Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6b1f0acb-a733-42a8-a93a-8e700a054a7f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Változtatott a stratégiáján az OpenAI: míg korábban a vállalat vezérigazgatója, Sam Altman arról beszélt, hogy nem lesz önálló termék az o3 nyelvi modellből, most egy másik mellett ezt is közreadta a cég.","shortLead":"Változtatott a stratégiáján az OpenAI: míg korábban a vállalat vezérigazgatója, Sam Altman arról beszélt, hogy nem lesz...","id":"20250417_openai-chatgpt-o3-o4-mini-nyelvi-modellek-mestetresges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b1f0acb-a733-42a8-a93a-8e700a054a7f.jpg","index":0,"item":"e8901cbc-7443-461a-abe7-6f9a27231479","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_openai-chatgpt-o3-o4-mini-nyelvi-modellek-mestetresges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 17. 15:03","title":"Kiadott két új nyelvi modellt az OpenAI, könnyen megértik a képeket is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"729d1832-b899-42e6-8961-ef3993d9a44f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Hárosi Duna-hídon három autó ment össze, az M1-esen egy kamion és egy személyautó ütközött.","shortLead":"A Hárosi Duna-hídon három autó ment össze, az M1-esen egy kamion és egy személyautó ütközött.","id":"20250416_Hat-kilometeres-sor-Biatorbagynal-az-M0-is-is-elesett-ott-tiz-kilometeres-a-dugo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/729d1832-b899-42e6-8961-ef3993d9a44f.jpg","index":0,"item":"0a4232cb-f316-4c8d-af03-e6b06472fb11","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_Hat-kilometeres-sor-Biatorbagynal-az-M0-is-is-elesett-ott-tiz-kilometeres-a-dugo","timestamp":"2025. április. 16. 09:27","title":"Hat kilométeres a sor Biatorbágynál az M1-esen, az M0-s is elesett, ott tíz kilométeres a dugó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d7292c5-b252-460c-8587-ff22d677c8f0","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"A ragadós száj- és körömfájás vírus mesterséges eredete politikai téma lett Magyarországon. Nem ez az első összeesküvés-elmélet a kórokozókkal kapcsolatban: a laborban piszkált vagy valamilyen baleset folytán kiszabadult vírusokról eddig is olvashattunk. A mesterséges intelligencia fejlődése nyomán pedig szintet léptek a konteógyártók is. De vajon a biofegyverek gyártásában is segíthet az MI?","shortLead":"A ragadós száj- és körömfájás vírus mesterséges eredete politikai téma lett Magyarországon. Nem ez az első...","id":"20250416_Biofegyverek-MI-szaj-es-koromfajas-Covid-Gulyas-Kemenesi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d7292c5-b252-460c-8587-ff22d677c8f0.jpg","index":0,"item":"a09c380f-e258-4af3-a530-88b167174c88","keywords":null,"link":"/360/20250416_Biofegyverek-MI-szaj-es-koromfajas-Covid-Gulyas-Kemenesi","timestamp":"2025. április. 16. 19:30","title":"Mi történik, ha egy halálos vírus receptjét kérjük a mesterséges intelligenciától?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7043c06e-1219-4c4e-8134-1de2b2c6c58f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nem megfelelő képesítéssel oktató tanárok száma 2016 óta folyamatosan nő.","shortLead":"A nem megfelelő képesítéssel oktató tanárok száma 2016 óta folyamatosan nő.","id":"20250416_Most-mar-a-kormanykozeli-Szazadveg-is-elismeri-hogy-nagyon-sok-tanar-szakkepesites-nelkul-oktak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7043c06e-1219-4c4e-8134-1de2b2c6c58f.jpg","index":0,"item":"0a424b86-d6e9-4250-ae61-e5230d594486","keywords":null,"link":"/itthon/20250416_Most-mar-a-kormanykozeli-Szazadveg-is-elismeri-hogy-nagyon-sok-tanar-szakkepesites-nelkul-oktak","timestamp":"2025. április. 16. 