Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.","shortLead":"Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát...","id":"20250105_hvg-nexus-harari-tortenelem-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f1c09ed-7edf-438e-940f-d41af857cdcd.jpg","index":0,"item":"931fd9c0-b3de-41ae-8842-385da5a3d4b9","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-nexus-harari-tortenelem-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. január. 05. 19:30","title":"\"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök\" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Azzal gyanúsítják a CATL-t, hogy a kínai hadsereggel dolgozik együtt. A cég szerint tévedésről van szó.","shortLead":"Azzal gyanúsítják a CATL-t, hogy a kínai hadsereggel dolgozik együtt. A cég szerint tévedésről van szó.","id":"20250107_usa-catl-debrecen-feketelista","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27eabec5-4eea-4585-ad2c-80d7ffdebfde.jpg","index":0,"item":"84f58510-c252-40d4-890d-18e14c03dcaa","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_usa-catl-debrecen-feketelista","timestamp":"2025. január. 07. 08:28","title":"Felkerült a debreceni akkugyár tulajdonosa az amerikaiak feketelistájára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A külügyminiszter szerint már stabilizálódott annyira a helyzet, hogy ezt is meg lehet lépni.","shortLead":"A külügyminiszter szerint már stabilizálódott annyira a helyzet, hogy ezt is meg lehet lépni.","id":"20250106_szijjarto-damaszkusz-sziria-magyar-nagykovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"5f3dc99f-a217-46fc-9f80-50e8b46b8ca9","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_szijjarto-damaszkusz-sziria-magyar-nagykovetseg","timestamp":"2025. január. 06. 09:36","title":"Szijjártó: Újranyitják Magyarország szíriai nagykövetségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a354cb1f-3ca2-4c64-b1ec-e658f7843cd4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"De ha kell, lényegében helyben is tud ugrálni a kocsi. ","shortLead":"De ha kell, lényegében helyben is tud ugrálni a kocsi. ","id":"20250106_szoges-akadaly-BYD-1287-loeros-szupersportkocsija-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a354cb1f-3ca2-4c64-b1ec-e658f7843cd4.jpg","index":0,"item":"3b18ec63-3b88-44b8-979b-eff45c0f0fa3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_szoges-akadaly-BYD-1287-loeros-szupersportkocsija-video","timestamp":"2025. január. 06. 13:59","title":"Képes átugrani egy szöges akadályt is a BYD 1287 lóerős szupersportkocsija – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","shortLead":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","id":"20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd.jpg","index":0,"item":"d3962ed6-a1eb-48c3-af6c-69f9b55ce347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","timestamp":"2025. január. 06. 07:59","title":"Megújult a Hyundai prémium villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök egy podcastban beszélt a háború lezárásának lehetőségéről, Ukrajna és az USA NATO-tagságáról és arról is, hogy mit vár Trump elnök beiktatásától.","shortLead":"Az ukrán elnök egy podcastban beszélt a háború lezárásának lehetőségéről, Ukrajna és az USA NATO-tagságáról és arról...","id":"20250106_Zelenszkij-Trump-ukrajna-beke-nato-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f.jpg","index":0,"item":"7062f720-ed1c-4f07-b8ab-944d08618846","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Zelenszkij-Trump-ukrajna-beke-nato-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 12:12","title":"Zelenszkij: Csak az USA adhat garanciát a békére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9ca1272-1eda-4c88-b131-20d31e8b651e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Sziget azt hirdeti: nem kell egyben kifizetni a több tíz-, vagy akár százezer forintos bérletet a fesztiválra, lehet részletekben is törleszteni az árát. Persze ilyenkor van némi pluszköltség.","shortLead":"A Sziget azt hirdeti: nem kell egyben kifizetni a több tíz-, vagy akár százezer forintos bérletet a fesztiválra, lehet...","id":"20250105_Reszletfizetessel-is-aruljak-a-Sziget-berleteket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9ca1272-1eda-4c88-b131-20d31e8b651e.jpg","index":0,"item":"3cc4bae3-2e61-456d-9665-62385ec9acda","keywords":null,"link":"/elet/20250105_Reszletfizetessel-is-aruljak-a-Sziget-berleteket","timestamp":"2025. január. 05. 11:50","title":"Részletfizetéssel is árulják a Sziget-bérleteket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28f53270-8575-4c27-b488-e99cfa7dcad1","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Az Etihad légitársaság gépe épp az Egyesült Arab Emírségek felé indult volna el, amikor a futómű felől füst szállt fel.","shortLead":"Az Etihad légitársaság gépe épp az Egyesült Arab Emírségek felé indult volna el, amikor a futómű felől füst szállt fel.","id":"20250105_boeing-787-9-dreamliner-futomu-tuz-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28f53270-8575-4c27-b488-e99cfa7dcad1.jpg","index":0,"item":"db50bbab-7d48-4f53-8df6-903e8456fccf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250105_boeing-787-9-dreamliner-futomu-tuz-baleset","timestamp":"2025. január. 05. 15:31","title":"Kigyulladt egy Boeing futóműve felszállás közben Melbourne-ben, tűzoltók oltották el a lángokat – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mitől függ az online eszközök hatékonysága, s mikor melyiket célszerű használni? Megéri interneten hirdetni? A Háló ezekre a kérdésekre kereste a választ.
