Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"Kovács Gábor","category":"itthon","description":"A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint egy január végi megállapodás hatással volt a teljes január havi üzemanyagárakra.","shortLead":"A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint egy január végi megállapodás hatással volt a teljes január havi üzemanyagárakra.","id":"20250207_uzemanyagar-benzin-gazolaj-ksh-ngm-brusszeli-garanciak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"f525ac79-cbac-4c1b-9848-451c44c9868d","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_uzemanyagar-benzin-gazolaj-ksh-ngm-brusszeli-garanciak","timestamp":"2025. február. 07. 09:59","title":"A kormánypropaganda időzavarba került az üzemanyagárakkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4eb80a4a-2a77-4c5c-89cd-593b2b576111","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bármilyen hihetetlen, akár egy Lightning-HDMI átalakítón is futtatható a Doom, így már csak az a kérdés, mi lesz a következő.","shortLead":"Bármilyen hihetetlen, akár egy Lightning-HDMI átalakítón is futtatható a Doom, így már csak az a kérdés, mi lesz...","id":"20250206_doom-apple-lightning-hdmi-adapter-futtatas-portolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4eb80a4a-2a77-4c5c-89cd-593b2b576111.jpg","index":0,"item":"4f38eca4-dc98-4dc9-82c8-e1db804b8b74","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_doom-apple-lightning-hdmi-adapter-futtatas-portolas","timestamp":"2025. február. 06. 12:03","title":"Min nem futott még a Doom? Például egy iPhone-átalakítón. De most ezt is megcsinálták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cae17352-389c-4b7d-b3fe-0477ad1a4fc9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A mínusz negyedik szinten csaptak fel a lángok.","shortLead":"A mínusz negyedik szinten csaptak fel a lángok.","id":"20250206_belvaros-szervita-ter-tuzeset-melygarazs-kigyulladt-zold-rendszamos-auto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cae17352-389c-4b7d-b3fe-0477ad1a4fc9.jpg","index":0,"item":"3186b756-2a70-49b4-aa0b-cdc11c84fd25","keywords":null,"link":"/cegauto/20250206_belvaros-szervita-ter-tuzeset-melygarazs-kigyulladt-zold-rendszamos-auto","timestamp":"2025. február. 06. 10:28","title":"Mélygarázsban kigyulladt zöld rendszámos autó miatt kellett kiüríteni egy irodaházat a Szervita téren – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","shortLead":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","id":"20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"6af5946c-89af-4cd0-8dfe-7e1d8665fdfe","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","timestamp":"2025. február. 06. 16:04","title":"Hatsávossá bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32703613-8b12-46a0-9534-c54cf6a34083","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fotói között turkál a SparkCat nevű kártevő, hogy az azokon lévő esetleges jelszavakat megszerezze. iOS mellett Androidon is feltűnt, de előbbi esetében ez lehet az első eset, hogy ilyet találnak.","shortLead":"A fotói között turkál a SparkCat nevű kártevő, hogy az azokon lévő esetleges jelszavakat megszerezze. iOS mellett...","id":"20250206_apple-app-store-fertozott-appok-ocr-jelszavak-lopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32703613-8b12-46a0-9534-c54cf6a34083.jpg","index":0,"item":"63abbf4c-1b09-410f-87df-bca60a6b234b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_apple-app-store-fertozott-appok-ocr-jelszavak-lopasa","timestamp":"2025. február. 06. 