10:12","title":"Már a kormányközeli Századvég is elkezdett a tanárproblémákról beszélni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79","c_author":"HVG","category":"360","description":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","shortLead":"A német multi hollandiai leánya nyitott fióktelepet Budapesten.","id":"20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e056d0f-c8f0-4f53-b434-0fd2fe6eeb79.jpg","index":0,"item":"39648aa2-fb5f-44ed-bcad-39a550262386","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-Bosch-Security-Systems-budapest-fioktelep-Angelo-Kokkinidis-Mercedes-Ola-Kellenius","timestamp":"2025. április. 17. 12:15","title":"Új üzletággal hódít Magyarországon a Bosch","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b90b722-aafa-40b2-8fc3-0c5521e79ed4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sikeresen tesztelte a brit hadsereg a rádióhullámokkal működő védelmi energiafegyverét (Radio Frequency Directed Energy Weapon / RFDEW), melyet kimondottan a drónok ellen vetnek be.","shortLead":"Sikeresen tesztelte a brit hadsereg a rádióhullámokkal működő védelmi energiafegyverét (Radio Frequency Directed Energy...","id":"20250417_brit-energiafegyver-rfdew-dronelharitas-radiofrekvencia-hadsereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b90b722-aafa-40b2-8fc3-0c5521e79ed4.jpg","index":0,"item":"184a657f-b023-49f1-832e-f72e09f6ae9c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_brit-energiafegyver-rfdew-dronelharitas-radiofrekvencia-hadsereg","timestamp":"2025. április. 17. 19:03","title":"Lövésenként 50 forintból szedi le az ellenséges drónrajokat egy új energiafegyver","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"69a937e9-d9d5-485a-837c-5d8dfa67e676","c_author":"HVG","category":"360","description":"Korántsem okoznak annyi súlyos agykárosodást a sorozatos traumák és sérülések, amelyek a kontaktsportokban a játékosok fejét érik, mint ahogy az az utóbbi évek híradásai alapján tűnik – állítja egy brit biomatematikus.","shortLead":"Korántsem okoznak annyi súlyos agykárosodást a sorozatos traumák és sérülések, amelyek a kontaktsportokban a játékosok...","id":"20250417_hvg-kontaktsport-fej-agykarosodas-kutatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/69a937e9-d9d5-485a-837c-5d8dfa67e676.jpg","index":0,"item":"730425cf-2cad-4a72-9d53-79571e0982d6","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-kontaktsport-fej-agykarosodas-kutatasok","timestamp":"2025. április. 17. 16:15","title":"Félreértés is lehet, mennyire veszélyesek a fejet igénybe vevő sportok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"890b901d-1ed5-471a-b9ea-53e7a60b41c6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A „külső körülmények” már a kiskereskedelmi tevékenység folytatását veszélyeztetik.","shortLead":"A „külső körülmények” már a kiskereskedelmi tevékenység folytatását veszélyeztetik.","id":"20250417_A-Spar-arcsokkentest-kert-a-beszallitoitol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/890b901d-1ed5-471a-b9ea-53e7a60b41c6.jpg","index":0,"item":"c5af1b50-6916-48f4-b0a7-f5974a703fdb","keywords":null,"link":"/kkv/20250417_A-Spar-arcsokkentest-kert-a-beszallitoitol","timestamp":"2025. április. 17. 12:01","title":"A SPAR árcsökkentést kért a beszállítóitól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mitől függ az online eszközök hatékonysága, s mikor melyiket célszerű használni? Megéri interneten hirdetni? A Háló ezekre a kérdésekre kereste a választ.
Az internetpenetráció növekedésében rejlő lehetőségeket egyre több cég ismeri fel, ezért költ fokozatosan többet online megjelenésre. A TNS Média Intelligence piackutató cég felmérése alapján az idei év első felében a legtöbbet, közel 303,6 milliót a gépjárműszektor áldozta online hirdetésekre. A legkevésbé hatékonynak pedig a műtrágyaipar tartja ezt a csatornát, mivel mindössze 50 ezer forintot költött ugyanerre a célra. A kép cégek szerinti csoportosításban változik. Az utolsó helyen a gumiabroncs- és felnikereskelemmel foglalkozó Abaqua Kft. áll, közel 16 ezer forintos költéssel, a Renault Hungária Kft. viszont már 48,2 milliót fordít internetes reklámokra.
