Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az elmúlt évben több, mint 15 százalékkal nőtt annak a valószínűsége, hogy a cégek fizetésképtelenné válnak. 2006-ban a vállalkozások 3,15 százaléka nem tudta teljesíteni kötelezettségeit - áll a Coface Hungary elemzésében.
Múlt évben a fizetésképtelenségi eljárások száma Magyarországon 17,8 százalékkal ugrott meg, ami háromszorosa a 2005-ben mért 5,8 százalékos emelkedésnek. Eközben a regisztrált cégek száma csupán 2,13 százalékkal emelkedett, így tavaly már nagyjából minden harmincadik hazai cég került válságba - derül ki a friss elemzéséből. A leginkább kockázatosnak a biztonsági tevékenység, a textil- és építőipar számít.
A helyzet annál is inkább aggasztóbb, mivel a Coface tapasztalatai szerint a Magyarországon működő cégek többsége még a legelemibb lépéseket sem teszi meg annak érdekében, hogy csökkentse a kinnlevőségeivel kapcsolatos kockázatokat.
A kockázatkezelési kultúra terjedése sem állhatja útját a gazdasági szerkezet átalakulásának. Hosszú távon az importra építő, érdemi versenyelőny nélküli cégek tömeges megszűnésére kell felkészülni. A kereskedelem helyett (ma az ilyen jellegű cégek a tipikusak) az egyedi ötletre épített gyártással lehet a vállalkozások hosszú távú fennmaradását biztosítani.
A Coface elemzői szerint igen nehéz két-három esztendő következik, az egész gazdaságon átívelő kockázatnövekedésre kell felkészülni.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Itt a 7-es számú digitális polgár. Vétel.