11:03","title":"Ilyen még nem volt: veszélyes appok csúsztak át az Apple rendszerein, ellophatják a jelszavait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d565bedc-895a-44d7-b377-27d2fcf4199f","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"A cím a manapság egyre népszerűbb „belső ökológia” mozgalom alapszabálya. De hogyan kezdjünk a rendrakáshoz, kiselejtezéshez? Kívülről vagy belülről induljunk? Hogyan alakítsunk ki egészséges kapcsolatokat tárgyakkal és emberekkel?","shortLead":"A cím a manapság egyre népszerűbb „belső ökológia” mozgalom alapszabálya. De hogyan kezdjünk a rendrakáshoz...","id":"20250207_Amiben-nem-vagyunk-biztosak-hogy-szuksegunk-van-ra-arra-biztosan-nincs-szuksegunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d565bedc-895a-44d7-b377-27d2fcf4199f.jpg","index":0,"item":"37da118f-fd34-4369-a5ac-cd4e5f0bbddc","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250207_Amiben-nem-vagyunk-biztosak-hogy-szuksegunk-van-ra-arra-biztosan-nincs-szuksegunk","timestamp":"2025. február. 07. 08:46","title":"Amiben nem vagyunk biztosak, hogy szükségünk van rá, arra biztosan nincs szükségünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"842f3fdb-ac9e-4193-bebd-1ffe43366bfe","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Nácik, akik máshogy öltözködnek? Globális hálózat vagy szubkultúra? Terroristák, akik ártatlan emberekre vadásznak? Mi az antifasiszta mozgalom, és miért hallunk egyre többet róluk az utóbbi években?","shortLead":"Nácik, akik máshogy öltözködnek? Globális hálózat vagy szubkultúra? Terroristák, akik ártatlan emberekre vadásznak? Mi...","id":"20250207_antifak-antifasizmus-kommunizmus-20-szazad-manapsag-szelsojobb-kitores-napja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/842f3fdb-ac9e-4193-bebd-1ffe43366bfe.jpg","index":0,"item":"6fbb2342-bf7b-4e83-8f87-3fc8f3c8ed2f","keywords":null,"link":"/360/20250207_antifak-antifasizmus-kommunizmus-20-szazad-manapsag-szelsojobb-kitores-napja","timestamp":"2025. február. 07. 14:09","title":"Miattuk izzítják a rendőrdrónokat Budapesten, de kik valójában az antifák, és miért hallunk annyit róluk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ez a péntek reggel is Orbán Viktor-interjúval kezdődött a Kossuth rádióban. A miniszterelnök szerint eljött a pillanat, hogy kisöpörjék a Soros-hálózatot, szankcionálni kell minden szervezetet, amely pénzt fogadott el Amerikából.","shortLead":"Ez a péntek reggel is Orbán Viktor-interjúval kezdődött a Kossuth rádióban. A miniszterelnök szerint eljött a pillanat...","id":"20250207_Orban-penteki-interju-a-Kossuth-radioban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9d1c748-f9de-4a59-8f55-67f57f34a512.jpg","index":0,"item":"49f8a8be-9343-4c88-b364-138d2b541eec","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_Orban-penteki-interju-a-Kossuth-radioban-ebx","timestamp":"2025. február. 07. 07:39","title":"Orbán: A peep show kedvelőknek óriási lehetőségek nyílnak ki, most be lehet kukucskálni a politika boszorkánykonyhájába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mitől függ az online eszközök hatékonysága, s mikor melyiket célszerű használni? Megéri interneten hirdetni? A Háló ezekre a kérdésekre kereste a választ.
Az internetpenetráció növekedésében rejlő lehetőségeket egyre több cég ismeri fel, ezért költ fokozatosan többet online megjelenésre. A TNS Média Intelligence piackutató cég felmérése alapján az idei év első felében a legtöbbet, közel 303,6 milliót a gépjárműszektor áldozta online hirdetésekre. A legkevésbé hatékonynak pedig a műtrágyaipar tartja ezt a csatornát, mivel mindössze 50 ezer forintot költött ugyanerre a célra. A kép cégek szerinti csoportosításban változik. Az utolsó helyen a gumiabroncs- és felnikereskelemmel foglalkozó Abaqua Kft. áll, közel 16 ezer forintos költéssel, a Renault Hungária Kft. viszont már 48,2 milliót fordít internetes reklámokra.