Az internet nem ér el akkora közönséget, mint mondjuk a televízió, ám az információ sokkal könnyebben és jóval részletesebben megszerezhető, az interaktivitás pedig adott - állítja Szeder Péter, a McCan Ericsson online-média-menedzsere. A fiatalabb korcsoportokat célzó márkák esetében a médiamix elengedhetetlen része az internet. A csatorna hatékonysága elsősorban azon múlik - véli Ráday Dávid, az Ogilvy Reklámügynökség digitális üzletágvezetője -, hogy megfelelő hangsúlyt kap-e, vagy csak szükséges kiegészítő kampányelemként szerepel a hirdetői csomagban.
Damjanovich Nebojsa tréner és tanácsadó meggyőződése, hogy az internet csak bizonyos célcsoportok és szegmensek esetében hatékonyabb a többi hirdetési formánál. "Ha például ügyfélszerzésről van szó, akkor a B2B (Business to Business) szektorban a nyomtatott szakmai sajtó és a direkt-marketing-technikák segíthetnek ugyan, de az internet az, amely költséghatékonyan és gyorsan tudja elérni a kívánt csoportot. A B2C (Business to Consumer) szektornál viszont fordított a helyzet, mindössze a piac meghatározott rétegét lehet elérni az internet segítségével, itt a hagyományos csatornák sokkal célravezetőbbek.
Számít a méret? (Oldaltörés)
Az internet ma már az üzletmenet legtöbb hagyományos módjának alternatívát kínál. A direktmarketing-leveleket egyre inkább felváltja az e-mail marketing, a tévé-, rádióhirdetéseket a célirányos átkattintós vásárlás. A nemzetközi piacon az online reklámtortából több mint 50 százalékot birtokol a kulcsszó alapú reklám, míg a banner jellegű hirdetések csak 20 százalékot. Az itthoni helyzet - bár nincsenek hivatalos adatok - egészen mást mutat: a banner viszi a pálmát körülbelül 70 százalékkal, utána jön az e-mail marketing és a szponzoráció, és nagyságrendekkel hátrébb van a kulcsszó alapú reklám, ami múlt évben 150-200 millió forintot produkált a keresőkben - sorolja az adatokat Damjanovich Nebojsa.
Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb. Nem véletlen, hogy a bannerek, pop-underek, szuperbannerek mérete egyre nő. Már az interneten is létezik "reklámzaj" és "főműsoridő", ami megnehezíti a hirdetők életét. Ráday Dávid szerint az átkattintásra való ösztönzés nem mehet a márkaimázs rovására, így általában nem javasolják például pop-up hirdetések alkalmazását. Egyrészt a felhasználók többsége ellenszenvesnek találja ezt a hirdetési formát, másrészt amúgy is elterjedtek a pop-up-blokkoló szoftverek.
A nagy portálok továbbra is őrzik vezető helyüket, ugyanakkor számos kisebb weboldal jött létre, ahol célzottan hirdethet a megrendelő. Nagyvállalatok gyakran használnak reklámeszközként költséges mikroszájtot, aminek megtervezése és kivitelezése sokba kerülhet. A márkaismertséget növelik a mega online reklámok is, melyek emlékezetesek ugyan, de kérdéses, hogy mennyit árthatnak az adott tartalomszolgáltatónak. A szájt látogatói többnyire olvasási céllal látogatnak a honlapra, és könnyen meggondolják magukat, ha nem azt kapják, amire számítanak.
Mikor melyiket? (Oldaltörés)
A legdrágább hirdetések általában a portálok címoldalán található nagyméretű reklámok. Ma a szakosodott, de adott témában tömegek elérésére képes weboldalakon a legmagasabbak a listaárak. Új terméknél vagy egyszeri eseménynél megéri ezeket alkalmazni, mivel hatásuk rövid idő alatt nagyon erős - hangsúlyozza Szeder Péter, aki szerint ha sok emberhez kell olcsón eljuttatni az üzenetet, erre a legegyszerűbb és legolcsóbb hirdetési eszköz a 468 x 60-as banner vagy egy szöveges link.