Az internetpenetráció növekedésében rejlő lehetőségeket egyre több cég ismeri fel, ezért költ fokozatosan többet online megjelenésre. A TNS Média Intelligence piackutató cég felmérése alapján az idei év első felében a legtöbbet, közel 303,6 milliót a gépjárműszektor áldozta online hirdetésekre. A legkevésbé hatékonynak pedig a műtrágyaipar tartja ezt a csatornát, mivel mindössze 50 ezer forintot költött ugyanerre a célra. A kép cégek szerinti csoportosításban változik. Az utolsó helyen a gumiabroncs- és felnikereskelemmel foglalkozó Abaqua Kft. áll, közel 16 ezer forintos költéssel, a Renault Hungária Kft. viszont már 48,2 milliót fordít internetes reklámokra.
Az internet nem ér el akkora közönséget, mint mondjuk a televízió, ám az információ sokkal könnyebben és jóval részletesebben megszerezhető, az interaktivitás pedig adott - állítja Szeder Péter, a McCan Ericsson online-média-menedzsere. A fiatalabb korcsoportokat célzó márkák esetében a médiamix elengedhetetlen része az internet. A csatorna hatékonysága elsősorban azon múlik - véli Ráday Dávid, az Ogilvy Reklámügynökség digitális üzletágvezetője -, hogy megfelelő hangsúlyt kap-e, vagy csak szükséges kiegészítő kampányelemként szerepel a hirdetői csomagban.
Damjanovich Nebojsa tréner és tanácsadó meggyőződése, hogy az internet csak bizonyos célcsoportok és szegmensek esetében hatékonyabb a többi hirdetési formánál. "Ha például ügyfélszerzésről van szó, akkor a B2B (Business to Business) szektorban a nyomtatott szakmai sajtó és a direkt-marketing-technikák segíthetnek ugyan, de az internet az, amely költséghatékonyan és gyorsan tudja elérni a kívánt csoportot. A B2C (Business to Consumer) szektornál viszont fordított a helyzet, mindössze a piac meghatározott rétegét lehet elérni az internet segítségével, itt a hagyományos csatornák sokkal célravezetőbbek.
Számít a méret? (Oldaltörés)
Az internet ma már az üzletmenet legtöbb hagyományos módjának alternatívát kínál. A direktmarketing-leveleket egyre inkább felváltja az e-mail marketing, a tévé-, rádióhirdetéseket a célirányos átkattintós vásárlás. A nemzetközi piacon az online reklámtortából több mint 50 százalékot birtokol a kulcsszó alapú reklám, míg a banner jellegű hirdetések csak 20 százalékot. Az itthoni helyzet - bár nincsenek hivatalos adatok - egészen mást mutat: a banner viszi a pálmát körülbelül 70 százalékkal, utána jön az e-mail marketing és a szponzoráció, és nagyságrendekkel hátrébb van a kulcsszó alapú reklám, ami múlt évben 150-200 millió forintot produkált a keresőkben - sorolja az adatokat Damjanovich Nebojsa.
Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb. Nem véletlen, hogy a bannerek, pop-underek, szuperbannerek mérete egyre nő. Már az interneten is létezik "reklámzaj" és "főműsoridő", ami megnehezíti a hirdetők életét. Ráday Dávid szerint az átkattintásra való ösztönzés nem mehet a márkaimázs rovására, így általában nem javasolják például pop-up hirdetések alkalmazását. Egyrészt a felhasználók többsége ellenszenvesnek találja ezt a hirdetési formát, másrészt amúgy is elterjedtek a pop-up-blokkoló szoftverek.
A nagy portálok továbbra is őrzik vezető helyüket, ugyanakkor számos kisebb weboldal jött létre, ahol célzottan hirdethet a megrendelő. Nagyvállalatok gyakran használnak reklámeszközként költséges mikroszájtot, aminek megtervezése és kivitelezése sokba kerülhet. A márkaismertséget növelik a mega online reklámok is, melyek emlékezetesek ugyan, de kérdéses, hogy mennyit árthatnak az adott tartalomszolgáltatónak. A szájt látogatói többnyire olvasási céllal látogatnak a honlapra, és könnyen meggondolják magukat, ha nem azt kapják, amire számítanak.