Az internet nem ér el akkora közönséget, mint mondjuk a televízió, ám az információ sokkal könnyebben és jóval részletesebben megszerezhető, az interaktivitás pedig adott - állítja Szeder Péter, a McCan Ericsson online-média-menedzsere. A fiatalabb korcsoportokat célzó márkák esetében a médiamix elengedhetetlen része az internet. A csatorna hatékonysága elsősorban azon múlik - véli Ráday Dávid, az Ogilvy Reklámügynökség digitális üzletágvezetője -, hogy megfelelő hangsúlyt kap-e, vagy csak szükséges kiegészítő kampányelemként szerepel a hirdetői csomagban.
Damjanovich Nebojsa tréner és tanácsadó meggyőződése, hogy az internet csak bizonyos célcsoportok és szegmensek esetében hatékonyabb a többi hirdetési formánál. "Ha például ügyfélszerzésről van szó, akkor a B2B (Business to Business) szektorban a nyomtatott szakmai sajtó és a direkt-marketing-technikák segíthetnek ugyan, de az internet az, amely költséghatékonyan és gyorsan tudja elérni a kívánt csoportot. A B2C (Business to Consumer) szektornál viszont fordított a helyzet, mindössze a piac meghatározott rétegét lehet elérni az internet segítségével, itt a hagyományos csatornák sokkal célravezetőbbek.
Számít a méret? (Oldaltörés)
Az internet ma már az üzletmenet legtöbb hagyományos módjának alternatívát kínál. A direktmarketing-leveleket egyre inkább felváltja az e-mail marketing, a tévé-, rádióhirdetéseket a célirányos átkattintós vásárlás. A nemzetközi piacon az online reklámtortából több mint 50 százalékot birtokol a kulcsszó alapú reklám, míg a banner jellegű hirdetések csak 20 százalékot. Az itthoni helyzet - bár nincsenek hivatalos adatok - egészen mást mutat: a banner viszi a pálmát körülbelül 70 százalékkal, utána jön az e-mail marketing és a szponzoráció, és nagyságrendekkel hátrébb van a kulcsszó alapú reklám, ami múlt évben 150-200 millió forintot produkált a keresőkben - sorolja az adatokat Damjanovich Nebojsa.
Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb. Nem véletlen, hogy a bannerek, pop-underek, szuperbannerek mérete egyre nő. Már az interneten is létezik "reklámzaj" és "főműsoridő", ami megnehezíti a hirdetők életét. Ráday Dávid szerint az átkattintásra való ösztönzés nem mehet a márkaimázs rovására, így általában nem javasolják például pop-up hirdetések alkalmazását. Egyrészt a felhasználók többsége ellenszenvesnek találja ezt a hirdetési formát, másrészt amúgy is elterjedtek a pop-up-blokkoló szoftverek.
A nagy portálok továbbra is őrzik vezető helyüket, ugyanakkor számos kisebb weboldal jött létre, ahol célzottan hirdethet a megrendelő. Nagyvállalatok gyakran használnak reklámeszközként költséges mikroszájtot, aminek megtervezése és kivitelezése sokba kerülhet. A márkaismertséget növelik a mega online reklámok is, melyek emlékezetesek ugyan, de kérdéses, hogy mennyit árthatnak az adott tartalomszolgáltatónak. A szájt látogatói többnyire olvasási céllal látogatnak a honlapra, és könnyen meggondolják magukat, ha nem azt kapják, amire számítanak.
Mikor melyiket? (Oldaltörés)
A legdrágább hirdetések általában a portálok címoldalán található nagyméretű reklámok. Ma a szakosodott, de adott témában tömegek elérésére képes weboldalakon a legmagasabbak a listaárak. Új terméknél vagy egyszeri eseménynél megéri ezeket alkalmazni, mivel hatásuk rövid idő alatt nagyon erős - hangsúlyozza Szeder Péter, aki szerint ha sok emberhez kell olcsón eljuttatni az üzenetet, erre a legegyszerűbb és legolcsóbb hirdetési eszköz a 468 x 60-as banner vagy egy szöveges link.