Ha viszont két hét alatt kell minél több regisztrálót gyűjteni egy weboldalon, akkor a nagyobb méretű, látványos hirdetések jobban teljesítenek. Általában a legmagasabb hatékonysággal a tartalmat részben takaró layer, a böngészőablakok mögé rejtett pop-under és az elektronikus DM (Direct Mail) működik, főleg ha valamilyen interaktív lehetőséget, például játékot tartalmaz - véli a szakember. Mások vitatják ezek hatékonyságát, arra hivatkoznak, hogy például a layer bosszantja a látogatót, és a szándékkal ellentétes reakciókat válthat ki.
Nyilvánvaló, hogy a legnagyobb felületek a leglátogatottabb oldalakon a legdrágábbak, de megéri itt hirdetni, ha nincs konkrét célcsoport - mondja Damjanovich. Ha csak a reklámformátumokra való kattintási hajlandóságról beszélünk, akkor az e-mail reklám (hírlevél, direkt e-mail, autoresponder) a leghatékonyabb akár 10-20 százalékos kattintási aránnyal (CTR, click through rate, a megjelenítés és az üzenetre kattintás közti arány). Utána jönnek a kulcsszóra megjelenő reklámok a keresőkben, akár 10 százalékos CTR-rel, és az utolsó helyekre kerülnek a szponzorációk, illetve a képi megjelenésű reklámok, mint a banner, a box, a pop-up, 1-3 százalékos CTR-rel. Ügyfélmegszerzésre leginkább az adatbázisra épülő marketingeszközök alkalmasak, mint például a saját e-mail hírlevél vagy a saját adatbázisra alapozott direkt e-mail.
Ráday Dávid úgy véli, hogy az innovatívabb megjelenések, a video/richmedia bannerek, interaktív hirdetések jobban működnek, nagyobb az átkattintási arányuk. "Van élet azonban a bannerhirdetéseken túl is. A szponzoráció, a PR, a one to one kommunikáció sokszor a digitális térben is költséghatékony, vagy legalábbis jól kiegészíti a kampányokat" - szögezi le.
Kristóf Renáta internetmarketing-szakértő is egyetért abban, hogy lejárt a bannerek vagy pop-upok ideje. Jelenleg a cikk-kihelyezés különböző partneroldalakra és a weboldal-optimalizálás a divat, mivel a keresők is az értékes, megfelelő kulcsszavakat tartalmazó tartalom szerint szelektálnak. Megnőtt a szponzorációk száma, s az új technológiák elterjedésével mindennapossá vált a videobannerek használata. Megnőtt a célzott megjelenést jelentő helyek (chatek, társkeresők) szerepe és aránya a költésben.
Óriási potenciál van az internetes hirdetési piacban, és minden új technológiával, trenddel, a penetráció, a sávszélesség és a felhasználói szokások változásával újabb lehetőségek nyílnak meg. A hirdetési felület kiválasztásánál elsősorban a célcsoport szokásait célszerű figyelembe venni. Ezután érdemes felmérni, hogy mennyire egyezik a hirdető szándéka s az adott médium célcsoportja. Végül pedig célszerű elgondolkozni a hirdetési forma típusán és annak árán. A sorrendet nem érdemes megváltoztatni. Ha ugyanis az ár az elsődleges szempont, könnyen megeshet, hogy pár forinttal kevesebbért fele annyi emberhez juttatjuk el üzenetünket, mint amennyihez szeretnénk.
A következő öt év során az online reklámpiac folyamatos bővülésnek lehetünk tanúi, s az interneten hirdetésre elköltött összeg megduplázódik – állítja a Jupiter Reserach friss jelentése.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
A következő években gyökeres változás várható az internet elterjedése miatt a hirdetési szakmában, jelentősen emelkedhetnek az online hirdetési bevételek - írja hétfőn közzétett elemzésében a VSS befektetési cég.
A magyarországi IT-cégek 4,5-5 milliárd forintot költenek a B2B marketing aktivitásukra - jelentette be a BellResearch és a Morpho Communications egy frissen elkészült közös kutatásuk eredményei alapján.