Mikor melyiket? (Oldaltörés)
A legdrágább hirdetések általában a portálok címoldalán található nagyméretű reklámok. Ma a szakosodott, de adott témában tömegek elérésére képes weboldalakon a legmagasabbak a listaárak. Új terméknél vagy egyszeri eseménynél megéri ezeket alkalmazni, mivel hatásuk rövid idő alatt nagyon erős - hangsúlyozza Szeder Péter, aki szerint ha sok emberhez kell olcsón eljuttatni az üzenetet, erre a legegyszerűbb és legolcsóbb hirdetési eszköz a 468 x 60-as banner vagy egy szöveges link.
Ha viszont két hét alatt kell minél több regisztrálót gyűjteni egy weboldalon, akkor a nagyobb méretű, látványos hirdetések jobban teljesítenek. Általában a legmagasabb hatékonysággal a tartalmat részben takaró layer, a böngészőablakok mögé rejtett pop-under és az elektronikus DM (Direct Mail) működik, főleg ha valamilyen interaktív lehetőséget, például játékot tartalmaz - véli a szakember. Mások vitatják ezek hatékonyságát, arra hivatkoznak, hogy például a layer bosszantja a látogatót, és a szándékkal ellentétes reakciókat válthat ki.
Nyilvánvaló, hogy a legnagyobb felületek a leglátogatottabb oldalakon a legdrágábbak, de megéri itt hirdetni, ha nincs konkrét célcsoport - mondja Damjanovich. Ha csak a reklámformátumokra való kattintási hajlandóságról beszélünk, akkor az e-mail reklám (hírlevél, direkt e-mail, autoresponder) a leghatékonyabb akár 10-20 százalékos kattintási aránnyal (CTR, click through rate, a megjelenítés és az üzenetre kattintás közti arány). Utána jönnek a kulcsszóra megjelenő reklámok a keresőkben, akár 10 százalékos CTR-rel, és az utolsó helyekre kerülnek a szponzorációk, illetve a képi megjelenésű reklámok, mint a banner, a box, a pop-up, 1-3 százalékos CTR-rel. Ügyfélmegszerzésre leginkább az adatbázisra épülő marketingeszközök alkalmasak, mint például a saját e-mail hírlevél vagy a saját adatbázisra alapozott direkt e-mail.
Ráday Dávid úgy véli, hogy az innovatívabb megjelenések, a video/richmedia bannerek, interaktív hirdetések jobban működnek, nagyobb az átkattintási arányuk. "Van élet azonban a bannerhirdetéseken túl is. A szponzoráció, a PR, a one to one kommunikáció sokszor a digitális térben is költséghatékony, vagy legalábbis jól kiegészíti a kampányokat" - szögezi le.
Kristóf Renáta internetmarketing-szakértő is egyetért abban, hogy lejárt a bannerek vagy pop-upok ideje. Jelenleg a cikk-kihelyezés különböző partneroldalakra és a weboldal-optimalizálás a divat, mivel a keresők is az értékes, megfelelő kulcsszavakat tartalmazó tartalom szerint szelektálnak. Megnőtt a szponzorációk száma, s az új technológiák elterjedésével mindennapossá vált a videobannerek használata. Megnőtt a célzott megjelenést jelentő helyek (chatek, társkeresők) szerepe és aránya a költésben.
Óriási potenciál van az internetes hirdetési piacban, és minden új technológiával, trenddel, a penetráció, a sávszélesség és a felhasználói szokások változásával újabb lehetőségek nyílnak meg. A hirdetési felület kiválasztásánál elsősorban a célcsoport szokásait célszerű figyelembe venni. Ezután érdemes felmérni, hogy mennyire egyezik a hirdető szándéka s az adott médium célcsoportja. Végül pedig célszerű elgondolkozni a hirdetési forma típusán és annak árán. A sorrendet nem érdemes megváltoztatni. Ha ugyanis az ár az elsődleges szempont, könnyen megeshet, hogy pár forinttal kevesebbért fele annyi emberhez juttatjuk el üzenetünket, mint amennyihez szeretnénk.
A következő öt év során az online reklámpiac folyamatos bővülésnek lehetünk tanúi, s az interneten hirdetésre elköltött összeg megduplázódik – állítja a Jupiter Reserach friss jelentése.
A Yahoo! Inc. kereső és tartalomszolgáltató megduplázta negyedéves adózott eredményét - elsősorban a hirdetési bevételeinek a nagy növekedése révén. A szakértők szerint alapvető változás várható az internetes hirdetési piacon.
A következő években gyökeres változás várható az internet elterjedése miatt a hirdetési szakmában, jelentősen emelkedhetnek az online hirdetési bevételek - írja hétfőn közzétett elemzésében a VSS befektetési cég.
A magyarországi IT-cégek 4,5-5 milliárd forintot költenek a B2B marketing aktivitásukra - jelentette be a BellResearch és a Morpho Communications egy frissen elkészült közös kutatásuk eredményei alapján.