Ha viszont két hét alatt kell minél több regisztrálót gyűjteni egy weboldalon, akkor a nagyobb méretű, látványos hirdetések jobban teljesítenek. Általában a legmagasabb hatékonysággal a tartalmat részben takaró layer, a böngészőablakok mögé rejtett pop-under és az elektronikus DM (Direct Mail) működik, főleg ha valamilyen interaktív lehetőséget, például játékot tartalmaz - véli a szakember. Mások vitatják ezek hatékonyságát, arra hivatkoznak, hogy például a layer bosszantja a látogatót, és a szándékkal ellentétes reakciókat válthat ki.
Nyilvánvaló, hogy a legnagyobb felületek a leglátogatottabb oldalakon a legdrágábbak, de megéri itt hirdetni, ha nincs konkrét célcsoport - mondja Damjanovich. Ha csak a reklámformátumokra való kattintási hajlandóságról beszélünk, akkor az e-mail reklám (hírlevél, direkt e-mail, autoresponder) a leghatékonyabb akár 10-20 százalékos kattintási aránnyal (CTR, click through rate, a megjelenítés és az üzenetre kattintás közti arány). Utána jönnek a kulcsszóra megjelenő reklámok a keresőkben, akár 10 százalékos CTR-rel, és az utolsó helyekre kerülnek a szponzorációk, illetve a képi megjelenésű reklámok, mint a banner, a box, a pop-up, 1-3 százalékos CTR-rel. Ügyfélmegszerzésre leginkább az adatbázisra épülő marketingeszközök alkalmasak, mint például a saját e-mail hírlevél vagy a saját adatbázisra alapozott direkt e-mail.
Ráday Dávid úgy véli, hogy az innovatívabb megjelenések, a video/richmedia bannerek, interaktív hirdetések jobban működnek, nagyobb az átkattintási arányuk. "Van élet azonban a bannerhirdetéseken túl is. A szponzoráció, a PR, a one to one kommunikáció sokszor a digitális térben is költséghatékony, vagy legalábbis jól kiegészíti a kampányokat" - szögezi le.
Kristóf Renáta internetmarketing-szakértő is egyetért abban, hogy lejárt a bannerek vagy pop-upok ideje. Jelenleg a cikk-kihelyezés különböző partneroldalakra és a weboldal-optimalizálás a divat, mivel a keresők is az értékes, megfelelő kulcsszavakat tartalmazó tartalom szerint szelektálnak. Megnőtt a szponzorációk száma, s az új technológiák elterjedésével mindennapossá vált a videobannerek használata. Megnőtt a célzott megjelenést jelentő helyek (chatek, társkeresők) szerepe és aránya a költésben.
Óriási potenciál van az internetes hirdetési piacban, és minden új technológiával, trenddel, a penetráció, a sávszélesség és a felhasználói szokások változásával újabb lehetőségek nyílnak meg. A hirdetési felület kiválasztásánál elsősorban a célcsoport szokásait célszerű figyelembe venni. Ezután érdemes felmérni, hogy mennyire egyezik a hirdető szándéka s az adott médium célcsoportja. Végül pedig célszerű elgondolkozni a hirdetési forma típusán és annak árán. A sorrendet nem érdemes megváltoztatni. Ha ugyanis az ár az elsődleges szempont, könnyen megeshet, hogy pár forinttal kevesebbért fele annyi emberhez juttatjuk el üzenetünket, mint amennyihez szeretnénk.
A következő öt év során az online reklámpiac folyamatos bővülésnek lehetünk tanúi, s az interneten hirdetésre elköltött összeg megduplázódik – állítja a Jupiter Reserach friss jelentése.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
A következő években gyökeres változás várható az internet elterjedése miatt a hirdetési szakmában, jelentősen emelkedhetnek az online hirdetési bevételek - írja hétfőn közzétett elemzésében a VSS befektetési cég.
A magyarországi IT-cégek 4,5-5 milliárd forintot költenek a B2B marketing aktivitásukra - jelentette be a BellResearch és a Morpho Communications egy frissen elkészült közös kutatásuk eredményei alapján.
Habár észszerű lépés, nem küszöböli ki a kormányközeli üzleti körök további gazdagítását, hogy Nagy Márton egy kalap alá vette az állami százmilliárdokból feltöltött kockázatitőke-alapokat.