felhívás: „Online marketing a gyakorlatban! Iratkozz fel, hogy azonnal értesíthessünk a Kreatív-marketing.hu indulásáról!” Ezzel a megoldással ráadásul az érdeklődők értékes címlistája is azonnal  begyűjthető.
 
„Figyelem, változás!: Az ingyenes internet marketing tanácsadás és kivitelezés díjfizetőssé vált 2006. október 1-től!”  - ez a szöveg áll a webhely nyitóoldalának középpontjában. Egy erősen negatív üzenet arról, hogy valamiért, amit eddig ingyen megkaptam, mostantól fizetnem kell. Ilyen kezdés után nem hinném, hogy a Webkreatív szerzőitől kérnék marketing tanácsokat!

Problémák vannak az oldal web ergonómiájával: nagyon hosszú a nyitóoldal, egyszerre áttekinthetetlen az egyébként nem túl nagy kínálat. Felesleges az oldal alján megjelenő jelentkezési lap. Elég lenne ezt a következő szinten elhelyezni.
 
A jobboldali hasábban egymás alatt sorakozó „reklámplecsnik” ötlete sem túl megnyerő. Egy ilyen  grafikai elem megfelelő helyen alkalmas a figyelem felkeltésére, de együtt, ilyen sűrűn kölcsönösen kioltják egymás hatását. A menüpont megnyitása után az első képernyőn, az illusztrációk helyén  „A tervezés folyamatban” felirat fogadja a kíváncsiskodót. Nem praktikus olyan honlapokat betenni a referenciák közé, amelyek még nincsenek üzemkész állapotban. 

Végül egy apróság: célszerű már az elején eldönteni, hogy a cég honlapján tegezi vagy magázza az ügyfeleit, s ehhez érdemes következetesen ragaszkodni. 

Pécsi Ferenc
www.dotkommentar.hu

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Válaszol a szakértő

Honlapkritika a Kékhalálról

Honlapkritikusunk ezen a héten a www.bluedeath-polo.com weblapot elemezte. A weboldalon túl sok a körítés, az online pólóbolt grafikai megoldásai ugyan szellemesek, de nem elég informatívak.

hvg.hu Vállalkozás

Hogyan szerkesszünk jó honlapot?

Miért helytelen a cég bemutatásával indítani a menüsort? Milyen eszközökkel tehetjük felhasználóbaráttá a honlapot? Pécsi Ferenc a sherpa.ro túravezető honlapot vette most górcső alá.

Gyakorlatilag létszámstop lépett életbe az egészségügyben

Gyakorlatilag létszámstop lépett életbe az egészségügyben

Kamionok ütköztek Biharkeresztesnél, ketten meghaltak

Kamionok ütköztek Biharkeresztesnél, ketten meghaltak

A lakosság nem akarja, a város viszont ismét megpróbálja megépíteni a kikötőt Balatonföldváron

A lakosság nem akarja, a város viszont ismét megpróbálja megépíteni a kikötőt Balatonföldváron

160-nal száguldozott Debrecenben, szörnyethalt két motoros

160-nal száguldozott Debrecenben, szörnyethalt két motoros

Szeretettel Brüsszelből: Vasúti síneken forrt össze Európa – 25 éves az Eurostar

Szeretettel Brüsszelből: Vasúti síneken forrt össze Európa – 25 éves az Eurostar

Radar360: Papagájként működött a kampányban a kormánypárti sajtó

Radar360: Papagájként működött a kampányban a kormánypárti sajtó